Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Повърви с нас по зелено. Идва асфалт

Илиян Петров и израснал на няколко блока разстояние от бъдещия нов път Снимка: Явор Николов
Илиян Петров и израснал на няколко блока разстояние от бъдещия нов път
Така започва алеята, която отвежда жителите на тази част на  "Лозенец" до Борисовата градина Снимка: Явор Николов
Така започва алеята, която отвежда жителите на тази част на "Лозенец" до Борисовата градина
Площадка за каране на колело, направена собственоръчно от тинейджърите на квартала. През зимата тук става много забавно Снимка: Явор Николов
Площадка за каране на колело, направена собственоръчно от тинейджърите на квартала. През зимата тук става много забавно
Съществуващата алея за велосипедисти ще остане Снимка: Явор Николов
Съществуващата алея за велосипедисти ще остане
Повърви с нас по зелено. Идва асфалт Снимка: Явор Николов
Повърви с нас по зелено. Идва асфалт Снимка: Явор Николов
Повърви с нас по зелено. Идва асфалт Снимка: Явор Николов
Повърви с нас по зелено. Идва асфалт Снимка: Явор Николов
Повърви с нас по зелено. Идва асфалт Снимка: Явор Николов
Повърви с нас по зелено. Идва асфалт Снимка: Явор Николов
Повърви с нас по зелено. Идва асфалт Снимка: Явор Николов
Повърви с нас по зелено. Идва асфалт Снимка: Явор Николов
Задръстването не е иненада Снимка: Явор Николов
Задръстването не е иненада
Повърви с нас по зелено. Идва асфалт Снимка: Явор Николов
Повърви с нас по зелено. Идва асфалт Снимка: Явор Николов
Повърви с нас по зелено. Идва асфалт Снимка: Група във Facebook
Протест пред Столична община миналата седмица, когато проектът бе изтеглен от дневния ред на общинарите Снимка: Цветана Георгиева
Протест пред Столична община миналата седмица, когато проектът бе изтеглен от дневния ред на общинарите
Повърви с нас по зелено. Идва асфалт Снимка: Явор Николов

Дива, млада и потайна. Така изглежда Борисовата градина на един хвърлей разстояние от столичния квартал "Лозенец", разделя ги само бул. "Пейо Яворов". Загадъчна алея ни отвежда към гората - истинска, жива, без изкуствени цветни лехи и осветителни стълбове.

Това парче от най-известната зелена част на София скоро ще е пресен асфалт.

Шепа жители на квартала, подкрепени впоследствие от три екологични организации, поведоха борба срещу плана за строеж на естакада на бул. "П. Яворов" при кръстовището с ул. "Стоян Михайловски" (Семинарията) и на ново теренно трасе през Борисовата градина, което трябва да стигне до жк "Хладилника".

Съпротивата идва не просто от сантимент към гората и разходките в зелените й дебри. На хората им липсва обяснение какъв ще е прекият ефект. Според тях изсичането на парка просто ще премести задръстването с един светофар - на кръстовището с бул. "Черни връх".

В момента проектът е замразен, след като кметът Йорданка Фандъкова се намеси, а главният архитект Петър Диков обмисля дали да не изтегли доклада си от Столичния общински съвет (СОС).

Новият наземен път, заложен в устройствения план на столицата (2007 г.), ще откъсне още едно парче от гората, което хората от квартала не искат да допускат. Харесват си я такава, каквато е. И не искат да чуят за сеч, независимо че обещават точна бройка на пожертваните дървета - 168, 250 ... или повече.

И екипът на Webcafe.bg тръгна по трасето на бъдещия четирилентов път - така, както е заложен в проекта на "Главболгарстрой". Повървете с нас, преди да е потекъл асфалтът. 30 минути ходене пеш, почти 2 километра разстояние, сред дървета и свеж въздух.

Започваме от алеята, до която ни отвежда пешеходна пътека на бул. "П. Яворов". Мястото изглежда запуснато за градски парк, досущ прилича на саморасла гора, а от един момент и пътеката е погълната. По домашните кучета може да се ориентирате, че сте в града.

Ето ти самоделна пързалка, направена от тинейджъри. По ниските пясъчни дюни личат следи от подметки и колела. Много е популярна сред местните от квартала.

Чисто е, няма боклуци. Ако щете вярвайте, но децата се грижат за това, което сами са направили. На метри от мястото им за игра - огромен, празен паркинг, пореден пример за застрояване.

След минути провиране между младите дървета стигаме до оградата на онова, което някога беше увеселителен парк - "София Ленд". Шосето трябва да захапе малка част от терена. Следващата му "жертва" са някогашните релси на гара "Пионер". На метри от тях - велоалея.

Последната ни спирка е улицата зад болница "Токуда". С нея новият път трябва да се свърже, за да стигне до ул. "Сребърна". Тя също е четирилентова, но две от лентите й се ползват като паркинг.

От досегашните обяснения на главния архитект Петър Диков разбрахме, че това е най-добрият възможен вариант, като се разчита трафикът по възловата артерия да облекчи този между северната и южната част на София.

И хората от квартала искат същото, но не по начина, предложен от Столична община. Сега остава да се намери пресечната точка между общия интерес и различните варианти.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените