Джобният анти-смартфон от Русия

Русия отдавна търси място на свръх-конкурентния пазар на мобилни технологии. Вместо да направи пробив с по-мощен, по-достъпен или по-иновативен модел смартфон, обаче, руската компания Elari създаде CardPhone.

Изобретението е с размерите на кредитна карта, а на пръв поглед изглежда по-скоро като калкулатор с Bluetooth, отколкото като телефон.

Устройството тежи само 42 грама и може да работи като самостоятелен мобилен телефон или като допълнение към традиционния смартфон.

Основното предимство на Elari CardPhone е възможността за синхронизация с мобилни устройства на базата на iOS и Android - така телефонът може да действа като резервно устройство, в случай че iPhone-ът ви остане без батерия.

Самият CardPhone има отделен слот за microSIM-карта и побира телефонен указател с 500 контакта.

Анти-смартфонът (както го нарича производителят) има приятен дизайн - клавиатурният блок без подсветка заема 2/3 от пространството, като е изцяло покрит от монолитно парче гума с малки вдлъбнатини около копчетата.

Останалата част от предната му част е отделена за монохромен двуредов екран с размер от 1,1 инча. Задният панел е изпълнен от матирана пластмаса в четири цвята: черно, бяло, синьо и оранжево. Размерите на телефона са едва 86 х 48 х 5,5 мм.

Очевидно габаритите на CardPhone са принудили дизайнерите да направят компромиси с част от функционалностите му - батерията от 220 mAh издържа само 3 денонощия в режим на покой и 3 часа в режим на разговори.

CardPhone може да управлява музикалния плейър на смартфона, има собствен диктофон, будилник, калкулатор, няколко звукови профила за различни ситуации, базови настройки (включително с меню на български език) и функцията Anti-Lost (сигнал за известие при загуба на Bluetooth-връзката).

При желание можете да четете и изпращате sms-и, макар че дребният екран прави тази функционалност доста неудобна.

Телефонът има своите недостатъци - за да можете да го зареждате, трябва да си носите специалната приставка, която се закача за задния капак на устройството, след което се включва в електрическата мрежа с miniUSB-кабел.

Качеството на звука и чувствителността на микрофона също не могат да се определят като особено високи.

Благодарение на компактния си размер CardPhone може да се вмести във всеки джоб или дори в портфейла ви. Това е телефон с базови функции за особени ситуации, при които не можете да използвате основния си смартфон.

#19 Бегущий Волк 30.12.2015 в 09:54:24

Щеше ми се да вметна нещичко за добавената стойност. Учудващо за някои, но трудът по производството на компоненти или селскостопанско производство е закономерно по-нискозаплатен от, смея да твърдя, майсторския труд по аранжиране на салатата, смесването на пропорциите, приготвяне на сосове и заливки, избор на подправки/създаване на инженерно изделие. Производството на телефона включва измисляне, чертежи, създаване на работещ прототип, изчисляване на себестойност, тестове, завършен продукт, канали за дистрибуция, маркетинг и реклама - все висококвалифициран труд на специалисти. Салатата се "ражда" в главата на готвач, след това се търсят пасващи съставки, разумна цена, заменяемост с по-евтини съставки. Имаме и ресторантска или магазинна мрежа, където ще се продава впоследствие. Трудът на работника е рутинен. Той не измисля нито салати, нито телефони, нито машината или инструмента, с които работи. Ясно е, че е тежко да се произведе литър мляко, отнема време, изискват се фуражи, грижи за добитъка, но от крайната цена на основната суровина се падат не повече от 30%. Иначе казано, от крайна цена 1,50 лв. имаме 0,30 лв. за кравата и говедаря, 0,40 лв. за прекупвача, 0,50 лв. с калкулирана печалба за млекопроизводителя и продавача. Останалото е ДДС. На практика някои от пищещите сравняват ценността на труда на директора на фирмата с този на работника в нея. Неслучайно директорът е един!

#20 TheRock 30.12.2015 в 10:28:18

Бегущий Волк | 30.12.201509:54 Пошел на хуй, бляд!

#21 Бегущий Волк 30.12.2015 в 10:50:16

Благодаря за предложението! Седни и ти на моя!

