Може ли "Лада" да се върне в играта

Всяко правителство може да си има проблеми с автомобилната индустрия.

Ако в Германия те опират до картелни практики между големите играчи и скриване на реалните емисии въглероден диоксид, които колите произвеждат, то за руския президент Владимир Путин нещата стоят по различен начин - "Лада", най-големият и единствен производител на автомобили в Русия, е във вечна криза.

И все пак има светлина в тунела. Публичният тестдрайв, в който Путин със задоволство кара новия модел на "Лада", се превърна в своеобразен хит в YouTube, a оттам обиколи и световните медии.

И въпреки че това прилича твърде много на икономическа пропаганда, можем да сме сигурни, че е и знак за началото на една нова ера в руското автомобилостроене.

Когато първите коли от серията "Веста" пристигат на германския пазар, уважаваното автомобилно списание "Kfz-Betrieb" пише с шок: "Автомобилът има ясен вид на... автомобил".

Освен това това новата "Лада" е модерна кола от среден клас на цена от 12 740 евро, която все още има много слабости, но на практика е но по-добре разработена и оборудвана от която и да е "Лада" досега.

Това, което изглежда чудесно обаче, са неизбежните ефекти от глобалното развитие, което "Лада" изживява, макар и значително по-късно, със започващото обновяване, прокарвано от един западен концерн. Рено/Нисан постепенно се засилва и тръгва на поход да възстанови руския индустриален колос.

Френско-японският концерн вече успешно изведе румънската "Дачия" на световния пазар. Затова надеждата е, че ще успее  да въведе и "Лада" в 21-и век. Но случаят е малко по-деликатен - ако "Дачия" някога не е била известна извън страните от Варшавския договор, Лада е истински култ.

Когато в началото на 70-те започва производството на "Лада", машините представляват нещо като по-здрави клонинги на "Фиат".

С повече или по-малко подкрепа от политическата машина на СССР, разпространението им започва като автомобилите дори се появяват по пътищата на Западна Европа, където обаче са посрещнати с подигравки, включително, че автомобилът има аеродинамиката на кутия за обувки.

"Иронията обаче вече не е на мода", казва Дитер Трзаска, шеф немския клон на "Лада". Той лесно може да бъде определен за ексцентричен с ярко зелената си риза и рурския си акцент. През седемдесетте започва като продавач в Лада и участва в цялото "приключение", включително и лудият бум след отварянето на границите към Запада и последвалият път надолу.

Тогава компанията оцелява благодарение на единствения останал коз - "Лада Нива", модел 1976 г., която се произвежда и до днес.

С въвеждането на "Веста" се отбелязва повратна точка, която може да доведе до нови проблеми. Рено отказва да поеме дистрибуцията в Германия, тъй като "Дачия" вече е заела нишата на автомобили с ниски цени и представлява утвърдена марка. А това е най-големият конкурент на "Лада" към момента.

Автокъщите на компанията все още живеят благодарение на култовата "Нива". Сега "Веста" се появява в ценовия клас на "Дачия", но все още не представя толкова качествен продукт, колкото румънските машини. Автоматичният превключвател прави неприятно дълги паузи между промените на скоростите, пластмасите все още миришат на нефтената рафинерия и освен това има оплаквания относно навигационната система, която заради бързането да се пусне на пазара, не е възприела правилата на немския език.

И все пак феновете на "Лада" от старата школа могат да намерят това за очарователно. Но реалната цел е да се спечелят тези хора, чието отношение към колата не се характеризира с хумор. За тази година от германския клон на "Лада" са си поставили за цел да продадат 3000 автомобила.

Според Трзаска новият комби вариант на "Веста" от 2018 г. има потенциал да се превърне в доминиращия модел на компанията.

Въпреки че вече е на 72 години, той е решил да се откаже от управлението на "Лада" за Германия, чак когато се достигнат безпроблемно по над 12 хил. продажби годишно.

