Новият Chevrolet Corvette - когато Форд срещне Ферари

В средата на миналия век от Chevrolet решават да създадат спортно купе с две врати, което да се превърне в мечта за всеки фен на бързите скорости и, съответно, в магнит за мацките.

Мисията на компанията е толкова успешна, че Corvette се превръща в спортната кола с най-дълго производство зад гърба си - от 1952 г. до днешни дни.

Трябва да си истински смел и да разполагаш с доза безразсъдство, за да решиш да правиш сериозни промени по именно такава легенда.

Така през 2020 г. Chevrolet представят осмото поколение на Corvette и показват, че не се притесняват да правят смели крачки напред.


Новият модел далеч не е просто бърз автомобил, който привлича погледите. Той има амбициите да е едновременно спортен звяр на пътя, комфортен за шофьора и пътниците, но и бюджетен. Ако можем да използваме реторика от модерните кино хитове, при Corvette C8 Форд среща Ферари и от тази среща е извлечено най-доброто и от двете легенди в автомобилното производство.

Една от най-големите новости е, че това е първият модел на Chevrolet, при който двигателят е монтиран в средната част на шасито, точно зад мястото на водача.

През 2019 г. брандът представя прототип на Corvette с новата позиция на двигателя, но крайният вариант може да се похвали с още повече конски сили - 495. Интериорът обаче също преминава през пълна промяна и значителни подобрения.

Осмото поколение на модела е създадено с мисълта да носи свеж полъх и да е символ на нов начин на мислене в Chevrolet. А тези изменения идват от самите върхове на General Motors и по-точно от новия главен изпълнителен директор на фирмата - Мари Бара. За нея казват, че е от хората, които предпочитат да слушат внимателно, отколкото да разчитат само на собствения си глас, и действията й го доказват.

Нейно е решението за огромната промяна с позиционирането на двигателя, което се оказва, че дава много предимства.


Така теглото на колата се разпределя на пътя по-равномерно, отколкото ако двигателят е в предната или в задната част.

От друга страна мястото на шофьора е изнесено малко по-напред, което подобрява видимостта му и усещането за движението на автомобила. Corvette запазва ниския си профил и прилепва добре към асфалта, за да елиминира усещанията за залитане по завоите, хлъзгането или загубата на контрол над колата.

Представянето на Corvette е подобрено и от нови режими на каране - четири стандартни и два, които комбинират стандартното със спортното шофиране. Смяната на режимите става с натискането на един от бутоните на волана, за да е максимално лесно за водача.

Corvette C8 е с осемстепенна автоматична скоростна кутия и двоен съединител, но предлага и опция за смяна на скоростите от водача с натискане на педала.

Колата ускорява от 0 до 100 км/час за 2,9 секунди и може да вдигне до 320 км/час.

След позицията на двигателя, другото най-впечатляващо нещо в новия Corvette е промененият облик на интериора.

Голяма част от вътрешността на купето е изработена от черна и светлосива естествена кожа, а воланът е в спортна елипсовидна форма. В средата на предното табло е разположен осеминчовият тъчскрийн на инфотейнмънт системата, от която тръгва конзола, която разделя двете предни седалки.

По нея са разположени част от бутоните за контрол над автомобила. Озвучителната система е на Bose.

Промяната е особено забележима, ако Corvette C8 се сравнява с предишните поколения на модела, където интериорът беше предимно пластмасов и не носеше същото усещане като естествената кожа.

Не на последно място, цената е фактор, който привлича най-малкото любопитство към новия Corvette.

Тя започва от малко под 60 хил. долара за най-базовия вариант, а премиум версията с всички екстри и сребриста боя ще се предлага за 87 хил. долара. Това е поне два пъти по-малко, отколкото клиентите плащат за Ferrari или Porsche.

А интересът към модела вече е доста силен. Доказателство е, че първият произведен Corvette C8 вече е закупен от ценител на Chevrolet и то не на стандартната цена, а за колосалната от 3 млн. долара.

Новините

Най-четените