Изпълнителният шеф на Renault-Nissan Карлос Гон официално потвърди, че компанията възражда позабравената японска марка Datsun. Под името Datsun ще се произвеждат по-евтини автомобили, предназначени за развиващи се пазари.
Гон съобщи новината в Индонезия - една от страните, където първо ще започнат продажбите на моделите на Datsun. Колите с тази марка се завръщат на пазара през 2014, а освен в Индонезия, първо ще се продават в Русия и Индия.
Datsun съществува между 1932 и 1981, като след това моделите на марката получават името Nissan и на практика са претопени в портфолиото на по-успешния японски бранд. Съживяването на Datsun се чакаше от няколко години, но шефовете на Nissan са решили, че сега е подходящият момент за възраждането на марката и позиционирането й на определени пазари.
Гон обясни, че Datsun ще е "третата глобална марка на Nissan заедно с Nissan и Infiniti", но в интерес на истината е малко вероятно, точно този бранд да стигне до Европа и развитите пазари в западната част на Стария континент.
Изпълнителният вицепрезидент на Renault-Nissan Анди Палмър потвърди на автомобилното изложение в Женева, че компанията планира и супер евтин автомобил, с който да се бори с Tata Nano, но се въздържа да обяви, че той ще се произвежда под името Datsun.
"Нещо повече, става въпрос за моделно семейство автомобили, които ще предложат добро съотношение кола/цена в няколко пазарни сегмента - обясни Палмър. - Няма да използвам думата "евтин" за всеки един от тези модели, но те наистина ще са достъпни, а това означава качество и добър дизайн, на по-ниска цена.
"Ако погледнете колко колоездачи искат да сменят превозното си средство с автомобил, то възможностите за развитие на тази пазарна ниша са огромни. Но в момента пазарът предлага малко такива автомобили."
Палмър обясни, че за всеки отделен пазар ще се сглобяват отделни моделни, отговарящи на регионалните изисквания и особености.
"Ако става въпрос само за цената, то няма как това да е глобален модел - смята Палмър. - За да се наложи един модел в световен мащаб се изискват много усилия, компромиси и финанси. Така че е по-добре всеки модел да се адаптира към съответния му пазар."
Гон обяви и плановете на Renault-Nissan за сериозни инвестиции в Индонезия, която е най-голямата икономика в югоизточна Азия. Компанията иска да увеличи продажбите си на автомобили в страната от 60 000 на 200 000 на година до 2016. Nissan планира да инвестира 400 милиона долара в своя завод за сглобяване на автомобили в Кичакмеп, близо до Джакарта и сериозно да увеличи капацитета му.