"Любовта е любов" или LGBT рекламата, която вбеси Унгария

"Нула захар, нула предразсъдъци" - това обещава една от новите реклами на Coca-Cola на територията на Унгария и призовава за толерантност към хората с различна сексуалност.

Оказва се обаче, че предразсъдъци все пак има, защото рекламата среща лавина от критики и много унгарци призовават за бойкот на марката.

За такъв настояват и немалко членове на управляващата партия с консервативни възгледи Фидес.

Противоречивата кампания се казва "Love is Love", а билбордовете й могат да бъдат видени на много автобусни спирки из Будапеща, както и на гарите в столицата. Времето, в което се появяват рекламните материали не е случайно - в момента тече музикалният фестивал "Зигет", тази година под надслов "Love Revolution".

Самите постери са предвидени да носят положително послание и показват влюбени, усмихнати еднополови двойки, които се наслаждават на своята бутилка освежаващо безалкохолно. "Coca-Cola застава зад разнообразието и равноправието и подкрепя тези права и в обществото", се казва в позицията на фирмата.

В нея се допълва, че компанията от дълги години се бори за правата на LGBT общността и вярва, че всеки има правото да обича човекът, когото е избрал да обича. Така че кампанията в Унгария се явява като отражение на тези разбирания.

И въпреки че социологическите проучвания показват, че унгарците стават все по-толерантни към правата на хората с различна сексуалност, промените в нагласите се случват бавно.

Ищван Болог, политик и един от лидерите на Фидес, иска в Унгария да спрат да се купуват продуктите на Coca-Cola, докато провокативните реклами не бъдат премахнати.

В пост на своята страница във Facebook той беше категоричен, че няма да консумира нищо с тази марка, докато исканията му не бъдат удовлетворени. Възможно е обаче Болог несъзнателно да нарушава обещанието си, тъй като компанията е собственик на редица дъщерни фирми, сред които Nestle, Cappy и веригите Costa Coffee.

Крайнодесни организации подеха неговия призив, а водачите им смятат, че хомосексуалното лоби превзема унгарската столица и няма намерение скоро да я напусне. Фидес не застана зад призивите за бойкот, но онлайн петиция също настоява за такъв, както и за пълна забрана на подобни реклами. Тя вече е събрала около 25 хил. подписа.

До момента големите компании в Унгария не смееха да рекламират с открити гей-послания, твърди петицията и допълва, че това всъщност е тест за унгарското общество. Авторите казват, че ако сега то позволи подобни реклами, в бъдеще нещата ще се влошат и ще бъде невероятно трудно да бъдат спрени.

В страната съюзите между еднополови двойки са припознати от закона, но еднополовите бракове все още не са възможни. Управляващата Фидес се опитва да затрудни още повече съжителствата между хомосексуални партньори, а сред основните противници на легализацията на еднополовите бракове е премиерът Виктор Орбан.

Откакто е на този пост, той, заедно с още няколко лидери на европейски държави, сред които и Полша, упорито игнорира критиките на Европейския съюз, че не работи достатъчно в насока равноправие при сключването на брак.

LGBTQ активисти от своя страна се притесняват, че управлението на Орбан просто си търси нов враг и го е намерила в лицето на хомосексуалните.

Преди тях за виновни за всички проблеми на Унгария бяха сочени Евросъюзът, неправителствените организации, Сорос, мигрантите и дори бездомните. Сега може би е дошъл редът на хората с различна сексуална ориентация.

В подобна среда е трудно да се прецени дали става въпрос за консерватизъм и вкоренена в нравите на страната хомофобия, или за поредния пресметлив ход на правителството.

Възможно е точно рекламата на Coca-Cola да послужи като лакмус за това кое от двете твърдения за унгарците ще се окаже по-вярно.

#1 MarkModel13 07.08.2019 в 17:27:48

Продължават да лазят по нервите на обикновените хора и, при най-малкия намек за несъгласие, скачат с типичната си агресия.

#2 explorer 09.08.2019 в 13:01:09

гнус ме хваща от подобна "любов"

#3 dedo adji 09.08.2019 в 13:49:42

Кока кола не пия, капи хич, от утре изхвърлям и нес кафето, минавам на Maxwell House. Новите пиари упорито не искат да приемат, че предназначението на измамата (пардон, рекламата) е да пробута стоката, а не да прокарва посрания.(пардон, послания) Като дразниш клиента инкасираш загуби. Възможно е да са сметнали, че в световен мащаб загубите от пазара на Унгария са незначителни и си струва да се понесат за прокарване на посранието. Но раздразнението се пренася и върху бенефициентите му. Никой не обръщаше внимание на обратните, докато не почнаха да правят гей паради. Приемането от хората става по-ефикасно со кротце, со благо, на ПР език, усулсикиджийски, а не с барабани и фанфари.

#4 Дракон с кисело зеле 09.08.2019 в 15:41:14

Продължават да лазят по нервите на обикновените хора и, при най-малкия намек за несъгласие, скачат с типичната си агресия. --- Милите.

#6 Dox 09.08.2019 в 18:18:57

Споко бе, Рекламата си има и хубави, полезни страни. Това е важна информация, при това напълно безплатна, какво НЕ трябва да се купува. От теб се иска единствено да го запомниш /щото рекламираните "продукти" вече не са един и два, а стотици/. Колкото повече и по-агресивно се рекламира един "продукт", значи това е индикация, подсказка, че НЕ трябва да се купува. Същото важи и за посранията, както им вика Дедо.

#7 dedo adji 09.08.2019 в 20:12:26

Дядо ви пак го порязаха, задето ги открехна, че грозданката с кока кола не върви. Не, че знаят що е то грозданка, ама кво да ги праиш, соросоиди. въпрос на вкус, както казал петелът, като слязъл от патката. а патката казала Пак, Пак.

#8 Kenny McCоrmick 09.08.2019 в 20:58:24

Dox, Кока-Кола ще фалират сигурно без теб... Между другото, компанията Кока-Кола притежава толкова много брандове, че е абсурдно да ги запомниш всичките. Така че най-вероятно не, не бойкотираш Кока-Кола, просто не пиеш конкретно от серията газирани напитки. Второ, това, което прави Кока-Кола, както и куп други марки, не е реклама, за да купиш продукта. Това са така наречените "напомнящи реклами". Кока-Кола не те кандардисва да си купиш Кола, само ти напомня за себе си. Това е все едно да видиш реклама на BMW и да кажеш - оф, не, няма да си купя BMW. Пък BMW ще си легнат с чорапите, нали... Трето, много е важно точно тези реклами да се поставят в контекста, който контекст е посочен много ясно в материала - те са направени за Зигет. Зигет е един от най-яките музикални фестивали, на които човек може да попадне, и, повярвайте ми, няма човек, който ще стъпи там и ще му пука кой е гей.

Новините

Най-четените