Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Зеленият пример, който можем да следваме

Зеленият пример, който можем да следваме Снимка: Ариана

Живеем във време, когато опазването на околната среда става все по-важна и наложителна задача за човечеството, а всеки трябва да даде своя принос. 

Не е необходимо зад всяка зелена промяна да застава голям ресурс. Например едно почистване на пространство, на което прекарвате свободно време, във вашия квартал или населено място не изисква повече средства от такова в дома ви.

А когато усилията ни се комбинират и сме задружни, можем да постигнем и много повече.

Точно както направиха доброволците, които се включиха в инициативата на Ариана - "Зелено действие".

В рамките на два уикенда, в края на май и началото на юни, те заедно впрегнаха усилия за почистване и зарибяване на язовирите Искър и Долни Дъбник. Водоемите са популярни дестинации за почивка, отдих и спорт, което още повече повишава значението на това да бъдат поддържани и съхранени.

"Зелени заедно"...

...е общ проект на Money.bg и Webcafe.bg, който обръща внимание на екологичните тенденции - както в ежедневието на всеки от нас, така и в бизнеса. Научете повече тук: zelenizaedno.bg

Брандът сплотява не само в споделените мигове с приятели, но и в каузите - с помощта на гости, доброволци и любители на риболова от риболовен клуб "Приятели" в столицата и сдружение "Ручина" в Горни Дъбник са събрани над 1 тон отпадъци около язовирите в рамките на тези два уикенда.

Целият боклук ще бъде сортиран и рециклиран с подкрепата на ЕКОПАК България, която за поредна година се явява важен партньор на "Ариана" в борбата за опазване на природата.

Усилията в тази насока няма как да не са свързани и с наличието на риба във водоемите.

Затова Искър и Горни Дъбник бяха зарибени с над 2 тона риби шаран и сом, така че да бъде съхранено биоразнообразието в района и също така да се подкрепи културата на устойчивия и безопасен за околната среда риболов.

Самата платформа "Зелено действие" стартира още през 2017 г. и чрез нея слънчевият бранд пиво показва, че добрият бизнес може да бъде едновременно успешен и екологичен, с мисъл за опазване на природата около нас. Първата инициатива, свързана с нея, е намаляване на използваните етикети за PET бутилките на "Ариана". Това води до 45 000 кг по-малко употребена хартия.

"Ариана" е основен партньор и в инициативата "Новата гора на София", чиято цел е да залеси с широколистни дървета 225 декара площ в района на столицата. Досега популярната марка е допринесла за засаждането на 20% от гората или общо 6286 дръвчета.

Снимка: Ариана

Както знаем, "Ариана" е част от семейството на пивоварна "Загорка", която се явява водещ български производител, постоянно инвестиращ в модернизация на производството, за да намали въглеродния си отпечатък и да прави бизнеса си по устойчив начин.  Част от портфолиото на пивоварната са брандове като "Загорка", Heineken, "Ариана", Birra Moretti, Amstel, Stolichno, Starobrno, както и сайдера "Крадецът на ябълки".

Тази дейност върви ръка за ръка с устойчиво и отговорно към природата развитие.

Чрез платформата си "Създаваме по-добър свят" компанията насочва своите усилия в три основни направления - опазване на околната среда, социална отговорност и отговорна консумация.

Изграден е и така нареченият "зелен склад" на "Загорка". Той се явява първата индустриална сграда сред всички пивоварни на "Хайнекен" по света, която е съобразена с екологичните показатели, включени в оценката на BREEAM (Building Research Establishment Environmental Assessment Method).

Сред другите важни проекти на компанията е пречиствателната станция за отпадъчни води и изграждането на соларен парк в пивоварната. Инвестициите на "Загорка" са свидетелство за осъществяването на амбицията за устойчиво развитие и намаляване на отпечатъка върху околната среда. 

Неслучайно през 2013 г. МОСВ отличава "Загорка" АД с наградата "Зелена България" за бизнес с цялостен принос за опазване на околната среда.

За последните седем години пък компанията е в челните места на конкурсите за "Най-зелена компания" в сектора на бързооборотни стоки и е считана от потребителите за най-зелената компания в бирената индустрия.

Без съмнение един пример за отговорност, който всички можем да следваме.

 

Най-четените