T-Cross - компактният градски гигант на Volkswagen

Само преди няколко години идеята за SUV, който е едва с пет сантиметра по-голям от пъргавия Volkswagen Polo, звучеше като истинско кощунство. Сегментът на кросоувърите обаче е може би най-динамичният в автомобилната индустрия.

Той се променя изключително бързо, защото клиентите имат все повече изисквания към кросоувър автомобилите.

Те държат не само на усещането, че с тази кола могат да стигнат навсякъде, но настояват и за по-обран дизайн, подходящ за натоварените градски улици. С други думи, все повече хора искат SUV, който не прилича на бронетранспортьор.

Затова от Volkswagen разширяват гамата си от кросоувъри с ново предложение - T-Cross.


Моделът е малко по-дълъг от Polo. Ако трябва да сме максимално точни - с 54 мм по-дълъг. Автомобилът компенсира с по-висока каросерия, която в зависимост от модификациите може да достигне до 1,58 метра. Компанията определя дизайна на новия си кросоувър като "мъжествен".

На пръв поглед T-Cross действително напомня на типичен SUV, но може да бъде описан по-точно с думи като гъвкав и динамичен. Казано по друг начин, моделът е направен с мисъл както за традиционните почитатели на SUV автомобилите, така и за милениалите, които ще бъдат привлечени от възможностите на T-Cross.

Агресивните предни фарове и решетката ще се сторят познати на феновете на Volkswagen, защото много напомнят на тези на T-Roc. Явно това е търсен ефект, защото от автомобилния концерн казват, че искат да подчертаят фамилната принадлежност на T-Cross. Мощно излъчване на здравеняка в компанията придават и раменете на каросерията.

През цялата задна част на колата минава светлоотразителна лента в черен кант, която допълнително разширява оптично визията на автомобила.

T-Cross обаче е по-малък от предшествениците си като T-Roc и Tiguan, което го прави доста по-удобен за градска среда.

Моделът е с два двигателя - бензинов и дизелов, съответно със 115 и с 95 конски сили. И двата варианта предлагат избор и между ръчна и автоматична скоростна кутия. T-Cross ускорява от 0 до 100 км/ час за около 10 секунди, а максималната скорост, която може да развие, е 193 км/ час.

Амбицията на производителя обаче е T-Cross да е не само красив, но и умен.

Той идва с приложението Volkswagen Connect, която цели максимално удобство и свързване с околния свят. Системата е своеобразен личен асистент, който предоставя на водача информация за състоянието на автомобила, стила на шофирането и извършените пътувания. Историята на пътуванията съдържа и данни за разхода на гориво, продължителността и маршрутите. При нужда може да бъде разделена на лични и служебни пътувания.

Интериорът продължава традициите на Volkswagen в SUV сегмента.


В него няма да откриете най-скъпите възможни материали, но е светъл и просторен. Хубавото е, че купувачът може да избира между три отделни модификации в цветовете на интериора. Вътрешното осветление е замислено да подчертава меките форми на купето. Допълнително може да бъде прибавена саунд система Beats.

Седалките са разположени високо, което дава много добра видимост към пътя. Въпреки компактните си мерки, отвътре T-Cross се усеща доста широк и удобен. Има система за безжично индуктивно зареждане и до четири USB порта, което осигурява достатъчно енергия за смарт устройствата ви.

Приятна изненада на фона на смалените габарити е просторният багажник. Задната седалка има възможност за надлъжно изместване, а облегалката може да се сваля. Това осигурява до 1281 литра багажно пространство, което означава възможност за превозване и на много дълги обекти като ски и уейкбордове. Облегалката на задната седалка може и да бъде разделена в отношение 60 на 40 и да бъде частично или напълно сгъната.

В България T-Cross беше представен в София на 16 април, въпреки че мнозина вече го разпознават от телевизионните рекламни спотове с модела Кара Делевин. Премиерата дава и официален старт на продажбите на T-Cross за страната.

Новините

Най-четените