"Ако резултатът от Brexit ви е зашеметил и ако проверявате роднините си до девето коляно в търсене на вариант как да се сдобиете с чуждестранен паспорт - може би е време да обмислите осиновяване от румънско семейство".
Така британският Гардиан анонсира оригиналната рекламна кампания на румънския вестник Gandul, която предлага убежище на онези 48% от избирателите, които гласуваха против напускане на Европeйския съюз под надслов "Romanians Adopt Remainians".
Сайтът на Gandul се обръща с призив към всички британци, които вярват в Обединена Европа: "Зарежете брекситърите, разправиите и лошото време, започнете нов живот в Румъния".
Изданието призовава всички румънци да помогнат на "добрите хора, които гласуваха за оставане в ЕС и споделят нашите европейски ценности, затова заслужават да ни станат сънародници".
В обявата не се споменава дали офертата важи и за лагера #Regrexit - хората, които са гласували за напускане на ЕС, но вече съжаляват за избора си...
Кампанията има приложение за Facebook, което свързва "любящите румънски семейства" с британците в нужда, така че хората могат да предложат помощ на потенциалните кандидат-имигранти.
Това не е първата кампания, която Gandul таргетира към Великобритания.
През 2014 г. докато Найджъл Фарадж и UKIP всяваха паника за евентуалния наплив от румънци и българи след вдигането на последните ограничения за имиграция, вестникът сложи началото на проекта #WhyDontYouComeOver.
"Офертата ни още е валидна", пише в Twitter Андра Чиуботару:
Our offer still stands. #whydontyoucomeover (RO's response to UK's "You Won’t Like It Here" campaign from 3ys ago.) pic.twitter.com/GFrH2xpUve
— Andra Ciubotaru (@AndraCiubotaru) June 24, 2016
"Елате при нас: Половината от жените ни приличат на Кейт. А другата половина - приличат на сестра й".
“@OanaRomocea: #Romania's response to UKIP's success in #EP2014 pic.twitter.com/3AoHfFFf2t #whydontyoucomeover”
— lucian_mateescu (@lucian_mateescu) May 27, 2014
"Елате при нас: В Румъния не всичко ни е наред, но поне не сме крайно-десни"
Хаштагът беше използван за реклама на туристически обекти, национални забележителности и др., използвайки препратки към британския начин на живот.
Така Румъния отговори на кампанията "Тук няма да ви хареса" и успокои притесненията на британските гласоподаватели, че страната им ще бъде плячкосана от източноевропейци с цел отнемане на работни места, престъпления или източване на здравната система.