Фаталният полет 4U9525 по минути

Френското издание Le Monde публикува описание по минути на събитията, които са се случили на борда на полет 4U9525, на базата на данните, дадени от прокурора на Марсилия Брис Робен, информацията от Бюрото за разследвания и анализ (БРА) и от сайта FlightRadar.

10:00: Airbus A320-211, изпълняващ полет 4U9525 на авиокомпанията Germanwings, излита от летището в Барселона по посока Дюселдорф.

Между 10:00 и 10:20 ч.: По време на първите 20 минути от полета "не се случва нищо ненормално", съобщава прокурорът на Марсилия. По информация на БРА самолетът поддържа нормален контакт с въздушния контрол на Франция.

Записът от черната кутия на самолета показва, че поведението и разговорите между командира на полета и ко-пилота са спокойни от самото начало на полета. Разговорът им е "приветлив", съобщава прокурорът Робен.

10:27 ч.: Самолетът достига височина на полета от 38 000 фута (11 582 метра) над френския град Тулон.

Между 10:00 ч. и 10:31 ч.: Командирът на полета провежда инструктаж - описание на действията до края на полета и различните процедури, които трябва да се предприемат при кацането на летището в Дюселдорф. Отговорите на ко-пилота са "лаконични", според прокурора.

10:30 ч. За последен път А320 влиза в контакт с въздушния контрол. Един от двамата пилоти казва: "Direct IRMAR merci 18G".

Това означава, че е разбрал командата на диспечера на въздушния контрол да се придвижи към позиция "IRMAR" и благодари, като на финала повтаря радиоиндикацията на самолета: т.е. нормалната комуникация продължава.

Между 10:00 и 10:31 ч.: Командирът на полета напуска поста си, по всяка вероятност - за да отиде до тоалетната. Той моли ко-пилота да поеме командването на самолета.

10:31 ч.: Самолетът Airbus започва да се снижава, докато ко-пилотът е сам в кабината.

Сайтът Flightradar публикува данните от движението на самолета след декодиране, което според екипа е отнело 2 дни. Според анализа в 9:30:55 ч. автопилотът е ръчно променен от 38000 фута на 100 фута (30 метра).

Според прокурора на Марсилия, ко-пилотът умишлено е извършил манипулацията "по причина, която е напълно неясна за разследващите, но може да се приеме като желание за унищожаване на самолета".

Между излизането на командващия пилот и катастрофата: Първият пилот се връща от тоалетната и прави няколко опита да отвори вратата на кабината по обичайната процедура - като въвежда кода си и сигнализира по интеркома на самолета. Без успех. След това започва да чука на вратата на кабината - все по-силно и по-силно. Ко-пилотът не отговаря "умишлено", според прокурора.

Наземният контрол и кулата на РВД в Марсилия правят неколкократни опити да се свържат със самолета по радиовръзката.

Кулата дава команда на пилотиращия да прехвърли транспондера на самолета в авариен режим, което можеше да му даде приоритет пред останалите самолети в района в случай на нужда от аварийно кацане. След това кулата моли самолетите в близост до полет 4U9525 да предадат съобщението.

Ко-пилотът не реагира.

10:35 ч.: Главната дирекция за гражданска авиация на Франция в съответствие с процедурите при отчетеното снижаване на самолета и радио-тишината от машината, излъчва сигнал за извънредна ситуация. Този тип сигнал "DETRESFA" е придружен от вдигането на изтребители, чиято цел е да опитат да стигнат във въздуха Airbus A320.

Няколко секунди преди катастрофата: Ударите по вратата на пилотската кабина стават все по-силни в опит за "разбиване на вратата", според прокурора. Чуват се предупредителните сигнали, които дават индикация за предстоящия сблъсък със земята, както и виковете на пасажерите.

До този момент "дишането на ко-пилота, който запазва мълчание, остава нормално".

10:40:47 ч.: Airbus A320 е засечен за последен път от френските радари на височина почти идентична с тази на планинския масив, където бяха открити останките.

#1 boris 26.03.2015 в 18:03:11

Еми значи разбра се ква е работата. Вторият пилот е бил гей и естествено, щом се е видял сам в кабината, е почнала да прави педерастки работи.

#2 тъп 26.03.2015 в 19:50:51

хумор с подобна трагедия показва колко средното БГ е криво и вредно!

#4 boris 26.03.2015 в 21:47:18

Грешите, този факт го потвърдиха от няколко медии вече!

#5 Dox 26.03.2015 в 22:56:04

До сега никога не съм харесвал коментарите на Виктория, но този път съм напълно солидарен с нея. Безбрежни са границите на човешката психика. Имаме си хубав лаф по нашите земи - "Един Господ знае" - какво се е случило с психиката на втория пилот. Записите от едната черна кутия са достатъчно красноречиви. От втората черна кутия липсва чипа, който записва данните на всички системи по време на полета - буквално всяка секунда /ако не се лъжа/ - разбирайте - температура на маслото, налаягане на маслото, височина, състоянието на задкрилки и предкрилки, показания на различни уреди - за височина, налично гориво, общо тегло, режим на работа на двигателите и т.н. и т.н. Те, според мен, само биха потвърдили казаното по-горе. Но въпросът защо ко-пилота е решил да действа по този начин, за сега си остава загадка. Каквато и да е истинската причина, обаче, подигравки и каквито и да са опити за хумор са крайно неуместни.

#6 pavel angelov 27.03.2015 в 17:25:48

Обърнете внимание върху отбелязването на часовете в записа на черната кутия ! В нея часовете започват да се броят от 9,30 ч. а е известно, че самолетът е излетял в 10 часа? На какво се дължи тази разлика от един час ?! Или часовникът на записа е със 1 час назад?!

Новините

Най-четените