Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

10 филма, които ще гледаме с удоволствие на “Киномания”

“Домът на Gucci”

Вдъхновен от шокиращата истинска история на империята зад италианската модна къща Gucci, филмът на Ридли Скот разкрива какво означава да носиш това име, каква е неговата цена и колко далеч би стигнало едно семейство, за да получи контрол и власт. Ще станем свидетели на три десетилетия, изпълнени с любов, упадък, амбиция, предателства и отмъщение, водещи до трагичен край .

В центъра на историята е чаровната и интелигентна Патриция (Лейди Гага), която е омъжена за Маурицио Гучи (Адам Драйвър) – внук на създателя на Gucci и един от наследниците на компанията. 

Докато направлява натовареното с изключително високи залози развитие на иконичната марка, Патриция се бори с всички сили за надмощие над основните фигури в семейния бизнес, включително нейния съпруг, хитрия му чичо Алдо, предприемчивия му братовчед Паоло и старомодния му баща Родолфо. Снимка: Киномания
“Домът на Gucci”

Вдъхновен от шокиращата истинска история на империята зад италианската модна къща Gucci, филмът на Ридли Скот разкрива какво означава да носиш това име, каква е неговата цена и колко далеч би стигнало едно семейство, за да получи контрол и власт. Ще станем свидетели на три десетилетия, изпълнени с любов, упадък, амбиция, предателства и отмъщение, водещи до трагичен край .

В центъра на историята е чаровната и интелигентна Патриция (Лейди Гага), която е омъжена за Маурицио Гучи (Адам Драйвър) – внук на създателя на Gucci и един от наследниците на компанията.

Докато направлява натовареното с изключително високи залози развитие на иконичната марка, Патриция се бори с всички сили за надмощие над основните фигури в семейния бизнес, включително нейния съпруг, хитрия му чичо Алдо, предприемчивия му братовчед Паоло и старомодния му баща Родолфо.
“Белфаст”

Действието на новата лента от Кенет Брана (‘Убийство в Ориент експрес”, "Хенри V”) се развива в родния му град Белфаст и разказва за невинността на големите мечти. Драмата се развива в края на 60-те години, когато Ирландия преминава през бурен период на работнически стачки и културни промени и се фокусира върху младо момче с неограничено въображение и желание за бляскаво бъдеще.

Определяна като “най-личната лента на Брана”, филмът триумфира на Международния кинофестивал в Торонто с награда от публиката. Снимка: Киномания
“Белфаст”

Действието на новата лента от Кенет Брана (‘Убийство в Ориент експрес”, "Хенри V”) се развива в родния му град Белфаст и разказва за невинността на големите мечти. Драмата се развива в края на 60-те години, когато Ирландия преминава през бурен период на работнически стачки и културни промени и се фокусира върху младо момче с неограничено въображение и желание за бляскаво бъдеще.

Определяна като “най-личната лента на Брана”, филмът триумфира на Международния кинофестивал в Торонто с награда от публиката.
“Герой”

Новият филм на двукратния носител на “Оскар” Асгар Фархани (“Раздяла”, “Търговският пътник”) e модерна притча за изкуплението и уважението. Историята на "Герой” се гради около живота на Рахим (Амир Джадиди), който попада в затвора, понеже не е успял да изплати старите си дългове. 

Ненадейно обаче му дават двудневен отпуск за добро поведение и той го използва, за да се споразумее с кредиторите си. Разчитайки на добрата им воля, Рахим се надява, че ще получи отсрочка, но обстоятелствата не се нареждат в негова полза. Снимка: Киномания
“Герой”

Новият филм на двукратния носител на “Оскар” Асгар Фархани (“Раздяла”, “Търговският пътник”) e модерна притча за изкуплението и уважението. Историята на "Герой” се гради около живота на Рахим (Амир Джадиди), който попада в затвора, понеже не е успял да изплати старите си дългове.

