Няколко търговски вериги решиха да изтеглят от продажба всички компютърни игри, които съдържат елементи на насилие, предаде ИТАР-ТАСС.
Решението е свързано с факта, че извършителят на двата атентата в Осло и на остров Ютьоя на 22 юли Андерш Брайвик пише в своя дневник, че при подготовката за убийствата той близо година играл на компютърна игра със стрелба по анимирани хора-мишени.
Засега решението да бъдат извадени от продажба игрите с насилие е за неопределено време.
Собствениците на търговските вериги обявиха, че решението им е продиктувано от чувство на солидарност със семействата на загиналите.
Окончателният брой на жертвите: 77
Полицията в Норвегия публикува останалите имена на жертвите на Андерш Брайвик, при което се оказа, че те са 77 души, а не 76, предадоха световните агенции.
Броят на жертвите от стрелбата на остров Ютьоя бе увеличен с една на 69, а осем души са загинали при бомбения атентат в Осло малко преди това.
Полицията досега бе съобщила 46 имена на жертви, като сега оповестява още 31.
Първоначално органите на реда не съумяха да обяснят на какво се дължи разминаването с предишните официални данни за 76 убити.
По-късно обаче полицейски началник уточни, че един от ранените при стрелбата на остров Ютьоя е починал в болницата, предаде Асошиейтед прес.
В четвъртък вечерта официално беше сложен край на издирването на избитите от Андерш Брейвик младежи, пристигнали за летен лагер на остров Ютьоя.
Норвежкият кралски дворец бил мишена
Норвежкият кралски дворец и централата на управляващата Работническа партия били сред мишените на екстремиста Андерш Брайвик, съобщава днес Франс прес, като цитира норвежкия таблоид "Верденс ганг".
На разпита Брайвик казал, че възнамерявал да атакува и други мишени, но на 22 юли насочил ударите си срещу правителствената сграда и младежкия лагер на остров Ютьоя, посочва пред вестника прокурорът Пал-Фредрик Хьорт Краби.
Брайвик казал, че дворецът бил в списъка на мишените заради символичното му значение, а централата на управляващата партия - защото налага мултикултурно общество.
Решението е правилно, макар да е взето от чисто социални подбуди. Проблемът е в две направления: 1. Задължително ще се появят огромно количество малоумници, които първо ще изследват начина му на живот, а после ще започнат да го копират. Погледнете по форумите как вече неговата снимка се ползва масово за аватар. Ще искат да копират всико, да са като него, да са мноу яки и т.н. 2. Компютърната игра е метод за притъпяване или променяне на възприятието за реалността. Т.е., мноу е яку да изтрепеш ония на екрана. Правиш го 18 часа всеки ден. За година или две свикваш, че това е нещо лесно. Ти си добър, ти го правиш. В един прекрасен ден, ти вземаш истинското оръжие и заставаш срещу истинските хора. Стреляш ... и много те кефи как се плиска кръв, как се размвазва мозък по асфалта, звуците ... всичко. Перфектна анимация. Ти отново си мноу як. Между другото, в повечето случаи ,по същата причина е взето решение при тренажорно обучение на пилоти и други подобни лица симулацията да се прекратява при ясно изчерпани възможности, но преди самия краш. Иначв свкват ... и става като с френския ербъс например. До последно четат карти и цъкат копчета, а никой не кара самолета.
Льо Пен каза нещо много интересно - че реакцията към този атентат ще покаже, дали Запада е способен да се предпази от собствените си грешки... Наистина ли смятате, че игрите с насилие са фактора, който е провокирал тази кървава баня?
VL, статистиката показва, че в света годишно се продават около 1 000 000 копия от игри с насилие... Без торетите ;),... Статистически погледнато този ход на Норвегия е безмислен... като твоя коментар, в същност.