Газ, бензин или батерии: Кои са най-чистите коли

Кои са най-чистите автомобили от новото поколение? Най-големият автомобилен клуб в Европа - германският ADAC - прави класация на база на пълна оценка на колите, произведени през съответната година.

Тестовете на ADAC измерват нивото на отделяния CO2 и лимитираните вредни газове от автомобилите, произведени през 2017 г. (като въглероден оксид, въглеводород, прахови частици, азотни оксиди).

Показателите се мерят както на изпитателен стенд, така и при движение на колата на улицата, и се изчисляват по точкова система. Най-добрите показатели за CO2 са с максимална оценка 60 т., а тези при вредните вещества - 50 т.

Очаквано - електромобилите заемат първите места в класацията, тъй като сами по себе си не излъчват вредни емисии. ADAC обаче не ги разглежда по подразбиране като "превозни средства с нулева емисия". Вместо това претегля приноса им за отделянето на CO2, като съпоставя нуждата им от електроенергия с актуалния енергиен микс на Германия.

Методът за анализ "Well to Wheel" (т.е. от източника до колелото) е адекватен за сравнение между автомобилите с електрически акумулатори и колите с двигател с вътрешно горене.

При самите електромобили също са отчетени различия. Лидерът в класацията - Hyundai Ioniq Elektro например е изключително пестелив на електроенергия, като харчи само 14,7 kWh на 100 км. Резултатът от тестовете показва ниво емисии CO2 в размер на 85 грама на километър.

По-малкото Renault Zoe например харчи 20,3 kWh на 100 км, което води до емисии от 118 гр/км CO2.

Все по-често предлаганите плъг-ин хибриди също дават големи разлики в екологичното качество, въпреки че технологията им обещава ефективност в употребата на различните енергийни източници.

Кои са най-щадящите и най-натоварващите околната среда автомобили - вижте в галерията.

#1 morski 14.04.2018 в 12:20:45

Точно при енергийният микс в Германия, един ел. автомобил допринася за повече емисии со2 на километър от един евро6 дизел, така че този пасквил не знам как сте го сътворили

#2 TheRock 14.04.2018 в 13:18:01

За електромобилите в сметката не се слага производството и утилизацията на батериите. Така както в сметката за АЕЦ не се слага съхраняването на радиоактивните отпадъци 10 000 и повече години!

Новините

Най-четените