На живо: Планът за бъдещето на Opel/Vauxhall

* * * Opel / Vauxhall започва да прилага мащабен план за стратегическа реформа на производството, за да излезе на печалба за пръв път след 1999 г.

* * * Компанията, управлявана от френската PSA, обещава, че няма да закрива производствени мощности и няма да налага планове за принудително съкращаване на работници

* * * Разходите за производство на един автомобил трябва да се съкратят със 700 евро, а зоната за печалба да се постига още при 800 000 продадени автомобила;

* * * Германската компания ще въведе напълно технологиите, платформата, двигателите и трансмисията на PSA, за да замени тези на доскорошния си собственик General Motors

* * * Opel планира 20 нови глобални експортни пазара към 2022 г. и 9 нови модела към 2020 г.

 

11:15 ч. - На въпроса "Ако планирате да свалите до 800 000 автомобила нивото, след което излизате на печалба, колко е високо в момента"? Отговорът на Михаел Лошелер - "Прекалено високо, и трябва да бъде сведено по най-бързия начин".

11:13 ч. - Аржентина, Саудитска Арабия и Тайван са сред 20-те нови пазара, към които Opel ще се обърне

11:08 ч. - Трите "закона" на PSA

1) Прозиводителността има по-голямо значение от размера

2) Ръстът е наградата за добре свършената работа

3) Да бъдем винаги готови за новите възможности

"Опел е пред драматична ситуация, чието поправяне не може да се отлага повече. Имаме стабилен план, а не имитация. Ще търсим сътрудничество с всички синдикати. Трябва всички да разберем, че служителите на Opel имат нужда от отговор, а нашият отговор е PACE, планът за оптимизация)", с тези думи Таварес завърши презентацията си.

Първият журналистически въпрос от германски журналист: Някои хора, запознати с работата на Opel, смятат, че планът ви е арогантен. Какво ще им отговорите?

Карлос Таварес: Ще им кажа, че мисля, че това няма значение.

11:00 ч. Как PSA успя да се оптимизира, без да закрива производствени мощности

Таварес показва подробен отчет за финансовите успехи на PSA за последните години - увеличение на оперативната печалба от -2,8% в 2013 до 6% в 2016 г.; увеличение на глобалните продажби от 2,8 млн. до 3,15 млн. бройки за 4 години, увеличаване на свободния паричен поток до 8,1 млрд. евро през 2016 г., съкращение на разходите за производство и сваляне на бариерата за печалба от 2,6 млн. до 1,6 млн. автомобила, и др.

"Нямаме намерение да управляваме Opel. Компанията си остава в ръцете на своя изпълнителен директор, Но само производителността може да работи. Всичко останало е демагогия", каза ръководителят на френската PSA.

"Искаме да създадем европейски шампион. Няма как да бъдеш силен глобален лидер, ако не си силен в своята собствена база. Опитваме се да преодолеем "национализмите'. Искаме да бъдем най-добрите на общо европейско ниво, за да можем да се конкурираме с чуждите брандове", каза Таварес.

10:50 ч. Opel ще стане печеливш, електрически и глобален.

Планът за промяна идва точно 100 дни след осъществяването на сделката за продажба на Opel / Vauxhall на Groupe PSA.

"Планът е само 5 процента от нужната работа. Остават ни още 95% за изпълнение", каза Карлос Таварес, ръководител на PSA.

Той признава, че ситуацията в Opel преди продажбата е била "драматична" - със спад на пазарния дял в Европа от 9,22% в 1999 г., до 5,72% към 2016. Кумулативните финансови загуби от 1999 г. до 2016 г. са в размер на 19 млрд. долара.

Ето кои са най-важните точки от плана, който компанията си поставя за следващите години

10:45 ч. - "Opel става глобален - най-после"

Opel ще използва мрежата на PSA, за да навлезе на 20 нови пазара до 2020 г.

Компанията планира подобряване на оперативната печалба с 100 000 000 евро до 2020 г. Opel ще промени дилърската си мрежа към по-добра професионализация и повече печалби.

10:42 ч. - До 2020 г. се очаква да бъдат пуснати 9 нови модели, включително електромобил от новата линия на Opel Corsa. Само през 2017 г. компанията вече пусна седем нови автомобила.

