Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

"Направих грешка. Много, много обичам и уважавам Китай": Защо Джон Сина трябва да се извинява

Една малка грешка с чувствителна тема и печалбите от боксофис може да намалеят Снимка: YouTube
Една малка грешка с чувствителна тема и печалбите от боксофис може да намалеят

Китай ще е все по-голям фактор за развлекателната индустрия и резултатите на "Бързи и яростни" 9 от боксофиса в Азия доказват това с пълна сила.

Поредният епизод от бензиновата сапунка събра за първата си седмица в кината на Изток приходи от над 162 млн. долара, от които 135 млн. долара само в Китай, като по този начин се превърна в най-печелившия филм от началото на пандемията досега.

Но това си върви с цената. Една от звездите на F9 (както е оригиналното име на "Бързи и яростни" 9) - кечистът и актьор Джон Сина се наложи да публикува официално извинение към Китай и всички китайци, след като направи кардиналната грешка да нарече Тайван "държава".

С това той се присъедини към все по-дългия списък на знаменитости и компании, които трябваше да се извиняват напоително след свои изказвания по минните полета на интересите на Пекин в Източна Азия.

Извинението на Сина е под формата на видео, публикувано в китайската социална мрежа Weibo, в което той на мандарин.

Самият скандал започна при промоционално интервю за филма, което Сина дава пред тайванска телевизия. По време на интервюто кечистът заявява смело, че Тайван е първата страна, която ще види F9 в кината си, призовавайки зрителите там да отидат и да го гледат.

Проблемът в случая е, че Китай възприема самоуправляващия се остров като част от своята територия и не толерира особено мненията, които представят Тайван като самостоятелна държава.

Коментарът му тогава предизвика негативни реакции в Китай, което в крайна сметка доведе и до опитът на Сина да се извини.

"Направих грешка. Сега трябва да кажа едно нещо, което е много, много, много важно: обичам и уважавам Китай и китайския народ.. Много съжалявам за грешката си. Съжалявам. Съжалявам. Наистина съжалявам", казва на мандарин кечистът в публикуваното в Webio видео.

Сина от години изучава мандарин и поддържа активен профил в Webio, в който периодично публикува съдържание. И все пак много от китайските му фенове предпочетоха да не му простят веднага.

"Моля те, кажи сега "Тайван е част от Китай" на китайски. В противен случай няма да приемем извинението ти", пише в коментар един от потребителите в Webio, получил хиляди харесвания.

Други обаче бяха по-склонни да забравят за "грешката" на актьора и акцентираха върху това, че извинението му звучи искрено и той наистина обича Китай.

Истината е, че в момента Китай е най-големият пазар за филми и развлекателна индустрия, а на фона на глобалната пандемия и все още масово затворените кина в САЩ, Холивуд се оказва зависим от приходите от Китай.

Показвайки значението на китайския пазар за продуцентите на филма, както и за инвеститорите, актьорът в главната роля във франчайза на "Бързи и яростни" Вин Дизел коментира в интервю за китайската държавна агенция Xinhua, че причината премиерата на филма в Китай да бъде месец преди тази Северна Америка, е, че тези, които с работата си стоят зад филма, виждат Китай като свое семейство.

"Това е вид проява на благодарност към семейството", коментира Дизел.

Тази тенденция на явно подмазване на Китай и съобразяване с китайските позиции по политически въпроси се забелязва все по-ясно не само в Холивуд, но и в други браншове. Още през 2019 г. например мениджърът на баскетболния отбор от NBA "Хюстън Рокетс" Дарил Морей трябваше да се извинява публично, след като на профила си в Twitter подкрепи протестите в Хонконг за демокрация срещу прокитайското управление на територията.

Междувременно пък тениски с щампа с картата на Китай и Южно Китайско море навлякоха проблеми на марката GAP през 2018 г., след като тях пропусна да включи в картата Тайван, части от Тибет и някои острови в територията на Китай.

В този случай властите в Пекин наредиха на компанията като цяло да разкара тениските не само от страна, но и от сайта си, ако иска да продължава да работи - нещо, което администрацията на тогавашния американски президент Доналд Тръмп нарече "Оруелски акт".

Отново през 2018 г. германският производител на автомобили Daimler трябваше да се извини, след като акаунтът на Mercedes-Benz в Instagram цитира Далай Лама, когото мнозина в Китай смятат за опасен сепаратист, защитаващ тибетската независимост.

Тази зависимост на големи марки и на развлекателния бизнес от Китай е до такава степен видима, че от South Park периодично се шегуват с темата. През 2019 г. шоуто посвети "официално извинение" към Китай, в което се подиграва открито с останалите извинения по политически въпроси, отправени към Пекин.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените