Двигател V12 за G-класата на Mercedes

За 33 години G-класата на Mercedes успя да си изгради култов статут сред военните, престъпниците, политиците в Източна Европа и много от феновете на автомобилите с повишена проходимост, а последната версия на модела ще дебютира на автомобилното изложение в Пекин другия месец.

Тази версия на G-класата излиза на пазара през юни, а промените в дизайна на всъдехода са скромни - нова решетка, нови фарове и нов дизайн на страничните огледала.

Доста повече са новините, свързани със задвижването на G-класата на Mercedes. 12-годишният компресорен 5,4-литров V8 с мощност 500 конски сили от G55 AMG ще бъде заместен от 5,5-литровият V8 с два турбокомпресора и мощност 536 конски сили, който ще се вгражда в G63 AMG.

Голямата новина обаче е при G65 AMG. Версията получава 6-литров V12 с два турбокомпресора, същият мотор като при SL65 AMG. Мощността на агрегата е 612 конски сили и с него G65 AMG ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,2 секунди, въпреки че тежи 2,5 тона. G65 AMG става и първият представител на G-класата, който ще се задвижва от двигател V12.

Версиите AMG ще са с малко по-различен дизайн на предницата и задницата, основно при отворите за въздух за по-добро охлаждане на двигателя.

Конструкторите на Mercedes обещаха на феновете на G-класата да направят нещо по въпроса със сериозния разход на гориво и в последната версия на автомобила се появява 7-степенната 7G-tronic трансмисия, която сменя 5-степенната 5G-tronic. Освен това G63 AMG ще е със система Start/Stop и система за възвръщане на енергията, отделена при спиране.

G-класата продължава да се произвежда от Magna Steyr в Австрия и ще се предлага в два варианта на междуосието - 2400 и дългата база 2850 мм.

Новините

Най-четените