Ненадейно обаче му дават двудневен отпуск за добро поведение и той го използва, за да се споразумее с кредиторите си. Разчитайки на добрата им воля, Рахим се надява, че ще получи отсрочка, но обстоятелствата не се нареждат в негова полза.
“Анет”

Ан (Марион Котияр) е оперна примадона, а съпругът ѝ Хенри (Адам Драйвър) е шоумен, който трудно контролира гневните си изблици. На пръв поглед двамата са напълно несъвместими, но влюбени дотолкова, че са готови да направят компромис с различията в характерите си. Бракът им е като ходене по въже, но се крепи успешно, докато двойката не открива, че дъщеря им Анет има уникална дарба. 

Романтичната комедия се превърна в един от най-обсъжданите филми на тазгодишния фестивал в Кан заради провокациите спрямо захаросаните клишета за любовта, а режисьорът Леос Каракс си тръгна с награда за най-добра режисура. Снимка: Киномания
“Анет”

Ан (Марион Котияр) е оперна примадона, а съпругът ѝ Хенри (Адам Драйвър) е шоумен, който трудно контролира гневните си изблици. На пръв поглед двамата са напълно несъвместими, но влюбени дотолкова, че са готови да направят компромис с различията в характерите си. Бракът им е като ходене по въже, но се крепи успешно, докато двойката не открива, че дъщеря им Анет има уникална дарба.

Романтичната комедия се превърна в един от най-обсъжданите филми на тазгодишния фестивал в Кан заради провокациите спрямо захаросаните клишета за любовта, а режисьорът Леос Каракс си тръгна с награда за най-добра режисура.
“Добрият шеф”

"Усърдна работа, усърдна лоялност” са ценностите, изписани по стените на преуспяваща компания за производство на кантари. Шефът им Бланко (Хавиер Бардем) е като бащинска фигура за целия персонал и архетипен представител на патриархалния манталитет, уверен, че само богатите бели мъже имат място на лидерските позиции. 

Бланко с лека ръка намира изход за най-големите катастрофи на компанията - протест заради уволнен служител и аферата му с млада стажантка, докато машинациите му не излизат наяве. Снимка: Киномания
“Добрият шеф”

"Усърдна работа, усърдна лоялност” са ценностите, изписани по стените на преуспяваща компания за производство на кантари. Шефът им Бланко (Хавиер Бардем) е като бащинска фигура за целия персонал и архетипен представител на патриархалния манталитет, уверен, че само богатите бели мъже имат място на лидерските позиции.

Бланко с лека ръка намира изход за най-големите катастрофи на компанията - протест заради уволнен служител и аферата му с млада стажантка, докато машинациите му не излизат наяве.
“Брак по италиански”

Италианската класика от 1964 г., номинирана за “Оскар” и “Златен глобус”, разказва за сладкаря Доминико (Марчело Мастрояни) и проститутката Филумена (София Лорен), които са влюбени, но изправени пред формалното обстоятелство, че Доминико вече има сключен брак. Филумена се опитва да го прилъже да се разведе и да се ожени за нея. Опитите му да анулира брака си обаче водят до низ от комични ситуации. Снимка: Киномания
“Брак по италиански”

Италианската класика от 1964 г., номинирана за “Оскар” и “Златен глобус”, разказва за сладкаря Доминико (Марчело Мастрояни) и проститутката Филумена (София Лорен), които са влюбени, но изправени пред формалното обстоятелство, че Доминико вече има сключен брак. Филумена се опитва да го прилъже да се разведе и да се ожени за нея. Опитите му да анулира брака си обаче водят до низ от комични ситуации.
“Маестро Енио Мориконе”

Документалният филм за един от най-популярните филмови композитори на XX век събира свидетелства на известни актьори и режисьори, работили с него през годините. Споделени са архивни кадри, които разкриват неговата страст към музиката, филмите и шаха, както и събитията от неговия живот, вдъхновили най-известните му композиции. Снимка: Киномания
“Маестро Енио Мориконе”

Документалният филм за един от най-популярните филмови композитори на XX век събира свидетелства на известни актьори и режисьори, работили с него през годините. Споделени са архивни кадри, които разкриват неговата страст към музиката, филмите и шаха, както и събитията от неговия живот, вдъхновили най-известните му композиции.
“Пътят на едно разглезено дете”

Тази година светът изгуби човекът Жан-Пол Белмондо, но актьорът остава безсмъртен чрез филмите си. А една от класиките му, за която печели награда “Сезар”, е “Пътят на едно разглезено дете”. 

