Lotus си търси купувач

Възроденият от Proton производител на спортни автомобили Lotus си търси нов собственик, като засега фаворит да откупи акциите на компанията е шефът й Дани Бахар.

Малайзийският автомобилен гигант Proton контролира Lotus от 1996 година, но бъдещето на легендарната британска марка вече е неясно, след като контролният пакет акции на Proton наскоро беше приватизиран.

Според вестник The Sunday Times Бахар си търси партньор, за да финансира спасяването на Lotus и пускането на пазара на планираните нови модели - за това ще е нужна сума от порядъка на 500 милиона лири.

Възраждането на Lotus беше амбициозно представено в края на 2010 от Бахар, който убеди Proton да инвестира сериозна сума в марката, както и да одобри богата й спортна програма - Lotus стана основен спонсор на тима на Renault във Формула 1 и упорито се говори, че има и опция да го купи от Genii - настоящият му собственик. Отделно от това компанията има програма в IndyCar, както и присъствие в състезанията в различните класове GT автомобили.

Според информация от Proton експанзията на Lotus - пет нови модела за следващите пет години и достигане на статут, който би позволил на компанията да е пряк пазарен съперник на Porsche, е била финансирана изцяло с банкови кредити - около 400 милиона долара. Които са гарантирани от Proton, но все още няма информация какво ще се случи с тези кредити, ако Lotus наистина бъде разделен от Proton.

В същото време се появи и информация, че собственикът на Renault F1, като тимът вече се казва Lotus Renault - Genii Capital, също има апетити към автомобилния производител Lotus. От компанията на Жерар Лопес обявиха, че скоро ще бъде завършен "пълният преглед на състоянието и сметките на Lotus", но нищо повече.

Тази информация се потвърждение на спекулациите, че Genii е партньор на новия собственик на Proton и на практика Лопес е успял да купи компанията или съвсем скоро ще го направи, която спонсорира тима му във Формула 1.

Очаква се продажбата на Lotus да бъде обявена в следващите няколко месеца.

През декември Proton беше продаден на DRB-Hicom, една от най-големите частни корпорации в Малайзия, която произвежда автомобили по лиценз и ги продава, като една от марките, за които компанията сглобява коли е Honda.

Преди две седмици управляващият директор на DRB-Hicom Датук Сери Мод Хами Джамил обяви, че той и колегите му трябва да "седнат и да разгледат всички планове и операции на Lotus преди да решат дали да продадат или запазят марката" в портфолиото на Proton.

Според него, най-важно е да се разбере дали плановете за бъдещето на Lotus са "осъществими.

Тагове: lotus, proton

Новините

Най-четените