10:38 ч. - Дизайнът остава ключов елемент от стратегията на Opel. Първи тийзър от това, което можете да очаквате от дизайна на Opel и Vauxhall за в бъдеще - запазени черти на Opel и внедряване и обогатяване с френския дизайн:

10:36 ч. - Инвестициите в производствените бази включват и план за производство на SUV-модели в завода в Айзенах, както и модели от D-сегмента в Рюселсхайм.

В базите ще бъдат въведени нови производствени линии, за да се премине от двигателите и скоростните кутии на GM към тези на PSA.

"Opel ще остане истински германски бранд", казва директорът.

10:34 ч. - Производствените и логистични разходи ще бъдат съкратени с повече от 500 евро на кола до 2020 г. Основните инструменти за това ще бъде диверсификация на компонентите, оптимизиране на пространството на базата и увеличаване на утилизацията на автомобилите, например чрез прехвърляне на производство към Европа.

10:31 ч. - Всички нови коли на Opel / Vauxhall ще бъдат проектирани в базата на компанията в Рюселсхайм. Производството ще заложи изцяло на технологиите на Groupe PSA.

"Opel винаги ще е Opel и Vauxhall винаги ще е Vauxhall"

10:29 ч. - Ефективността започва от върха

Директорът на Opel каза, че ръководството на компанията няма да бъде подминато от съкращаването на разходите за възнаграждения. Бордът на директорите вече е намален от досегашните 9 членове до шестима.

"Както казваме на немски - стълбищата се чистят отгоре надолу", каза още той.

10:26 ч. - "Opel залага на електричеството"

Компанията си поставя четири основни дългосрочни цели - лидерство в съкращаването на емисии на CO2 и преминаване към линии електромобили; промяна на търговската стратегия към печалби; конкурентоспособност и силни брандове.

2024 г. е годината, в която Opel планира да пусне първия напълно електрифициран автомобил за масови потребители на платформите на френския си собственик.

10:24 ч. - Opel планира да намали нивото на излизане на печалба до 800 000 автомобила - разходите за производството на един автомобил ще бъде съкратено със 700 евро, така че компанията да излиза на печалба по-рано, отколкото досега.

10:23 ч. - Новата цел на Opel - 2 процента оперативна печалба до 2020 г. и 6 процента към 2026 година. Groupe PSA е доказала, че може да постигне такива изключителни резултати в съкратени срокове. За нас ще бъде чест да постигнем тази цел, каза още изпълнителният директор.

10:21 ч. - Съкращенията на разходи са необратима мярка, но те ще бъдат извършени по внимателен и отговорен начин, каза Лошелер.

"Ще инициираме преговори с представителите на нашите работници незабавно, като оптимизациите ще бъдат направени на база на иновативно производство, обезщетения и планове за доброволно пенсиониране на служители"

10:15 ч. Opel е на крачка от мащабна промяна

Изпълнителният директор на компанията представя новия план за развитие - PACE. Opel има нужда да се промени и ще се промени, казва Михаел Лошелер. Този план не предвижда закриване на фабрики или масово уволнение на служители, потвърди той.

Планът PACE се базира на осем основи - печалба, производителност, гъвкавост и отговорност, колаборативност, фокус върху клиентите, създаване на възможности и повече мощ.

Каква ще бъде съдбата на автомобилния производител Opel/Vauxhall през следващите години? Този въпрос ще стане ясен на 9 ноември, когато компанията ще представи своя план за бъдещето на пресконференция от Рюселсхайм.

Събитието е от особено значение, тъй като ще хвърли светлина върху развитието на брандовете Opel и Vauxhall след продажбата им от General Motors на Groupe PSA (които управляват Peugeot и Citroen) през март 2017. Сделката се изчислява на 2,2 млрд. евро, а последствията от нея ще повлияят цялостно върху визията на автомобилния бизнес в Европа.

Очаква се пресконференцията на Opel да разкрие план за промяна на всички бъдещи платформи, двигатели и трансмисии на базата на френската технология. Така моделите на Opel ще постигнат по-добра ефективност на използваното гориво и ограничаване на емисиите въглероден диоксид.

Новите собственици планират да поставят за цел Opel да излезе на бюджетен баланс през 2019 г., а през 2020 г. да отчете 2 на сто оперативна печалба. Ако това бъде постигнато, ще сложи край на "червената" серия на компанията, която отчита загуби от 1999 г.

Цялата пресконференция можете да проследите на живо в Webcafe.bg. Началото е от 10:15 ч.

Новините

Най-четените