PornHub има над 90 млн. посетители на ден, повече съдържание за възрастни от който и да било друг сайт, а сега се е прицелил още по-високо.
Те искат да са Playboy на XXI-ви век. Искат да са това, което списанието беше през 90-те на миналия век - лайфстайл бранд, модна марка.
Едно време жените носеха чанти и тениски със зайчетона Playboy, без да са прочели и една страница от изданието.
Изглежда целта с Pornhub да се случи същото не е толкова безумна. А и кой не иска да е следващият Хю Хефнър? Сайтът има ясно структурирана и много сполучлива маркетингова стратегия, а рекламите му се славят с чувство за хумор и находчивост.
Сега компанията прави това, което повечето много богати фирми правят, ако се окажат с много пари - опитват се да се покажат като ОЩЕ по-готини.
Освен това всячески се опитват да си купят пряк път към жените потребители - традиционно трудна аудитория за привличане към такъв уебсайт. Веднъж привлечени към дадена марка и идея, жените са мощен двигател за популяризирането й.
Pornhub е основан през 2007-а и е придобит от конгломерата MindGeek през 2010-а. През същата година гигантът придобива YouPorn, XTube и RedTube, които се сливат с Pornhub. Оттам нататък е лесно да станеш най-големият дистрибутор на порно в света. Предизвикателството обаче е да станеш разпознаваема марка, за теб да се говори открито и на висок глас, тениските с логото ти да се носят като потничетата със заека с щръкнали уши.
През 2014-а Pornhub провежда анкета сред водещи маркетингови компании, като ги предизвиква да измислят реклама, подходяща за аудитория на 13 години, която може да бъде излъчена сред конвенционалните медии. После обаче CBS отказва да излъчи иначе доста невинно изглеждащ клип по време на финала на супер боул. Отказът създава повече шум, отколкото ако спотът беше излъчен.
Да направиш бранда достъпен, да стигне до масмедиите - това се превръща в цел номер едно.
Видеа могат да бъдат гледани срещу специално създадена криптовалута - титкойн. По Коледа сайтът пуска специални подаръчни ваучери, точно както го правят Netflix и Spotify. Това прави ли Pornhub технологичен гигант?
Е, не сте видяли никого с тениска със син надпис Facebook, докато някои популярни модели (от модната, не от порно индустрията) са снимани с брандирани фланелки с логото на сайта за възрастни. И това се смята за готино. "Готино" е ключовата дума тук.
В мрежата порно сайтовете предлагат сравнително еднакво съдържание. За да изпъкнеш, трябва да отидеш по-далеч. Трябва хората да споделят за теб, да говорят за теб, да те разпознават още при първия поглед. Всичко вече опира до "вирусния" ефект в социалните мрежи, а и извън тях.
Сега например на пазара излиза лубрикант с марката Pornhub. В някакъв момент комапнията опитва дори и със звукозаписен лейбъл. Пуска книжка за оцветяване за възрастни. Серията секс играчки някак си се подразбира. 2016-а Diesel официално обявяват сътрудничеството си със сайта.
Директорът Никола Формичети казва лаконично "Всички влизаме в Pornhub. Затова защо преди да погледате порно, не разгледате новата ни колекция дънки?".
По време на Седмицата на модата в Ню Йорк през 2017-а Hood by Air направи цяло ревю, вдъхновено от страницата за пълнолетни.
Кожени якета с черно-оранжевото лого от марка, обожавана от Риана, са разпродадени за минути. Брандът VFLIES е култ и за една от най-известните жени (и порнозвезди) на планетата - Ким Кардашиян. Ким стана известна със своето домашно порно, а Pornhub я обожава. Когато бандити ограбват парижкия апартамент на риалити звездата, сайтът предлага 50 хил. долара в замяна на инфомация кои са извършителите.
Следват партньорства с арт изложби в Лос Анджелис и Ню Йорк, авангардни фотосесии и проучвания кои са най-популярните кецове във филмите за големи (Converse, Nike и Adidas, ако ви е толкова интересно).
Кание Уест, съпругът на Ким Кардашиян, също признава, че е фен на сайта. След откровението му, рапърът е назначен за креативен директор на тазгодишните награди в порно гилдията. В новото видео на Уест дебютира един от призьорите с прякора Лил Пъмп.
И тъй като брандът не може да разчита на реклама в популярните медии, започва да залага на партньорство с най-известните лица на поп-културата. И привлича хиляди към уебстраницата си.
Pornhub успява с рекламата дори и сред жените. Доказателства са кампаниите за Деня на майката и тази, която призовава жените да преодолеят месечния си цикъл с мастурбация и секс. Въвежда "женски" филтри, които да селектират клипове, допадащи повече на женската аудитория и отчита плюсовете от тази си политика.
Рекламите на сайта са забавни, насочени в множество посоки, деликатни и готини. Всъщност всичко е толкова просто, колкото и да покажеш няколко снимки на голи момичета на мъже, за да привлечеш внимание. Само че тактиката е превърната в бизнес за милиони.