Пред "Лада" пък остава целта да излезе от сянката на "руските Фиати" и с новите си модели да отговори на международните стандарти. Възможно ли е това обаче, само времето ще покаже.

#1 stg 19.09.2017 в 15:44:27

добре де Лада ще е това, което Рено -Нисан решат, щото си е тяхна

#2 TheRock 19.09.2017 в 16:34:13

Прилича на Дачия.

#3 deowin 19.09.2017 в 19:42:43

Леко съм разочарован, че новите модели на Лада нямат абсолютно никакъв характер, просто напълно неотличителен, generic дизайн. Щеше да е яко ако бяха намерили дизайнери, които да измислят нещо по-интересно, а и ако се бяха заиграли със соц носталгията щяха вероятно да заинтригуват значително повече клиенти от бившия соц блок. Иначе нямам нищо против, че качеството им вероятно ще е доста ниско - все пак за 12К евро не следва да се очаква особено много.

#4 AlahAkbar 19.09.2017 в 20:36:29

В Питер лади карат само кавказките мигранти, и то по старите модели. Нов модел лада не видях. Та викате, връщали се в играта?

#5 popleta 19.09.2017 в 22:18:52

Просто фантазии.Лада даже в русия не е най продаваната кола.В цяла Европа имат продадени 400 броя.Смях.

#6 Уточнител 19.09.2017 в 22:22:06

Добре де, последно? "Лада" руска собственост ли е или на Рено-Нисан? Ако е на Рено-Нисан, значи не е руска, както не е румънска Дачиа и не е испанска Сеат, а?

#7 Nikkor 20.09.2017 в 12:18:04

Мой бивш колега преди дни дойде с една до завода. Много добре си изглежда колицата. 1.6 мотор, 100 и нещо коня, 5 степенна ръчна кутия. Вдигна й капака за да я огледаме. За парите си е направо добра. Не съм я карал и не съм се возил. Малко висок ми се види центъра на тежестта. Не ми е замирисала на нафта пластмасата. Но руснаците има много да учат преди да достигнат даже средно ниво в автомобилостроенето. Това е цената на доброволната откъснатост от света за 70 години. Мисля си че са горе-долу там където бяха корейците от Деу и Киа в началото на нашия преход. По-скоро под тях. Нещо такова.

#9 dedogo6 20.09.2017 в 15:22:38

12к евро?!?!? За тая кола?!?!? Предпочитам да карам по-висок клас автомобил втора ръка за тия пари.Кола втора ръка за тия пари, на около 7-8 години ще удари тая Лада три пъти в земята по комфорт, разхор и здравина...

#10 скучко 20.09.2017 в 17:28:53

"...С повече или по-малко подкрепа от политическата машина на СССР, разпространението им започва като автомобилите дори се появяват по пътищата на Западна Европа, където обаче са посрещнати с подигравки, включително, че автомобилът има аеродинамиката на кутия за обувки..." Всъщност Жигулито (Лада 2101) е Фиат 124, кола на Европа за 1966г., проектирана от италианските дизайнери-доказано най-добрите в бранша, и може би затова странния и дизайн на кутия за обувки допада на руснаците. И завода в Толиати е построен от италианците. В "ония" години карах известно време служебна 2107. Винаги след дълъг път имах мускулна треска от въртенето на геврека. Комби модела 2104 е същата мизерия. А новата Лада ми мяза на Форд Фокус.

#12 SamVaims 20.09.2017 в 20:06:17

В цялата история на мизерното си съществуване руснаците са създали качествено точно две неща - автомат "Калашников" и компютърната игра "Тетрис".

#14 sim4o 21.09.2017 в 12:10:30

ЛАДА е на платформа В0 разработена в Йокохама от НИСАН през 2002. Щом ще се връща-да се връща..

#15 sim4o 21.09.2017 в 19:05:33

Но сме писали, писали ... "Кафенцето" .. май си на две ракийки? ------------------------ Автомобили на базе платформы В (В0 – внутреннее обозначение Renault Group): Renault – Modus, Logan, MCV, Sandero, Stepway, Pick-up, Duster, Lodgy, Dokker, Clio III, Kaptur; Nissan – Micra, Almera, Cube, Tiida, Bluebird Sylphy, Note, Wingroad, Livina Geniss, NV200, Sentra; Lada – Largus, XRAY. -------------------------- .. " Растянутая до 2,9 м на универсалах колесная база позволила разместить в салоне семь полноценных пассажирских мест (вместе с водителем) – отличный показатель для автомобиля на платформе класса В! При этом конструкция не оказалась перегруженной или ослабленной – семиместные автомобили хоть и оказались «тугими на разгон», но были отличными трудягами и «перевозчиками». .. ---------------------------- ........... .." В0, пожалуй, самая популярная платформа у концерна Renault-Nissan. Сейчас данная платформа является основной платформой для производства автомобилей B-класса. Представляет собой модификацию платформы Nissan B с удлиненной колесной базой и используется при производстве бюджетных автомобилей Nissan/Renault/Dacia/Lada. Платформу B0 начали проектировать в 1998 году и в 2004 году был представлен первый автомобиль Dacia на данной платформе — Logan. .." --------------------------- Като ВСИЧКИ джипове на ЛАДА са на платформа В0 !!!!! Иначе - ето за ЛАДА: ..." Структуру акционерного капитала АВТОВАЗа особо прозрачной не назовешь. 74,5% акций АО принадлежит СП Alliance Rostec Auto B.V., созданному специально для контроля над акциями завода. При этом 67,13% акций СП принадлежит альянсу Renault-Nissan, 32,87 % — «Ростеху» ----------------- Но - в момента по света - вкл. и в Русия има Капитализъм и Глобализация .. ей го например "Камаз"- който произвежда кабините на влекачите "Мерцедес".. : .."С 2010 года доля «Ростеха» составляет 49,9% акций. И хотя это меньше, чем половина всех акций, но больше, чем у других крупных держателей. 23,54% контролирует кипрская компания Avtoinvest Limited, 15% — концерн Daimler. .." Ей го и самийт Даймлер, на 39 % е все още немски : .."Гигантский Daimler «порезан» на маленькие кусочки. В настоящий момент крупнейшим держателем акций концерна является арабский фонд Aabar Investments с 9,1% акций. 39% сосредоточено у различных немецких акционеров, 21,2% — у американских. Среди мелких совладельцев также компании Renault и Nissan. .." В Рено-Нисан, а чрез тях и в ЛАДА - контролен пакет притежава ФРЕНСКОТО ПРАВИТЕЛСТВО ( оглавявано в момента от Маркон! ) ... "Фактически Renault контролирует Nissan, имея 43,3% акций японской компании. В свою очередь, у Ниссана 15% акций Renault, но у французского правительства на 0,01% акций больше – формально оно влияет на политику Renault в большей степени, чем Nissan." "Крайслер" е ИТАЛИАНСКИ: ... "С 2014 года 100% акций «Крайслера» сосредоточены в руках итальянской FIAT Group. Для оптимизации всех процессов создана новая автомобильная компания Fiat Chrysler Automobiles со штаб-квартирой в Нидерландах. .." В "Дженерал мотърс" имаме Работническа Приватизация и ОДЪРЖАВЯВАНЕ : .."После банкротства GM в 2009 году 60% акций получило правительство США. В настоящий момент самый крупный акционер – Минфин США (35,5%). Еще 10,3% принадлежит Объединенному профсоюзу работников автопромышленности..." Самото министерство на финансиите на САЩ, заедно и с трудовия колектив са ГОРД ПРИТЕЖАТЕЛ на бренда "НИВА" .. Джиповете НИВА са АМЕРИКАНСКИ! Та така ...

