Facebook е най-населената държава в света

2 млрд. души по цял свят ежемесечно използват социалната мрежа Facebook. Това обяви основателят и изпълнителен директор на компанията Марк Зукърбърг.

Компанията е една от най-бързо растящите в света. Преди по-малко от 5 години (октомври 2012 г.) тя имаше 1 млрд. потребители.

Така Facebook е използван от повече хора от населението на всяка отделна държава по света. Социалната мрежа представлява повече от 1/4 от 7.5-те млрд. души, които обитават нашата планета.

Компанията добави 80 млн. месечни потребители през първите няколко месеца на 2017 г., а приходите й от реклама се покачиха с 51% на годишна база. Социалната мрежа печели по над 4 долара от всеки свой потребител.

Потребителите на Facebook са много повече от тези на другите подобни социални мрежи и приложения за комуникация. Китайската WeChat има 938 млн. активни потребители, Instagram е със 700 млн., Twitter има 328 млн., а Snapchat - 166 млн., показват данните на компаниите.

Активните потребители на социалните мрежи (CNBC)

Новата цел на Зукърбърг е постепенно да промени ролята на социалната мрежа. Основната мисия на компанията в миналото бе да свърже света, а сега се стреми да го сближи.

„В продължение на 10 години ние се концентрирахме върху това да свържем хората с техните приятели и семейства. Вече е време да се свърши същото и в рамките на общностите: да срещнете нови хора, да ви се разкрият нови перспективи, така че общностите, към които се присъединявате онлайн да ви бъдат полезни и в реалния живот", обясни технологичният предприемач в интервю за Forbes.

Основателят на Facebook иска да даде възможност на потребителите да открият „чувство за цел и подкрепа" в социалната мрежа.

„Църквата не просто ни събира. Пасторът се грижи за благополучието на своето паство и гарантира, че членовете му ще имат храна и подслон. Отборът от детската лига има треньор, който мотивира децата и им помага да се представят по-добре на игрището. Лидерите ни вдъхновяват, дават ни сигурност и се грижат за нас", посочи Зукърбърг.

Социалната мрежа е подложена на редица проверки заради разпространението на фалшива информация. Facebook инициира нова кампания, за да подчертае доброто в платформата, включително персонализирани видеоклипове и благодарствени съобщения за потребителите, които реагират позитивно на публикации и събития.

По-рано тази седмица социалната мрежа се включи в борбата с тероризма. Съвместно с Microsoft, Twitter и YouTube бе създаден "Глобален интернет форум", където технологичните гиганти да синхронизират действията си срещу проявите на екстремизъм в медийните им платформи.

Социалната мрежа промени технологията си, за да се съсредоточи върху добавената реалност - област, в която съперникът Snapchat е смятан за пионер. Facebook ще създаде „първата основна платформа за добавена реалност извън камерата".

Новините

Най-четените