Бойкот срещу United Airlines заради кутийка диетична кола

Американската авиокомпания United Airlines стана обект на масови критики и заплахи за бойкот заради оплакване от дискриминация и обвинения в ислямофобия.

Тахера Ахмад, мюсюлманка и религиозен консултант в университета в Илиноис, обяви, че се е почувствала засегната от поведението на стюардеса, която отказвала да й сервира безалкохолна напитка в неотворена алуминиева кутийка, защото можела да я използва "като оръжие".

Тахера е споделила историята във Facebook-профила си още докато се е намирала на борда на самолета.

"В момента се намирам на 30 000 фута над земята в самолет на United Airlines, обляна в сълзи от унижение заради дискриманция. Стюардесата ме попита каква напитка бих искала и аз помолих за кутийка диетична кола. Тя ми донесе кен, който беше отворен, затова я попитах дали може да го смени с неразпечатана кутийка поради хигиенични причини. Тя отговори, че никой не е консумирал от напитката, но въпреки това аз настоях да ми донесе затворена кутийка. Тя ми отговори следното: "Съжалявам, но не мога да Ви донеса неотворен кен, затова няма да ви сервирам диетична кола".

Недоволството на Ахмад се изострило, след като същата стюардеса е донесла затворен кен с бира на съседен пасажер. На въпрос защо на нея й е отказано същото обслужване, стюардесата е отговорила: "Нямаме право да сервираме затворени кенове, защото могат да се използват като оръжие на борда на самолета", след което незабавно е отворила и бирата на мъжа.

I am sitting on a United airlines flight in the air 30,000ft above and I am in tears of humiliation from discrimination....

Posted by Tahera Ahmad on Friday, 29 May 2015

Ахмад твърди, че се е почувствала дълбоко обидена от дискриминационното отношение, но не е получила подкрепа от страна на пасажерите.

"Мъжът, който седеше на редицата срещу мен, изкрещя: "Ей, мюсюлманката, затваряй си устата". Попитах го "Какво?!", а той се обърна през седалката, погледна ме право в очите и каза: "Точно така, много добре знаеш, че го използвате като оръжие, затова си затвори тъпата уста", пише Ахмад, добавяйки хаштаг #IslamofobiaISRAEL.

Вследствие на инцидента в Twitter се надигна кампания за бойкот на United Airlines, докато не бъде получено извинение за "демонстрация на сляпа и идиотска омраза".

Малко по-късно Тахера Ахмад съобщи, че е получила извинение както от стюардесата, така и от командира на полета, с признание, че отношението към нея е било "крайно непочтително".

#78 TheRock 01.06.2015 в 17:45:23

Иначе е красавица!!!

#79 Solaris 01.06.2015 в 17:47:31

TheRock слушай Оби Улан относно протокола за напитките... вече го казах и на мен ми беше странно, винаги са отваряли пред мен... Сугласен че е можело да мине без големи филми, но не е станало така, момичето чувствително, аз щяч да я върна или щях да повикам супервизора и да я постегне малко. Оби Улан ахам има и много такива случки.. за това казва всяка трябва да е съдена по отделно.. контекста е винаги различен. TheRock много внимание обърнахме защото както се е видяло днес си нямаме друга работа. наздаве

#80 Solaris 01.06.2015 в 17:51:48

TheRock ех аз като казвам че ще се оплача и може и да изкарам някои безплатни пътувания, не бич го направил с тази цел... а защото не обичам да ме првят на глупак... и аз се обиждам хаха... И не ми се струва че тя има нужда от безплатни пътувания... И да голяма мадама е...от всички тук дето спорим познай на кого щеше да върже хахаха ;)

#82 Алилуйщина 01.06.2015 в 19:17:02

Solaris | 01.06.201512:48 коментар-21 Моето мнение е изградено на база фактология,доколкото виждам вашето/мнение/ на база размишление.Нищо лошо,ако сте на правия път. Забелязах,че сте „толерантен“ човек,обичащ това нещо „толерантност“.Сигурен съм знаете добре какво означава,даже и като синоним. Бихте ли били така добър, ако не ви затруднява да обясните,какво означава „толерантност“ Предварително благодаря!

#83 Solaris 01.06.2015 в 19:40:37

Алилуйщина е oще един дето си мисли че съм някакъв вид гугъл. Ама Ей Сега ще ти обясня на теб специално какво е толерантност. Ти вообще не си чел какво ти писах, а аз дори забравих.. Значи в целият текст съм използвал тази дума венднъж заедно с ред други примери. Говоря ти че е глупаво да поставяш мнозинството в позицията на жертва и още други неща, какво се хвана за тази дума, текста нямаше нищо общо с толерантноста. Ако ти се базираш само на факти без да размишляваш върху тях незнам как да те определя. дадох ти примери (факти), с лека ирония, ако си решил да не им обръщаш внимание си е твоя работа. ако искаш персонално талкуване на думата толерантност ето ти Оскар Уайлд го е перефразирал най добре "Може и да не съм съгласен с теб, но ще защитавам до смърт правото ти да се покажеш като абсолютен задник" ако не виж в речника

#84 Solaris 01.06.2015 в 19:47:18

надявам се метафората да е по подходящия за вас отговор, така ще имате възможноста да се впуснете в размисъл вместо да се хванете за фактите в речника

#85 Waldstein 01.06.2015 в 20:47:58

Bichkiiata, то тука вече отдавна друго освен ташак не става. Относно твоето канадско гражданство, честито и всичко най-хубаво ти желая за следващите години. Ама следващия път като ти дадат отворена кутишка в самолета, вдигай як скандал.

#86 Алилуйщина 01.06.2015 в 21:19:56

Solaris Цитирам… „Но когато нещата опрат до това да се приложат тези принципи на практика, най-отгоре изкача онази типична бай ганьовщина и кряска малцинствата ни налагат цензура. Хаха нямам думи...Ние създадохме тези малцинства и не от вчера а от векове, заради нашата нетолерантност, расизъм, подтисничество, власт и тн.“ Явно става въпрос за „малцинства,толерантност“… и т.н. Ровил съм из речници,ама нещата нещо не ми се връзват,ТЪ за т‘ва питам.Гледам че, сте начетен чиляк. Ша пробвам отново. Какво означава това чудо ТОЛЕРАНТНОСТ?!

#87 Solaris 01.06.2015 в 21:39:10

Виж това дали ти върши работа...не че неможеш и сам да си го намериш, каде е уловката, искаш да стигнеш до извода че аз самия се проявявам като човек който не приема чуждото мнение!? ще ти повторя фразата на О. Уайлд аз не съм съгласен с твоя възглед, но ти имаш пълното право да го споделиш дори и да се покажеш като пълен идиот и аз ще защитя това твое право. Това е толерантност ''Толерантната личност е човек, който добре познава себе си и признава другите. Проявите на съчувствие и състрадание са важни ценности на толерантното общество и са черта на толерантния човек. В психологията искреното съпреживяване на емоционалното състояние на другия, способността да приемеш неговите усещания и настроение и да разбереш какво преживява другия, се нарича „емпатия”. Развитието на емпатийни способности е свързано пряко с умението да се поставиш на мястото на другия. Чрез развитието на такива съставляващи на толерантността, като емпатия, доверие, съображение, съчувствие, съпреживяване, разкриване същността и красотата на многообразието, се реализира толерантното поведение. Тези качества на личността се разглеждат в контекста на групата, в която търпимото отношение към себе си, встъпва като необходимо условие за толерантност към другите. Положителното отношение към себе си се явява важен елемент на толерантността като цяло, тя е предпоставка за положително отношение към обкръжението и доброжелателно отношение към света. Възпитание в дух на откритост и разбиране към другите народи, към многообразието на културата и историята им. Обучение в разбиране на необходимостта от отказ от насилие и използване на мирни средства за разрешаване на разногласията и конфликтите. Насаждане на идеите на алтруизъм и уважение към другия, на солидарност и съпричастност, базиращи се на осъзнаване и приемане на собствената самобитност и развитие на способности за признаване многообразието на човешкото съществуване в различен културен и социален контекст. Критерии за толерантност: Равноправие (равен достъп до социални блага, до управленски, образователни и икономически възможности за всички хора, независимо от техния пол, раса, националност, религия, принадлежност към която и да е група). Взаимно уважение между членовете на различни социални, доброжелателно и търпимо отношение към тях (инвалиди, бежанци, хомосексуалисти и др.). Равни възможности за участие в политическия живот на всички членове на обществото. Запазване и развитие на културната самобитност и езика на националните малцинства. Възможности и свобода да проявяват своите традиции на всички култури, представени в обществото. Свобода на вероизповеданията, при условие, че не нарушават правата и възможностите на други членове на обществото. Сътрудничество и солидарност при решаване на общите проблеми. Позитивна лексика в най-чувствителните сфери от междуетническите, междурасовите отношения и отношенията между половете. Привличане към събития с масов обществен характер на колкото се може повече хора, ако това не противоречи на техните културни традиции и религиозни вярвания.'' ...