#16 sim4o 21.09.2017 в 19:17:50

Уточнител | 19.09.201722:22 Добре де, последно? "Лада" руска собственост ли е или на Рено-Нисан? Ако е на Рено-Нисан, значи не е руска, както не е румънска Дачиа и не е испанска Сеат, а? ----------------- По света е Глобализация и Капитализъм... 1.Заводът СААБ е китайски: "После окончательного банкротства в 2012-м активы Saab Automobile AB перешли от GM и Spyker к шведско-китайско-японскому консорциуму National Electric Vehicle Sweden. При этом он не располагает правами на использование названия Saab." 2.Държавният "Дженерал мотърс" бе на път да даде 100% от контрола над "Опел" на руснаците.. "Одна из самых громких сделок в истории мирового автопрома состоялась. Европейское подразделение General Motors - немецкий автогигант Opel - перешел под контроль российско-канадскому консорциуму. В итоге GM сохранит 35% акций Opel, 10% останется у работников автоконцерна, у Magna - 20%, 35% получит российский Сбербанк. Первые комментарии по сделке дал "Вестям" президент Сбербанка Герман Греф. " Да, ама не! Френски, френски стана Опел, а руснаците останаха май само със 16% .. "Весной 2017 года General Motors продала свое подразделение Opel/Vauxhall группе Peugeot-Citroen, оставив за собой лишь инжиниринговый центр в Турине..." Та така .. А иначе КИТАЙЦИТЕ направиха 28 милиона автомобили (а тази година, май ще направят 30 млн.) ПОВЕЧЕ от цялата Европа ВЗЕТА ЗАЕДНО и повече, от САЩ и Япония .. и те взети заедно .. Иди ги стигай .. А ние говорим, за някакво си Рено , за разработките на платформите В .. и за ЛАДА .. Светът върви напред ...

#19 sim4o 22.09.2017 в 08:24:04

Статията представлява несръчен опит за PR, без новми модели, без технически характеристики. Само общо говорене. Няма никаква информативна стойност. А смисъл... хич." ----------------------------- КАКВА информативна стойност, би трябвало да има? Лада Гранта и Лада Веста са на разработената от Рено и Нисан платформи.. Първата кола на В0 е Дачия Логан! Освен това в завода на ЛАДА се прави и Датсун - това е Калина, дето са и сменени огледалата, решетката отпред, салона и са сложени двигатели от Китай по японски лиценз .. Двигателите на ЛАДА са от руски, румънски и испански заводи .. Двигателите на НИВА са на Шевролет .. https://www.test-drive-auto.ru/komplektatsii-i-tseny-niva-shevrole-2017/ .. .."Нива Шевроле 2017 модельного года в новом кузове – это не что иное, как второе поколение нашумевшего российского внедорожника, которое вот-вот войдёт в серийное производство и появится в салонах официального дилера. Речь идёт не просто о косметическом рестайлинге – компактный кроссовер получит совершенно новый кузов, в корне отличающийся от того, какой Ниву привыкли видеть её фанаты. Кардинальной переработке подвергнется и внутренне убранство. Ну а приводить в движение внедорожник будут форсированные силовые агрегаты в купе с усовершенствованными КПП. Сколько всё это будет стоить – пока вопрос открытый, поскольку официальные данные о комплектациях и ценах до настоящего момента не публиковались на официальных источниках. В действительности, компания Шевроле – это исконно американский бренд, соответственно, главные филиалы знаменитого автомобильного концерна расположены в Соединённых Штатах..." --------------- НИВА е АМЕРИКАНСКА кола, която се прави в заводите на АвтоВАЗ .. "Собирается автомобиль Шевроле Нива исключительно в России, на автомобильном заводе General Motors «АвтоВАЗ» в Тольятти. На заводе АвтоВАЗ производятся все детали автомобиля, из которых в последующем производится полноценная сварка, покраска и сборка внедорожника." Источник: http://gdesobiraut.com/chevrolet/niva/ Дженерал Мотърс е ДЪРЖАВНА фирма ! Та така е в света ...

Новините

Най-четените