Изпълнителният шеф на Volkswagen Group Мартин Винтеркорн обяви, че най-големият европейски производител не планира покупки на нови марки, а вместо това сега компанията ще хвърли усилия в интегрирането в концерна на последните покупки: Porsche, мотоциклетите Ducati и производителят на камиони MAN.
"В момента имаме достатъчно неща, с които да се занимаваме - притежаваме 12 марки и всички те трябва да се развиват", заяви Винтеркорн в интервю за германския вестник Hadelsblatt. По-късно VW официално потвърди изказването му.
През август Volkswagen приключи придобиването на 50,1% от Porsche срещу 4,49 милиарда евро.
С тази сделка VW Group се сдоби с 12-ата си марка, преди това през юли беше купена италианската икона Ducati, а през юни компанията увеличи дела си в MAN на 75%.
И Винтеркорн потвърди, че в момента VW не се интересува от малайзийският автомобилен производител на автомобили Proton, който притежава и британската легенда Lotus.
"Ние трябва да постигнем растеж в Югоизточна Азия - обясни Винтеркорн. - Но това не означава, че ще купим Proton в Малайзия, както някои спекулират."
Все пак, Винтеркорн допълни, че Alfa Romeo все още му се вижда атрактивна марка, в която си струва да се инвестира. Преди две години, по време на автомобилното изложение в Париж, шефът на надзорния съвет на VW Фердинанд Пийх обяви, че иска концернът да купи Alfa Romeo.
"Това, че според мен Alfa Romeo е интересна марка не е тайна - обясни Винтеркорн. - Но сега ние сме достатъчно заети с марките, които вече притежаваме."
Въпреки че Porsche вече използва компоненти и технологии, идващи от VW Group, компанията трябва да адаптира работния си процес така, че да задълбочи допълнително съвместната работа с другите марки на VW - това е мнението на анализатора на DZ Bank във Франкфурт Михаел Пунцет.
"Ако все пак, VW получи предложение да купи евтино Alfa Romeo или Proton, то концернът няма да да откаже - смята Пунцет. - В момента обаче смятам, че наистина босовете на компанията са фокусирани върху това да интегрират Porsche, както и да консолидират производителите на камиони MAN и Scania, върху които вече имат контрол."
И накрая, Винтеркорн коментира и обвиненията на боса на FIAT Серджо Маркиони, който заяви, че VW води "ценова война" в Европа и подбива цените на другите производители.
"Безсмислици - отвърна Винтеркорн. - Успехът се дължи на това дали си успял да създадеш подходящите автомобили в подходящия момент, на точното място. VW води брутална битка със съперниците си в световен мащаб, но винаги играем по правилата."