След продължителна кампания с тийзъри, Range Rover показа кабрио версията на популярния си модел Evoque. Серийният вариант на кабриолета излиза на пазара в средата на следващата година в над 170 страни, но производството му ще е „лимитирано", по информация от компанията.
Формулата, по която е създадена тази версия на Evoque е „кабрио за всички сезони", а концептът, предхождащ серийния вариант се появи още в началото на 2012 година.
Откритата версия не се различава особено от оригинала, а напълно автоматизираният сгъваем покрив замества металния, като създателите му са успели да повторят с него чертите на нормалния Evoque, тъй като механизмът му се сгъва под формата на буквата Z.
Сгъваемият покрив се управлява от бутон на централната конзола и може да се сгъва и разгъва в движение със скорост до 48 км/ч. За прибирането му са нужни 18 секунди, а за разгъването му - 21. Мекият покрив се предлага само в черен цвят, а кабрио версията на Evoque - в 18 цвята.
Създателите на Evoque Convertible обещават същия акустичен комфорт на борда като при закритата версия, а въпреки нуждата от допълнително пространство за сгъваемия покрив, багажникът на кросоувъра запазва приличния си обем - 251 литра.
Пасажерите са защитени при преобръщане от два алуминиеви ролбара, активиращи се за 90 милисекунди, които не позволяват пътниците да пострадат при инцидент.
Кабрио версията излиза на пазара с пълния набор алуминиеви 4-цилиндрови бензинови и дизелови мотори на Land Rover, включително и Si4 с мощност 240 конски сили.
Дизеловата мощност идва от 2-литровите двигатели Ingenium на Land Rover, които осигуряват динамика и нисък разход на гориво - средно 5,1 литра на 100 км и отделят едва 149 грама въглероден двуокис на километър.
Кабриолетът разчита на проходимостта на световно ниво на Land Rover и използва същите модерни технологии като версиите на Evoque с пет врати и Coupé. Възможността за избор на силови агрегати със задвижване на четирите колела се съчетава с 9-степенната автоматична трансмисия на Land Rover, системата Terrain Response, сензори за газене във вода и системата All-Terrain Progress Control.