Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Това е луноход? Това е танк? Не, това е новата Tesla Cyberpunk!

И как Илон Мъск обявяви своеобразна война на Детройт Снимка: Tesla.com
И как Илон Мъск обявяви своеобразна война на Детройт
Това е луноход? Това е танк? Не, това е новата Tesla Cyberpunk! Снимка: Tesla.com
Това е луноход? Това е танк? Не, това е новата Tesla Cyberpunk! Снимка: Tesla.com
Това е луноход? Това е танк? Не, това е новата Tesla Cyberpunk! Снимка: Tesla.com
Това е луноход? Това е танк? Не, това е новата Tesla Cyberpunk! Снимка: Tesla.com
Това е луноход? Това е танк? Не, това е новата Tesla Cyberpunk! Снимка: Tesla.com
Това е луноход? Това е танк? Не, това е новата Tesla Cyberpunk! Снимка: Tesla.com
Това е луноход? Това е танк? Не, това е новата Tesla Cyberpunk! Снимка: Tesla.com
Това е луноход? Това е танк? Не, това е новата Tesla Cyberpunk! Снимка: Tesla.com

Кой е следващият голям връх, който електромобилите се стремят за завладеят?

Това е сегментът на пикапите, SUV автомобилите и камионите с малки габарити. Ford вече стабилно се насочват към тази област, следвани от General Motors и от стартъпи като Rivian.

Както е известно, Илон Мъск не е човек, който обича да губи от конкуренцията.

Затова в четвъртък вечер на специално събитие в Tesla Design Center в Лос Анджелис той представи нещо напълно различно и непознато, с което се надява да отвее съперниците си.

Може би дори твърде различно, в зависимост от гледната точка.

Мъск показа може би най-радикалният продукт в областта си - пикап с дизайн, който повече напомня на DeLorean от "Завръщане в бъдещето", отколкото на Chevrolet Silverado. Tesla умишлено представи модела точно сега, тъй като вълнението покрай Cyberpunk 2077 още не е отминало, а освен това собственикът на компанията е огромен фен на научната фантастика и на "Blade Runner".

Илон Мъск твърди, че новата му машина умее смайващи неща - може да тегли товар повече от Ford F-150 (тон и половина, ако трябва да сме точни), по-бърза е от спортното Porsche 911, бронирана е и се очаква цената й да бъде под 50 000 долара.

Ускорява от 0 до 100 км/ час за 6,5 секунди, има опция за пълен автопилот и предни седалки, които по думите на създателите, са достатъчно просторни, за да седне в тях Андре Гиганта и да се чувства комфортно.

Мъск го опреди като "официалният пикап за Марс" - все пак собственикът на Tesla и SpaceX е много неща, но "скромен" никога не е било сред тях.

Той уточнява, че дълго време под думата "пикап" се е разбирало "едно и също, монотонно и скучно" и затова иска с екипа си да покаже нещо напълно различно и то задвижвано от електричество. Пикапът наистина изглежда като продукт, проектиран от Ридли Скот и предназначено за някой от sci-fi проектите му.

Дизайнът е едновременно изчистен, но и ъгловат и брутален. Пикапът прилича на возило, проектирано да се движи по повърхността на чужда планета, а не на кола, с която да отскочите до супермаркета за седмичния си пазар. Малцина го определят като красив, но едно е сигурно - откроява се.

Всъщност на пръв поглед напомня повече на концептуален автомобил, предназначен за автоизложение, отколкото на реално превозно средство, което още сега можете да си поръчате от сайта на производителя.

Бронята на пикапа би трябвало да издържа на удари с чук и дори стрелба с огнестрелно оръжие, но тук тестовете на сцената в Лос Анджелис се провалиха.

При ударите с чук по стъклата, които уж са предвидени да издържат подобно издевателство, прозорците на електромобила силно се напукаха. Мъск обаче не изглеждаше особено разтревожен от инцидента и отбеляза, че впоследствие тази слабост ще бъде коригирана.

Точно както и Honda Ridgeline, тази Tesla е "unibody", тоест предната й част и шасито са изградени върху една цяла платформа. Няма излишни рамки или съединения, всичко е едно цяло. Единственият цвят, в който ще се предлага Cyberpunk пикапът, е сребрист металик, но по поръчка може да бъде облицован с винил.

Всичко това в три варианта на пробег - 320, 480 и 805 км с едно зареждане. Базовата цена е 39 900 долара, а версията с максимален пробег с едно зареждане и с три електромотора ще е с цена от 69 900 долара. Производството на пикапа ще започне в края на 2021 г., а на варианта с три мотора - през 2022 г.

С този ход Мъск обявява своеобразна война на Детройт и неговите автомобилни производители.

В момента пикапите заемат най-големия дял от автомобилния пазар в САЩ, а Ford и General Motors са шампионите по продажби в бранша.

А по данни на специализираното издание The Drive 80 на сто от собствениците на пикапи заявяват, че са склонни да си закупят още един такъв автомобил, тоест лоялността към този сегмент коли е по-голяма от тази към всеки друг клас автомобили.

Илон Мъск просто не може да си позволи да не бори за парче от този апетитен пай и заявява амбициите си както само той умее - бляскаво, с много суперлативи и по възможно най-нестандартния начин.

А снимки на Tesla Cyberpunk можете да видите и горе в галерията.

 

Най-четените