#88 Solaris 01.06.2015 в 21:49:05

сега ми кажи кой от тези критерии пасва най много нашата претоварена стюардеса...е на джентълмена които така коректно се отнесоха към момичето. а колкото до мен самия, моята толерантност има лимити и те са простотията, но е нищо в сравнение със омразата към друга раса или религия, тормоза над опрелен пол или сексуална ориентация, манипулирането и контрола на по ниската социална класа и тн. И ти ми казваш че след като те надигат глас значи булшинството е жертва защото му се налага цензура и вече неможе да практикува своето подтисничество... Толерантноста не се прилага относно подтисничеството което от своя страна ти отнема фундаменталното право на свобода. така че хайде дишай спокойно прав си за всичко, аз си нямам друга работа и се занимавам цял ден с глупости.

#90 Никой 01.06.2015 в 22:19:16

Фрида, май забравяш Хитлер! или да припомним, че кабала е копие на затритото египетско учение! Не богохулствай, Бог е един независимо от имената, с които хората го наричат и има разлика между църква (синагога, джамия) и религия

#92 Harry 01.06.2015 в 22:36:21

Frida | 01.06.201522:03 Фрида тук е напълно права.

#94 Solaris 01.06.2015 в 22:52:24

Frida радвам се че те разсмивам. вече написах достатъчно, но за теб ще повторя. честно казано, вообще не ме интересуват тяхните вярвания и начина по който са избрали да живеят, но докато са граждани в така наречените цивилизовани страни като нашите вярвам че трябва да се отнасяме към тях с уважение докато естествено и те имат същото отношение към нас, без да им закачаме етикети. Още в даскало учихме че моята свобода достига до там кадето започва свободата на другия. както вече казах неможем да строим общество базирано на фундаментални принципи като свобода, право на изразяване и тн. без да вярваме в тях и да ги прилагаме само когато ни отърва, това е хипокризия. европейците и американците сме били робовладелци и колониалисти и ти ми даваш морални уроци. Погледни американската история, обясни ти на Мартин Лутер Кинг какво е толерантност и разбирателство между народите. естествено че ако не спазват нашите закони ще трябва да изтърпят последствията, но това е логично и дори няма нужда да се споменава. Ако тези мусюлмански държави не вярват в тези принципи и ясно ти го показват когато отидеш при тях, по твоето разбиране ние трябва да отвърнем със същото когато те дойдат при нас, това не означава ли че и ти не вярваш в нищо от това което защитаваш което е в основата на така наречените цивилизовани страни!? Контрадикция...

#95 Solaris 01.06.2015 в 23:00:57

О Фрида патко глупава, толкова много арогантност .. ти с какво си допринесла за каквото и да е? ... че и за хитлер едва ли не се застъпва, с тебе нямаме какво да спорим... ти си просто комплексирана утайка от псевдонациския боклук... ще засегна само демогравския проблем на много европейски страни който беше разрешен от отварянето на границите за имигранти... останалото сама си го разучи.. P.S. Извинявам се на останалите за обидите сприямо това същество но както споменах аз също имам проблем с толерантноста когато глупоста идва в повече.

#97 Solaris 01.06.2015 в 23:08:01

Параноята е псичологически проблем, мила фрида, нас ще ни завладеят а вие сте над всичко това недостигаема революционерка която се бори срещу джихад и глупости... спокойно никои не е чак толкова наивен тук. Всеки си има причини за да отидя някаде и всеки има причини да приеме някого.

Новините

Най-четените