24-годишната Ками Телез никога не е обичала да си купува бельо.
Още като студентка в университета Принстън тя често е посещавала мола Quaker Bridge в Ню Джърси, а магазините там я карали да се чувства не на мястото. Най-вече в бутиците на Victoria's Secret, където заради будоарната обстановка и красивите модели от снимките по стените си създавала впечатлението, че не е достатъчно слаба и красива.
"Аз съм първо поколение американка, чиито корени тръгват от Колумбия. В гените ми е заложено да съм по-пълна, с по-едри бедра и като цяло - по-закръглени форми. Но Victoria's Secret не мислят за жени, които изглеждат като мен, когато правят дизайна на бельо си", разказва Ками пред Bloomberg.
През последната ѝ година в университета, докато завършва история на изкуството, тя все повече се убеждава, че стандартите на бранда за бельо са създавали културна хегемония, която носи дискомфорт на хиляди жени.
Ками намира групи в социалните мрежи, които покрай разрастващата се вълна #МeТoo критикуват и Victoria's Secret за налагането на стереотипи, харесващи се само на мъжката половина от публиката им.
За колумбийката тези остри реакции са сигнал, че нагласата на жените към пазара се променя и оттам следващата ѝ стъпка е да предложи собствен бранд за бельо, които не трупа състояние за сметка на чуждото самочувствие.
В рамките на 2 дни Ками сглобява бизнес плана си, измисля име и лого, а в началото на 2019 г. успява да задвижи идеята си благодарение на първите по-сериозни инвестиции.
Същата година Телез намира и работа във фирма в компания, управляваща рискови капитали и покрай колегите си успява да доизясни детайлите около проекта си, така че през 2020 г. да напусне и да се отдаде изцяло на развитието на марката си.
"Кръстихме я Parade, защото искаме да се възприема като празненство. Твърде дълго определени компании генерираха приходи, подкопавайки женското самочувствие. Искаме нашата марка да говори за радост, пъстрота и най-важното - да не поставя граници за външния вид", пояснява създателката и творчески директор на фирмата пред Business of Fashion.
Нейните модели наистина свалят дъгата на земята. Тоновете на бельото са ярки и неонови, а размерите и дизайна са също толкова разнообразни, колкото и формите на женски тела.
Започнала с 4 милиона долара капитал, компанията първоначално се насочва към дигиталните продажби, създавайки сайт и страница в социалните мрежи. Само за няколко месеца интересът е толкова силен, че това позволява на Ками да отвори и първия си магазин в Ню Йорк.
Междувременно и други големи инвеститори проявяват любопитство към модната линия на колумбийката, съгласяват се да вложат пари и дават допълнителен тласък на рекламата и разпространението на Parade. Така само за едната година, в които съществува на пазара за бельо, марката вече е генерирала приходи от 193 милиона долара.
"Искаме да сме брандът, който е подходящ за всички жени", споделя Ками и добавя, че през следващите месеци планира да разшири колекциите си, така че да се фокусира и върху жените над 50 г.
Намеренията са и да започнат да работят с търговците на дребно в САЩ, така че артикулите им да са по-масови. За момента обаче замисълът е все още на етап преговори, като и самата създателка на Parade не може да каже с точност кога ще се осъществи разпространението.
Целта за годишните приходи обаче е ясна. Желанието на Ками Телез е да детронира най-популярният и продаван бранд за бельо, които в добрите си години прибираше около 4 милиарда долара.
В това състезание Parade не е сам. На пистата са още дизайнерските линии на Риана - SavageXFenty - и на Ким Кардашиян - Skims, които също се борят да запълнят освободилото се място на любимата за всички жени марка за бельо.
Концепциите на риалити звездата и барбадоската изпълнителка до голяма степен повтарят Parade - разчитат на разнообразието, снимат plus size модели и отправят послание, че всички жени са красиви независимо как изглеждат.
За разлика от Parade обаче, Skims и SavageXFenty разчитат на известността на създателките си и техните популярни профили в Instagram, което означава, че основният процент от клиентите им са младите хора от Поколението Z и милениалите. Жените над 40 г. и 50 г. пак не се откриват в дизайните на Риана и Ким Кардашиян, а Ками Телез е решена да поправи този пропуск.
"Светът се променя и бельото трябва да върви заедно с него. Време е да отворим вратите си за всички жени, за да градим бизнес не само на големите печалби, но и емпатия спрямо клиентите си", категорична е създателката на Parade.