#22 Dox 30.12.2015 в 14:48:44

Вълк, Не мога да се съглася с израза, че трудът за производството на компоненти или селскостопанско производство е "закономерно" по-нискозаплатен. Мисля, че правилният израз в случая е "традиционно" по-ниско заплатен. По силата на кой точно "закон" селско-стопанското производство трябва да е по-ниско заплатено? Освен това, такава ситуация е налице само в държави като нашата. В нормални държави с нормална икономика селско-стопанският труд е доста добре заплатен, благодарение на субсидиите или дотациите, както им казвахме у нас преди години. Това, обаче е невъзможно без процес на преразпределяне, а не всичко да се остави на "невидимата" ръка на пазара. А предполагам знаеш, защо я наричат "невидима" - защото такава просто няма. Другото, с което не съм съгласен, е че трудът на работника е рутинен. Ако визираш извършване на няколко движения на конвейера в продължение на 8 часа - такъв труд вече почти никъде няма. Той отдавна е заменен от машини и роботи. Но тъй като се отклоняваме от темата на спора, пак се връщам на това, че при производството на продукти не може да става дума за по-важни или по-малко важни дейности. Щом са нужни, те са еднакво важни. Все едно да кажеш, че главата не ти е нужна, защото тя и един пирон не може да забие или пък, че ръцете и краката са излишни, щото не мислят.

#23 deowin 30.12.2015 в 17:47:17

>По силата на кой точно "закон" селско-стопанското производство трябва да е по-ниско заплатено? По силата на простия факт, че да копаят картофи и да рият оборите на кравите можеш не само ти, а почти всеки друг човек с пулс. Да извършват квалифициран труд, за който се изисква образование, опит, креативност, могат малко хора. Затова заплащането на краваря е по-ниско от това на майстор-готвача - предлагането на краварски труд е огромно, особено сравнено с търсенето, докато предлагането на майстор-готварски труд е съществено по-ниско, сравнено с търсенето. Естественият рефлекс на всеки кравар е да си зарие главата в лайната само и само да не му се наложи да осъзнае горното просто правило, защото му липсва достойнството да осъзнае и приеме със спокойствие собственото си нищожество, обикновеност, тривиалност, незначимост. Ерго и твоето поведение.

#24 Dox 30.12.2015 в 22:36:54

Свински, Честно, не съм очаквал, че може да се изложиш до такава степен. Ма какво ти излагане бе, - направо се осра. При това така, че мирише чак до екватора. Уж си в Америка и би следвало да си образован, знаещ, и т.н., но се оказва, че май само дереш гащи по чиновете там. След като толкова малко хора могат да извършват квалифициран труд изискващ образование, опит, креативност и т.н., защо работещите в селското стопанство са 10-20 процента? А не 90%? Бих те попитал ти дали гледаш прасета и крави, защото до сега не съм чул да си се прославил като креативен, с опит, с образование и т.н. А, сори, може би не гледаш крави, ами кОпаш картофи. И още нещо "хамериканецо" - ако нещата бяха такива, каквито са в твоята американска глава - отдавна никой нямаше да произвежда нито картофи, нито мляко. За това - най-добре си зарий ти главата, но ..... не в картофите, не! Не и в лайната. Те са ценни. Просто се зарий под завивките.

#25 deowin 30.12.2015 в 23:17:06

>защо работещите в селското стопанство са 10-20 процента Защото с толкова работещи се задоволява търсенето на такава продукция. По същата причина чистачите на улици не са 99% от населението, макар че вероятно 99% от населението може да чисти улици - просто няма търсене за толкова много от този тип работа, без търсене няма възнаграждение, без възнаграждение хората не щат да работят. А аз имам чувството, че обяснявам на тригодишно хлапе.

#26 Dox 30.12.2015 в 23:30:44

Имаш такова чувство, защото май водиш диалог със себе си, а не четеш какво ти казват /пишат/ други. По тази причина се подведе и в коментар 23 започна да обясняваш защо селско-стопанският труд ТРЯБВА да е по-ниско заплатаен, при условие, че преди това аз обясних, че той не само че не трябва да е ниско заплатен, а в нормалните държави си Е добре заплатен. Пак те подсещам, че всеки труд е еднакво важен и значим /от където тръгна спора/, ако е обществено необходим. Заплащането е друга тема.

