Този въпрос се задава при появата на всяко ново поколение модели на BMW и много рядко получава еднозначен отговор. Но с появата на 6-ата серия на марката, нещата започнаха да се променят, а когато на бял свят излезе и версията Gran Coupe, мнението на медии, фенове и специалисти съвпадна почти напълно. Дори и да не смятате, че версията Gran Coupe на 6-ата серия на BMW е най-красивият модел на марката, то поне не може да отречете, че е най-елегантният автомобил на баварците.
6-ата серия е дългоочакваният съперник на Audi A7 и Mercedes CLS, който трябва да защити авторитета на BMW в една особена, но много интересна пазарна ниша - на големите спортни купета, където цените с лекота достигат границата на 80 000 евро и я прескачат.
Да видим един от вариантите на Gran Coupe - 640d - автомобил, който се предлага на пазара с мощен дизелов двигател с две турбини и богато оборудване. Естествено, водачът може да избира измежду различни режими на експлоатация на автомобила: Eco Pro (най-икономичният и приятно динамичен), Comfort и Comfort+ (твърде меки настройки на окачването) и Sport и Sport+ (много по-добра динамика, по-твърдо окачване и по-висок разход). Gran Coupe притежава всички плюсове на 6-ата серия - комфорт, отлична динамика и балансирано поведение плюс осигурява повече място на борда.
Естествено, зад волана не може да избягате от субективното усещане, че шофирате „голям автомобил", което е напълно вярно - габаритите на 640d са впечатляващи. Както може да се очаква от 6-ата серия, интериорът е много добре подреден, с отлично подбрани материали и лесен достъп до важните копчета и функции на арматурното табло. Субективното усещане, че таванът е твърде нисък изчезва много бързо.
След известно количество километри идват и първите по-смели опити за по-висока скорост, особено при влизане в завоите. Определено, при по-спортно каране, автомобилът демонстрира стабилност, предвидимо поведение, а обратната връзка, която осигурява воланът е достатъчно добра. Накланянето на купето е намалено, но не толкова, че да страничното натоварване да притеснява пасажерите.
Другата добра новина е, че шасито е много добре балансирано и недозавиването на практика отсъства, макар и с намесата на някои електронни системи. А когато се появи презавиване, то е очаквано и лесно за контролиране. И все пак, Gran Coupe не е точно автомобил с много високи спортни амбиции, тук елегантността и плавните движения трябва да са на преден план. Въпреки че работата със задното задвижване понякога изисква интуитивни решения - много точно предвиждане от страна на инженерите.
В сравнение с версиите на 6-ата серия с две врати, Gran Coupe е повече от добра алтернатива, освен това е по-интересен като дизайн и динамика и от 5-ата серия. И то не само защото на задния ред седалки има много място и багажникът е доста голям.
В сравнение с преките си конкуренти 640d определено има предимства пред CLS и А7, но цената му го приближава към дизеловата версия на Porsche Panamera, където обаче отстъпва по отношение на мощността и динамиката.