Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

FACEBOOK се ребрандира... да, с главни букви, ама и шаренко

Компанията Facebook вече има ново лого - с главни букви, което да я различава от най-популярната й социална мрежа/приложение, носеща същото име. А може би в новия ход има и закачка с политиците в САЩ, които искат разцепване на компанията? Снимка: Facebook
Компанията Facebook вече има ново лого - с главни букви, което да я различава от най-популярната й социална мрежа/приложение, носеща същото име. А може би в новия ход има и закачка с политиците в САЩ, които искат разцепване на компанията?
Компанията държи потребителите да знаят кои приложения всъщност са нейна собственост. Това ще стане чрез пояснение "From Facebook" в самите приложения. Снимка: Facebook
Компанията държи потребителите да знаят кои приложения всъщност са нейна собственост. Това ще стане чрез пояснение "From Facebook" в самите приложения.

Решението на компанията Facebook Inc. за справяне с проблемите й? Ребрандиране!

Най-често, когато някой каже "Facebook", първата асоциация е с едноименната социална мрежа. Тя обаче носи същото име като компанията зад нея, чийто изпълнителен директор е Марк Зукърбърг.

Facebook Inc. освен социалната мрежа Facebook притежава и Instagram, Messenger, WhatsApp и още доста приложения, които милиони хора по света ежедневно ползват, без да подозират за връзката между тях.

Сега обаче Facebook Inc. иска всички да сме наясно кои приложения са нейни (а защо не и да започнем да я харесваме повече за това). Прави го като се ребрандира на FACEBOOK. Да, с главни букви, че и в различни цветове.

Като основна причина за промяната се посочва целта да е "по-ясно кои са продуктите, които са част от компанията", както и потребителите да започнат да правят по-ясна разлика между компанията FACEBOOK и социалната мрежа/приложението facebook (със старото му лого с малки сини букви).

Фирмата е избрала този ход, вместо да последва примера на Google, където основната компания през 2015 г. беше прекръстена на Alphabet.

Това не е просто козметична промяна, а и първа стъпка към "жигосването" на всички продукти на Зукърбърг, за да е ясно на потребителите кое приложение идва от FACEBOOK. В това число влизат Messenger, Instagram, WhatsApp, Oculus, Workplace, Portal и Calibra – приложения, които по думите на главния маркетингов директор на компанията Антонио Лусио "имат споделена инфраструктура от години, а екипите зад тях често работят заедно".

Още през юни е започнало добавянето на надпис "from Facebook" във всички приложения на компанията, а в идните седмици новият бранд ще бъде добавен както в тях, така и в корпоративния сайт.

Новото лого също така ще е различен цвят и спрямо това в кое приложение е използвано. В WhatsApp например ще е зелено, а в Instagram - в преливащите цветове на тази социална мрежа.

Според Bloomberg ребрандирането всъщност не цели корпоративна прозрачност в традиционния й смисъл. Вместо това е опит към компанията да бъдат привлечени добрите впечатления на потребителите към другите нейни услуги.

С други думи: "Харесвате Instagram, но знаете ли, че FACEBOOK притежава Instagram? Хайде сега харесвайте и FACEBOOK". (сякаш някой ви го крещи, когато е написано с главни букви, нали?)

Проучване на изследователския център "Pew" е показало, че 29 процента от потребителите не знаят, че Facebook Inc. притежава както Instagram, така и WhatsApp, но "когато разберат, общата оценка за фамилията приложения на FACEBOOK всъщност се покачва".

Зад промяната обаче може би се крият много по-големи цели. Възможно е тя да е в отговор на призивите на някои американски политици компанията на Зукърбърг да бъде разделена и всъщност да представлява своеобразна декларация за единност.

Сред тези политици е и американският сенатор и потенциален кандидат за президент Елизабет Уорън. Тя заема поицията, че иска големите технологични компании като Facebook Inc., Amazon и Alphabet да бъдат раздробени и поставени под по-сериозна регулация.

"Facebook могат да се ребрандират колкото си пожелаят, но не могат да прикрият факта, че са твърде големи и твърде силни", написа Уорън… в социалната мрежа Facebook.

Въпреки всичко ребрандирането на Facebook със сигурност е по-сполучливо от новото лого на браузъра на Microsoft – Edge. Малко след като стана ясно как ще изглежда то, потребители го сравниха с огледална, завъртяна на 180 градуса версия на логото на Mozilla Firefox в други цветове. И всъщност имат някакво право:

 

Най-четените