#27 deowin 30.12.2015 в 23:53:17

>нормалните държави си Е добре заплатен От моя гледна точка в нормалните държави всяка професия е добре заплатена, защото "добре заплатена" означава единствено "заплатена съразмерно на търсене/предлагане". В това отношение дори България е доволно нормална държава според мен. Но, ако вместо горното тълкуване, се опитваш всъщност да кажеш, че в "нормалните държави" (кои са те - Русия, КНДР?) професиите, свързани със селското стопанство, са високо заплатени, сравнени със стандарта на живот на държавата, то предполагам можеш да дадеш поне една такава примерна държава, със съпътстващата статистика, която показва как там тракторист получава (поне) колкото инженер, архитект, юрист, доктор. Засега звучи сякаш ти се занимаваш със селско стопанство, дразни те, че приходите ти са ниски, и се опитваш да си намериш опрадвание в това, че не живееш в "нормална държава", където хората, несъмнено, биха оценили високо твоите умения по картофокопане, торориене и вимеизстискване. Естествено, може и да греша.

#28 Dox 31.12.2015 в 00:19:21

Разбира се, че грешиш. Защото гледната ти точка изхожда от изцяло погрешната теза, че всичко се определя от съотношението търсене/предлгане. Ма там при вас още ли битува "непогрешимостта" на това схващане? Поне в научните среди, включително и в САЩ то отдавна е отхвърлено. Явно четеш вестници и списания от будките, а не сериозни научни разработки. Случайно да си чул или да ти е минавало през ума, че в днешно време търсенето обикновено не означава платежоспособно търсене, както и че платежоспособното ""търсене" в повечето случаи не е търсене, а просто борба със скуката? Но да оставим това. Вече ти казах, че заплащането на труда е друга тема. Пак те питам, Свински - защо на това телефонче му викат, че е руско бе?

#29 dedo adji 31.12.2015 в 00:32:37

Нямам хабер какво представлява новият руски смартфон. Изпитвам достаъчно затруднения с новото леново, което си купих преди седмица. Но съм забелязал, че национални наименования се приписват гьотере, без особена връзка. В Русия на руската салата и казват оливие В Канада не знаят, че носят канадки. Шведите не знаят, че има шведска отвъртка. В Русия на ъглошлайфа казват болгарка. В Англия наричат сифилиса френска болест, а във Франция испанска. В Холандия не ззнаят, че холендър е тръбопроводен съединител И пр., и др., и т. н. А иди го разбери.

#30 deowin 31.12.2015 в 00:38:45

>Поне в научните среди, включително и в САЩ то отдавна е отхвърлено. Явно четеш вестници и списания от будките, а не сериозни научни разработки Звучи сякаш ти, от друга страна, четеш "сериозни научни разработки". Би ли ме насочил към няколко примерни? Ако може да не е линк към филмите от серията Zeitgeist. Също, още чакам за поне един пример на "нормална" държава, в която тракторист получава (поне) колкото инженер, архитект, юрист, доктор. Ти изглеждаше убеден, че такава съществува. >защо на това телефонче му викат, че е руско бе? Вече отговорих в коментар 9.

#31 VK 31.12.2015 в 01:46:51

"Нямам хабер какво представлява новият руски смартфон." ----- Първо - не е сматрфон , второ е малко спорно дали е руски, трето.... бе толкоз приказки изприказвахте, ама два реда за пустото устройство не казахте - струва ли си, или не си струва, тиа 30-40 $ дет го продават! Аре , сори че ви развалих високо-интелигентния спор, кой труд колко чини, и дали "Made in China" е равно на "Сделано в Русия" , ма не се коркайте, давайте по темата, важна си е - дека програмисто ке умре без леб , ко не е селянино, дет да го сее Та кои е по -важен от двамцата, така и не разбрах ?

#32 Бегущий Волк 31.12.2015 в 12:28:33

Докс, Сега ти виждам коментара, който ме касае! Бъркаш двата щата - Аляска и Аризона! И двата започват с "А", но единият е на южната американска граница. В Европа не се занимават със селскостопански труд. Земята отдавна е в стопанства, те са собственост на фермери, фермерите получават субсидии и плащания по Общата Аграрна Политика на ЕС. За работниците при фермерите няма субсидии и дотации, а се подчиняват на общите национални правила за Мин. Раб. заплата (МРЗ). Работникът не е собственик и няма да получи плащания за единица обработваема площ, брой отглеждан добитък или като " Млад фермер". Останалото ти го е казал Деоуин - колкото и да е тежко да копаш картофи на ръка, цената на този труд е много по-ниска от труда на програмиста, защото всеки с малко усилия ще бъде приучен да копа, но ще отнеме дълго да стигне до програмиране. А и толкова е търсенето на такъв труд.

Новините

Най-четените