Daimler закрива луксозната си марка Maybach, а това решение ще стане факт през 2013 година, като основната причина са слабите продажби на свръх луксозните лимузини.
Топ марката Maybach беше съживена през 1997, когато на автомобилното изложение в Токио се появи концептуалният модел Mercedes Maybach и скоро стана ясно, че производството на луксозни модели ще се отдели под отделна марка.
Сега Maybach произвежда два модела - 57 и 62, а наследниците им трябваше да излязат на пазара през 2014 година. Председателят на Daimler Дитрих Цетче вече обясни, че новите модели няма да бъдат разработвани.
Според източници от Mercedes, идеята на Цетче е компанията да може да фокусира повече внимание върху развитието на марката Mercedes.
"Стигнахме до извода, че е по-добре да съкратим загубите, които трупаме с Maybach вместо да продължим да развиваме марката в едно несигурно бъдеще, все пак марката не успя да постигне очакваните продажби", обясни източник на списание Autocar в Mercedes.
"Вече има създадени планове, според които празнината, която оставят моделите 57 и 62 на Maybach, ще бъде запълнена от версията на следващото поколение на S-класата - новият модел ще се предлага в три варианта на колесната база, включително и най-голямата версия S600 Pullman."
Действията да се позиционира Mercedes-Benz като марка от най-високия сегмент на световния автомобилен пазар станаха факт, след като шефовете на компанията обсъдиха много внимателно маркетинговото проучване, според което германската марка има потенциал да се бори с британските класики Bentley и Rolls-Royce.
И интересен факт е, че марката Maybach беше съживена, точно, за да се бори с Bentley и Rolls-Royce, марки, които са собственост на преките германски конкуренти на Mercedes - Volkswagen и BMW.
Според това изследване, клиентите в Германия са приели добре Maybach, но луксозните лимузини не са успели да спечелят на своя страна много нови купувачи в световен мащаб.
Двата модела - 57 и 62 ще се произвеждат до началото на 2013, когато се очаква и дебютът на новата S-класа на Mercedes.
Mercedes възроди Maybach с началото на серийното производство на лимузините през 2002, а преди това компанията направи неуспешен опит да купи британските Rolls-Royce и Bentley от тогавашния им собственик Vickers. Битката беше спечелена от Volkswagen, а след това босовете на VW прехвърлиха контрола над Rolls-Royce на BMW.
Двата модела - 57 и 62 полечиха названията си заради дължината на автомобилите - 5735 мм и 6180 мм. И двете лимузини са изградени на базата на третото поколение на S-класата на Mercedes, дебютирало през 1991 година.
Година преди официалното потвърждение, че Maybach ще бъде закрит, се появиха поредица слухове, че следващите модели на марката ще бъдат разработвани съвместно с Aston Martin, но в началото на 2011 и тази идея беше изоставена.
Е кво сега, олигарсите с трамвая ли да се возят? Мъка
Щом една кола изглежда добре, ама виждаш, че много малко хора карат такива, ич не си купувай-начи явно има некви дефекти. Така викаше дедо ми.
значи ми остава малко над година да забогатея, че да си куп;я една от последните бройки!