Вече доста дълго време автомобилната общност очаква гигантите от Volkswagen (VW) да създадат масово достъпен електрически автомобил след неуспеха на концепцията за ID Life от 2021 г.
През това време конкурентите, най-вече в лицето на Tesla, Toyota, Peugeot и Opel, вложиха доста усилия, за да намалят производствените си разходи или да предложат достъпни алтернативи като например е-208 или Corsa-e.
На този фон най-евтиният електрически модел на VW e ID.3, чиято цена в България започва от 90 000 лв. Твърде далеч от понятието за "народна кола", ако съдим по класическото име на немския производител.
Тук вече идва ролята на новия концептуален ID.2all. Самото име на модела говори само по себе си, че той е предвиден "за всички". Или поне така твърдят от VW по време на официалното представяне на ID.2all на събитие за инвеститорите, подобно на това на Tesla преди две седмици.
На него се очакваше Илон Мъск да представи нов модел електромобил, но вместо това бе поставен акцент върху борбата с климатичните промени и оптимизиране на производството на текущите продукти. В резултат акциите на Tesla паднаха след събитието, тъй като инвеститорите очакваха нещо различно.
Скоро след това VW отговаря със собствено мнение за това как може да изглежда един достъпен електромобил.
ID.2all е изграден върху модулната платформа MEB Entry, която бе представена още през 2019 г. с амбициозната цел да създаде електромобил за по-малко от 20 000 евро. В случая новият модел от семейството на ID е с прогнозна цена около 25 000 евро, така че явно има още по какво да се работи.
MEB Entry сама по себе си произлиза от MEB, която от своя страна роди ID.3 и още няколко други електромобила на Skoda и Audi, но е проектирана да поддържа по-малки и по-евтини модели.
Именно като такъв ID.2all е първият електромобил на Volkswagen с предно задвижване, вместо задно или 4х4. Прогнозираната скорост на зареждане от 10 до 80% е 20 минути, което е съпоставимо с това на Peugeot e-208 и Opel e-Corsa. Обхватът на електрическата батерия също е сходен и се изчислява на около 460 километра максимален преход.
Въпреки че ID.2all няма да започне производство още две години и тепърва ще претърпява някои промени, VW предприе необичайната стъпка да потвърди още от ключовите технически характеристики.
Ще има две възможности за избор на батерия - 38kW и 56kW, а максималната мощност ще достига 223 конски сили. Според компанията това е повече от достатъчно за ускорение от - до 100 км/ч за около 7 секунди.
По отношение на дизайна ID.2all напомня във външния си вид на Golf, въпреки че от немския производител твърдят, че сегашната концепцията представлява един съвсем нов дизайнерски език, който ще се използва и в следващите поколения.
Видимо не е пестено от багажното пространство, чиито обем е между 460 и 1330 литра в зависимост от разпределението на седалките.
В купето ясно може да се види акцент върху минимализма. Използвани са два електронни дисплея - 10,9-инчов екран за контролното табло и 12,9-инчова инфотейнмънт система. Също така има и няколко физически превключвателя за температурата в купето, както и въртящ се контролен сензор под централния дисплей.
Това e сериозно отклонение от изцяло тъч скрийн многофункционален панел, който намираме в сегашните модели ID, и също така е отговор на многото критики за липса на физически контроли.
Останалата част от интериора включва интегрирането на "многобройни технологии с висока стойност от по-големите ID модели". Това означава масажиращи седалки, панорамен люк и 230V контакт за захранване, наред с функциите Travel Assist и IQ.Light.
Очакванията са ID.2all да започне производство през 2025 г.
Дотогава много вероятно ще бъде представен и още един бюджетен модел, чиято цена да бъде под 20 000 евро. Предполага се, че името му ще e ID.1 и ще бъде сходен с Polo.