В лентата Белмондо влиза в ролята на бизнесмен, който на 50-ия си рожден ден решава да се преквалифицира. Уморен от работа и многолюдното си семейство, той бяга в Африка. Но миналото го настига в лицето на един от бившите му служители, който изглежда решен на всяка цена да досажда на бившия си шеф, без да обръща внимание на факта, че той обръща нова страница в живота си. Снимка: Киномания
“Пътят на едно разглезено дете”

Тази година светът изгуби човекът Жан-Пол Белмондо, но актьорът остава безсмъртен чрез филмите си. А една от класиките му, за която печели награда “Сезар”, е “Пътят на едно разглезено дете”.

В лентата Белмондо влиза в ролята на бизнесмен, който на 50-ия си рожден ден решава да се преквалифицира. Уморен от работа и многолюдното си семейство, той бяга в Африка. Но миналото го настига в лицето на един от бившите му служители, който изглежда решен на всяка цена да досажда на бившия си шеф, без да обръща внимание на факта, че той обръща нова страница в живота си.
"Най-лошата личност на света”

30-годишната Юлие (Ренате Рейнсве) е жена пред екзистенциална криза. На прага на 30-годишния си рожден ден Юлие обмисля да прекрати дългогодишната си връзка и да напусне работа, понеже поставя под въпрос житейските си решения до момента. И макар че в началото е стресиращо, отказът ѝ да се вписва в клишетата започва все повече да ѝ харесва. Снимка: Киномания
"Най-лошата личност на света”

30-годишната Юлие (Ренате Рейнсве) е жена пред екзистенциална криза. На прага на 30-годишния си рожден ден Юлие обмисля да прекрати дългогодишната си връзка и да напусне работа, понеже поставя под въпрос житейските си решения до момента. И макар че в началото е стресиращо, отказът ѝ да се вписва в клишетата започва все повече да ѝ харесва.
"Камбаната”

Моноспектакълът на Деян Донков по едноименния роман на Недялко Славов е трагичен разказ за препятствията на бивш затворник, осъден за двойно убийство, който решава да се изповяда, за да потърси духовно просветление. Спектакълът е под режисурата на Деян Донков, който влиза и в главната роля, и обещава емоции в широк обхват, които да извадят зрителите извън комфортната им зона. Снимка: Киномания
"Камбаната”

Моноспектакълът на Деян Донков по едноименния роман на Недялко Славов е трагичен разказ за препятствията на бивш затворник, осъден за двойно убийство, който решава да се изповяда, за да потърси духовно просветление. Спектакълът е под режисурата на Деян Донков, който влиза и в главната роля, и обещава емоции в широк обхват, които да извадят зрителите извън комфортната им зона.

Киномани, време е за филми!

От 18 ноември до 5 декември у нас стартира един от най-чаканите фестивали - "Киномания", който ни позволява да хвърлим поглед върху последните заглавия от света на седмото изкуство и да си припомним някои позабравени класики.

Тази година фестивалът ще завърши с награда "Киноман на годината" за един от зрителите, които ще получи безплатен достъп до всички филми от изданието през следващата година.

За всички останали обаче остава удоволствието от добре подбраната селекция на нови и стари ленти.

От шедьоври на европейското кино до филми, за които очакваме да станат сензация покрай предстоящото раздаване на наградите "Оскар", програмата на "Киномания" и тази година ще се опита да удовлетвори всеки вкус.

Кои от подбраните заглавия според нас не бива да пропускате, може да разберете от галерията по-горе.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените