Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Италианската красавица, която има 840 конски сили и неустоима задница

И от нея ще бъдат създадени точно пет бройки Снимка: Pagani
И от нея ще бъдат създадени точно пет бройки

Pagani са онзи италиански бранд, който прави скъпи, ултралеки и ултрабързи автомобили дори по-добре от конкурентите си от Pininfarina и Lamborghini.

Още през 2012 г. компанията представя Huayra - спортна бегачка, кръстена на индиански бог на ветровете. Колата е вдъхновена от класическите спортни автомобили на 60-те и следва дословно тяхната аеродинамика.

Сега Pagani решава да пусне нова специална версия на Huayra, от която ще бъдат създадени само пет бройки.

Модификацията се нарича "Codalunga" или "дълга опашка", защото задницата е специално издължена за още по-малко сцепление с въздуха. Шасито е изработено от карбонови нишки, за да е максимално олекотено и така теглото на Huayra е точно 1280 килограма.

От Pagani издават, че новият вариант на автомобила е по идея на техен отдаден клиент, но отказват да разкрият неговата самоличност.

Снимка: Pagani

Едно е ясно - човекът, който е работил съвместно с бранда по новата Huayra, е огромен фен на Льо Ман и на някои от най-красивите коли, виждани на легендарното състезание. Дължината на колата е 3,65 метра, макар че в профил тя изглежда още по-издължена.

Пред "Car and Driver" създателят на Pagani - Хорацио Пагани - казва, че е искал автомобилът да изглежда така, сякаш е оформен от вятъра, и че понякога да опростиш дизайна на една кола е най-доброто решение, което можеш да вземеш.

Pagani Huayra вече е и по-мощен и достига до 840 конски сили.

За това спомага не само лекото шаси, но и 12-цилиндровият двигател. Системата, която отвежда отпадъчните газове до ауспуха е изцяло керамична за по-добро охлаждане и съответно - малко по-екологично представяне на пътя.

За нещастие на феновете на спортните коли с ръчна скоростна кутия, Huayra се предлага единствено със седемстепенна трансмисия с единичен съединител.

Снимка: Pagani

Тя обаче осигурява ускорение от 0 до 100 км/ час за 3,3 секунди, макар че от Pagani смятат, че при идеални условия ускорението може да падне до 1,9 секунди.

Спирачките също са с керамични дискове, което би трябвало да гарантира светкавично спиране, ако това се наложи.

С идеята да премахва, а не да добавя, Хорацио Пагани и екипът му са снабдили Huayra с някои приятни допълнения като ретро огледала във формата на листа, хубав олдскуул кожен салон и класически датчици вместо тъчскрийн дисплеи.

Тук няма да намерите вече станалите модерни рециклирани материи по седалките и волана, а от Pagani гарантират, че салонът лъха на естествена кожа, а не на пластмаса.

Снимка: Pagani

Към интериора е проявено италианско внимание, което обикновено дизайнерите на Ботуша влагат в изисканите си дрехи.

Воланът е скосен в долната си част и е възможно да бъде направен и с тапицерия от естествен велур. Велур може да бъде поръчан и за предното табло и вратите, които отвътре следват формата на "изваян от вятъра" автомобил.

Огромна част от детайлите в Pagani Huayra е изработена на ръка, което допринася за усещането за ексклузивност. Всичко това компанията представя с особена гордост, макар че всички пет бройки вече са поръчани за симпатичната сума от 7,4 милиона долара.

Хорацио Пагани обаче остава отворен към предложения за редизайн на вече съществуващи автомобили на Pagani или създаването на напълно нови модели.

"Всеки може да участва в нашите специални проекти, абсолютно всеки", убеден е Пагани.

   

Най-четените