Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Защо Nike се отказа от Григор и българинът сложи крокодилчето

Защо Nike се отказа от Григор и българинът сложи крокодилчето

"Добре дошъл в семейството, братко!" - това написа носителят на 22 титли от Големия шлем Новак Джокович, след като Григор Димитров се обвърза с бранда Lacoste като доставчик на екипировка. Контракът е за три години и стана факт навръх 90-годишния юбилей на компанията.

По този повод в магазините на Lacoste се появи специална колекция, посветена на Ролан Гарос - турнира, който основателят на бранда печели през 1925, 1927 и 1929 г.

Освен Димитров и Джокович, Даниил Медведев също е един от популярните посланици на Lacoste.

Григор, който в продължение на 15 години бе част от семейството на Nike, във вторник излезе с крокодилчето за откриващия си двубой в Париж срещу Тимофей Скатов от Казахстан и ребрандирането предизвика голям отзвук.

"Lacoste съчетава в себе си страст, представяне, доблестна игра и свободно мислене. Lacoste и елегантност вървят ръка за ръка. Забележителното влияние на крокодилчето върху тениса е неизменна част от историята на нашия спорт. Винаги съм имал интерес към стила и модата. Обичам да излизам на корта с елегантен екип, в който се чувствам готов да играя със стил", сподели Димитров.

По време на цялата се професионална кариера до момента родният ни представител играеше с екипи на Nike. През последните месеци обаче се породиха слухове, че американската спортна компания е прекратила споразумението си с родния ас, тъй като първата ни ракета носеше стари модели екипи.

В юношеските си години пък Димитров се изявяваше с екипировка на германския концерн adidas.

В края на блестящата си кариера той, може би, заложи на най-елегантния бранд, който има почти вековна история зад гърба си.

Под марката Lacoste се произвеждат не само облекла, но и обувки, парфюмерия и кожени аксесоари.

През 1926 г. френският тенисист Рене Лакост се появява на US Open с ръчно ушита бяла тениска с яка и три копчета, различна от тогавашното традиционно тенис облекло - "градски" ризи с дълги ръкави. Екипът му е от леко памучно жарсе, което е достатъчно комфортно за игра в жегата.

По-късно, когато Рене напуска големия спорт, с помощта на своя приятел Андре Жилие, най-големия производител на текстил във Франция, създава през 1933 г. компанията La Société Chemise Lacoste, която произвежда облекло за тенис, а по-късно - и за ветроходство и голф.

През 1951 г. брандът разширява дейността си и въвежда освен белите, и цветните тениски.

Днес Lacoste е собственост на швейцарския холдинг Maus Frères от 2012 г.

Дрехи (особено поло), обувки, парфюмерия (съвместно с фирмата Jean Patou), кожени изделия, часовници и очила са сред стоките, които предлага. Класическите цветове на марката са: бяло (носеният от Рене цвят), лимонено зелено и пурпурно.

Емблемата на компанията Lacoste представлява бродирано крокодилче. Логото идва от облог между него и капитана на отбора му преди мач за Купа "Дейвис". Лакост иска куфарче от крокодилска кожа, изложено в магазин в Бостън, ако победи.

Той обаче губи, но прякорът му Крокодила остава. И без луксозния куфар, прозвището му приляга, тъй като се слави с доста чепат характер.

По-късно приятел на Лакост на име Робер Жорж рисува крокодилче, което бродира върху сакото на Лакост. След оттеглянето от спорта и основаването на компанията, емблемата става първият фирмен знак на дреха, показван върху самата нея.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените