Ще усети ли Европа липсата на Лада?

ЕС забрани продажбите на автомобили Лада на територията на страните-членки на съюза, но причината не е разширяване на икономическите санкции срещу режима на Владимир Путин, а ниското технологично ниво на руските коли.

Забраната за продажбите на морално и технически остарелите коли, идващи от Толиати и временна и ще бъде вдигната, когато бъдат отстранени причините за санкцията.

Информацията за забраната е от официалния дистрибутор на АвтоВАЗ в Германия - Lada Automobile. От компанията уточниха, че причината за забраната на руските коли са липсата на датчици за налягането в гумите и несъответствието на руските климатици с техническите изисквания на ЕС.

Нито един от моделите на Лада, получил разрешение за продажба на територията на ЕС няма датчици за налягането в гумите, а от Толиати обявиха, че вече търсят нов доставчик на климатици.

АвтоВАЗ продава скромно количество коли на година - малко над 5500 за миналата година, като основният пазар е Германия. Преди 1990 година, когато екологичните норми и изискванията за безопасност не бяха толкова строги руснаците изнасяха коли в цял свят, а дълго време Лада беше най-евтиният автомобил в Швеция.

Сега основният експорт на завода в Толиати е всъдеходът Лада Нива, чието експортно название е Lada Taiga 4х4.

Френският автомобилен гигант Renault-Nissan е един от основните акционери в АвтоВАЗ, но износът на отделни модели Лада в Европа досега не е бил тема за дискусия заради скромните обеми на продажби. Отделно от това АвтоВАЗ има съвместно производство с GM на модел компактен всъдеход, базиран на Нива, който в Русия и околните страни се продава под марката Chevrolet.

Лада продава най-евтините автомобили в Русия и въпреки това пазарният им дял постоянно намалява като в последните години се сви до една трета. Най-евтиният от новите модели на АвтоВАЗ е Гранта, който в Русия струва 300 000 рубли или 4500 долара.

Философията на продажбите на Лада в Русия е, че въпреки, че колите са ненадеждни и остарели, те са достъпни за голямата част от купувачите и са технически опростени дотолкова, че собствениците им да могат сами да извършват голяма част от ремонтите по тях.

АвтоВАЗ полага сериозни усилия, за да изгради имидж на автомобилен производител, който е способен да надскочи границите на Русия, но засега активността на руснаците е със спорен ефект. В последните години Лада беше спонсор на руския пилот Виталий Петров, когато той караше в тима на Renault във Формула 1, а след това компанията покани президента Владимир Путин да кара болид от Формула 1 и да тества серийна Лада. При втория опит се получи засечка, тъй като Путин доста време не успя да запали мотора на руската кола.

Освен това Лада се завърна със заводски отбор в Световния шампионат за туристически автомобили (WTCC) и нае двама от най-добрите пилоти в света: Роб Хъф и Джеймс Томпсън, с които са свързани надеждите за добро представяне през 2015, след като миналата година тимът успя да вземе първата си победа в надпреварата.

#1 Шамито 27.01.2015 в 15:50:35

Целта на Лада е тази на Форд в началото на 20–ти век–опростена и широко достъпна за масово потребление кола.Колкото по малко високи технологии в дадено превозно средство толкова е по надеждно.Изгъзиците на елита не се толерират в масовата реализация.Мой опит–съвременна кола–при повреда на високите технологии–не сменям колата а игнорирам всички модерни хватки и така автомобила служи на мен а не аз на него.Много ми е ясна хватката на западната икономика–не отстранявай повреда а купувай нова.Вярно че така се стимулира производство,но природата не търпи консуматорска вакханалия.С уважение.

#2 popleta 27.01.2015 в 23:34:57

Много си прост Шами.

#3 boris 27.01.2015 в 23:55:00

- Ваз ис дас?- Опулил се западногерманеца.. - Дас ис ВАЗ!! - Отговорил гордо нашему брата..

Новините

Най-четените