Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Как TikTok успя да изпревари дори Instagram сред децата на Запада

Китайското приложение "хвана вълната" на коронавируса и инфлуенсъри и рекламодатели се насочват към него Снимка: Tik Tok
Китайското приложение "хвана вълната" на коронавируса и инфлуенсъри и рекламодатели се насочват към него

Мислили ли сте някога да се включите в TikTok? Ако отговорът е не, то вероятно е, защото го смятате за приложение, насочено към по-младите потребители. Но това напоследък започва да се променя.

Всъщност приложението преживява истински бум през последните месеци и то по няколко линии - веднъж засилен интерес от хора, които се смятаха за надраснали възрастта за него, а отделно стават все повече потребителите му на Запад (а междувременно и в Азия). Всичко това е съпроводено със солидни печалби.

През последните няколко месеца на изолация стотици милиони хора по света са изтеглили приложението и то се превръща в забавно бягство от мрачните новини.

TikTok улавя момента с хаштагове като "#HappyAtHome" и успява да накара много потребители и техните родители да правят видеа за платформата. Освен това популяризира потоци на живо с успокояващо съдържание.

Явно това се оказва успешно, защото TikTok е изтеглен 315 милиона пъти от януари до март, според данни на компанията за мобилни приложения Sensor Tower. Според нея цифрите надвишават тези на всяко друго приложение за едно тримесечие. Така платформата вече има общо 2 милиарда тегления, което е двойно повече отпреди 15 месеца.

Приложението привлича и все по-атрактивни създатели на съдържание, като 31-годишната инфлуенсърка от Хонконг Тейлър Ричард, която се гордее с над 300 000 последователи в Instagram (собственост на Facebook) и 1,1 милиона абонати в YouTube (собственост на Google).

Тя открива TikTok миналата година, като тогава все още мисли, че е твърде младежко за нея. Когато обаче настъпва епидемията, Тейлър се оказва пристрастена към 15-секундните видеоклипове в приложението и, както установява, не е най-възрастната там. Оказва се, че много от песните са от нейното поколение.

Вижте тази публикация в Instagram.

My Pajama Collection 💫 I got 6 looks.

Публикация, споделена от Taylor R (@taytay_xx) на

Ричард, която има около 15 000 последователи в приложението, се присъединява в началото на април. Сега TikTok ѝ изпраща седмични имейли, като я уведомява казва кои хаштагове се представят добре и дава примери за тенденции сред видео съдържанието.

Рекордният приток на нови потребители носи печалби за собственика - компанията ByteDance, която се опитва да извлече полза от станалия атрактивен в целия свят TikTok.

Приложението е единствената социална платформа, произведена от китайска компания с цел да спечели и потребители извън Китай. Което не означава, че няма успех и в народната република, особено по време на пандемията, и създателите му да се надяват на все по-добри цифри.

Не че и без това не са добри - мобилните приложения на ByteDance са спечелили 157 милиона долара от януари до март, пак според Sensor Tower. Близо 90% от тази сума идва от Китай и идва почти изцяло от Douyin - китайската версия на приложението.

Това е рекорд за едно тримесечие на ByteDance, а освен това е увеличение с 423% в сравнение със същия период през 2019 г. и с 50% в сравнение с предходното тримесечие.

Първата седмица на февруари се оказва много печеливша за Douyin, като тогава потребителите прекарват над 3 милиарда часа в приложението - над 130% от средната стойност за седмица през 2019 г., според компанията за анализи AppAnnie.

В Китай е много популярно потребителите на Douyin да купуват виртуални понички или сърца, които могат да подаряват на създатели на съдържание или инфлуенсъри по време на потоци на живо.

Всичко това се превръща в допълнителни приходи за ByteDance, обяснява Виктория Марсалек, която отговаря за акаунтите в Nanjing Marketing Group - компания, специализирана в това да помага на чуждестранни фирми да развиват своите марки и продажби в Китай.

Компанията зад Douyin обаче все още печели по-голямата част от парите си от реклама. Консултантската фирма R3 изчислява, че ByteDance има 19,8 милиарда долара (140 милиарда юана) приходи от реклама през 2019 г.

Приходите на Douyin и TikTok "сега нарастват бързо", казва и Ранди Нелсън, анализатор от Sensor Tower, която разглежда TikTok и Douyin като едно и също приложение, позовавайки се на приликите в брандирането, маркетинга и потребителското поведение. Според Нелсън успехът на приложението по отношение на приходите от потребители го поставя в същата лига като топ развлекателните компании.

Що се отнася до приложенията за забавление, TikTok се класира на трето място през март по глобални приходи след Tinder и YouTube. Новото приложение за стрийминг на Disney (DIS) и Netflix (NFLX) са също в челната петорка.

Дали успехът му ще се задържи на Запад след кризата? Даването на виртуални пари на създателите на съдържание в социалните медии все пак не е обичайна практика за западните потребители.

Докато чака да разбере това, TikTok експериментира с бутони за електронна търговия за избрани рекламодатели и влиятелни лица. Приходите от реклама ще бъдат разделяни между TikTok и инфлуенсъра, подобно на това, което вече е направено в Китай за Douyin.

На печалби се надява и 31-годишната инфлуенсърка Алана Цуи.

Преди да се премести в Ню Йорк, тя живее в Хонконг. Там печели около 1500 долара на месец, като си партнира с марки и рекламодатели, за да популяризира стоките им пред своите 74 000 последователи в Instagram. Пробиването в тази социална мрежа в американския град обаче се оказа трудно. Но сега, "тъй като всички говорят за TikTok, марките се насочват към инфлуенсърите там", каза тя.

Цуи се присъединява към TikTok в началото на април, също подтикната от скуката на изолацията. Една от нейните публикации става популярна и намира място в емисията "За теб" на приложението, където потребителите могат да гледат съдържание, предложено им от алгоритъма на TikTok според тяхното поведение в мрежата. От 17 последователи тя стига до повече от 10 000 за една нощ, а в момента са около 27 000.

Освен нея, платформата харесват и много нейни приятели и връстници и са уверени, че бъдещите им печалби като инфлуенсъри ще дойдат именно от тук.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените