Изминаха точно 16 години от единствения мейджър трофей на Ана Иванович. През 2008-а сръбкинята вдигна трофея в Париж след победа над Динара Сафина на финала.
Това остана и единствената ѝ титла от Големия шлем.
Иванович сложи край на кариерата си преди седем години и половина и оттогава не се е появявала на корта. В това време Хубавата Ана редица пъти бе канена на демонстрационни турнири, но тя упорито отказваше. Досега.
Наскоро стана ясно, че сръбкинята се е съгласила на участие на турнир за ветерани в Люксембург със скромния награден фонд от 110 хиляди евро.
Разбира се, едва ли някой смята, че го е направила за пари.
Не само на корта, Ана рядко бе забелязвана на тенис събития изобщо в последните години. На два пъти бе видяна на трибуните на турнири от Големия шлем, веднъж на Лейвър Къп, когато турнирът се проведе в Чикаго, където живееше със съпруга си - Бастиан Швайнщайгер, който тогава риташе за местния Чикаго Файър.
За последно феновете я зърнаха на малък турнир в Линц тази година.
В този период спонсорите на Иванович се свиха, типично за всеки спортист, прекратил активна кариера. Докато играеше тенис, сръбкинята бе спонсорирана от ракетите Yonex, часовниците Rolex, Shiseido козметика и, разбира се, Adidas.
Интересното, винаги се смяташе, че договорът на Иванович с Adidas е доживотен - какъвто преди нея имаше само Щефи Граф. Оказа се обаче, че партньорството между двете страни е приключило.
Или контрактът не е бил доживотен, или по някаква причина е бил прекратен може би в края на 2021-ва или началото на 2022-ра, защото там някъде Иванович започна да се появява с небрандирано спортно облекло по всичките си снимки в Instagram.
Дотогава бившата №1 винаги носеше Adidas, когато споделяше спортно съдържание със своите последователи в социалната мрежа, които наброяват над милион и половина.
Дори старите фотоси, на които Иванович носи дрехи от спортния гигант, изчезнаха от прифила ѝ.
В момента сръбкинята продължава партньорството си с Rolex, като носи часовници на известната марка в почти всяка своя публикация в социалните мрежи.
Иванович има договор и с немския моден бранд Brax, с който работи и Швайнщайгер. Козметичната компания Schwarzkopf също е сред спонсорите ѝ.
Сред НПО-тата, с които бившата продължава да си партнира, е и УНИЦЕФ.
В личен план много неща се промениха за Иванович, откакто захвърли ракетата.
Двамата с Швайни сключиха брак през 2016-а - в последната година от кариерата ѝ и две години след началото на връзката им.
Семейството има цели трима синове. Най-големият - Лука, бе роден през 2018-а. Вторият - Леон, се роди година по-късно, а през май 2023-та Иванович за трети път, но името момчето не е известно публично.
Сръбкинята не е бившите спортисти, които са постоянно в медиите. Тя ревностно пази личния си живот, затова и всяка информация, свързана с нея след активната ѝ кариера, се консумира бързо от феновете ѝ.
Смята се, че Иванович е вегетарианка. Храните, които публикува в социалните мрежи, са винаги безмесни, дори когато говорим за бургери.
В бизнес отношение, Ана има собствена марка козметика - Ana Ivanovic Natural Performance. Тя се появи на пазара през 2022-ра, но според запознати не е особено успешен.
През същата година Иванович бе предложена за нов член в Залата на славата на тениса. Другите предложени имена за нов прием бяха Флавия Пенета, Карлос Моя и Хуан Карлос Фереро.
Нито един от четиримата не бе одобрен от комисията нито през 2022-ра, нито година по-късно, тъй като в последните години правилата за влизане в Залата на славата бяха сериозно затегнати.
Така, вече на 36 г., Иванович изглежда, че е "превъртяла" живота. Може би и затова е готова да се завърне на корта.
През есента ще я гледаме при ветераните, както и по епизодичните ѝ появи на големи събития, като последната церемония по връчването на филмовите награди "Оскар".