Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Класиката става електрическа - осем ретро коли превърнати в електромобили

По света има хиляди ентусиасти, чиято основна цел е да превръщат автомобили от миналия век в електромобили.

Осем такива трансформации можете да видите в нашата галерия: Снимка: iStock
По света има хиляди ентусиасти, чиято основна цел е да превръщат автомобили от миналия век в електромобили.

Осем такива трансформации можете да видите в нашата галерия:
Morris MinorТози Morris Minor e произведен през 1953 г., но дизеловото му сърце отдавна е заменено с напълно безшумен електрически мотор. Собственикът на колата се казва Матю Куитър и каузата му е да превърне колкото се може повече стари автомобили в електромобили. Частите, които Куитър използва, обикновено са от катастрофирали коли, марка Tesla и Nissan Leaf. Снимка: iStock
Morris Minor

Този Morris Minor e произведен през 1953 г., но дизеловото му сърце отдавна е заменено с напълно безшумен електрически мотор. Собственикът на колата се казва Матю Куитър и каузата му е да превърне колкото се може повече стари автомобили в електромобили. Частите, които Куитър използва, обикновено са от катастрофирали коли, марка Tesla и Nissan Leaf.
Mini CooperLondon Electric Cars е фирма, която се е специализирала да превръща ето такива Mini Cooper-и в електрически автомобили. Едно от последните постижения на компанията е Mini Cooper от 1993 г. с мотор от Nissan Leaf и над 110 километра пробег с едно зареждане. Предлага се и вариант с пробег от 400 километра, като цената надскача 40 хил. долара. Снимка: iStock
Mini Cooper

London Electric Cars е фирма, която се е специализирала да превръща ето такива Mini Cooper-и в електрически автомобили. Едно от последните постижения на компанията е Mini Cooper от 1993 г. с мотор от Nissan Leaf и над 110 километра пробег с едно зареждане. Предлага се и вариант с пробег от 400 километра, като цената надскача 40 хил. долара.
Mercedes 280SLMercedes като този е сред специалитетите на фирма Hemmels, чието седалище се намира близо до Кардиф. По колата са запазени всички автентични части без двигателя, включително предното табло и кожената тапицерия. Електромоторът е с мощност от 160 конски сили, а пробегът с едно зареждане е 320 километра. Един ценител на Mercedes 280SL “Pagoda” може да притежава тази находка за 295 хил. долара. Снимка: iStock
Mercedes 280SL

Mercedes като този е сред специалитетите на фирма Hemmels, чието седалище се намира близо до Кардиф. По колата са запазени всички автентични части без двигателя, включително предното табло и кожената тапицерия. Електромоторът е с мощност от 160 конски сили, а пробегът с едно зареждане е 320 километра. Един ценител на Mercedes 280SL “Pagoda” може да притежава тази находка за 295 хил. долара.
Porsche 911Нидерландците от Voiture Extravert за момента правят само един вариант електромобили, наречени Quintessenza. Той се основава на Porsche 911 и процесът по преобразяването на един екземпляр отнема около девет месеца. Промяната включва смяна на двигателя, боядисване със специална цинкова боя и цялостна вътрешна реконструкция. Пробегът е 400 километра на цена от поне 340 хил. долара и нагоре. Снимка: iStock
Porsche 911

Нидерландците от Voiture Extravert за момента правят само един вариант електромобили, наречени Quintessenza. Той се основава на Porsche 911 и процесът по преобразяването на един екземпляр отнема около девет месеца. Промяната включва смяна на двигателя, боядисване със специална цинкова боя и цялостна вътрешна реконструкция. Пробегът е 400 километра на цена от поне 340 хил. долара и нагоре.
Alfa Romeo Giulia GTATotem Automobil е италиански стартъп, който преобразява ето такива модели Alfa Romeo в електрически коли, които съчетават ретро дизайна със съвременните технологии. Двигателите, които от Totem предпочитат, са с 518 конски сили, като от оригиналното шаси по техни думи остават едва около 10 процента. Цената започва от 510 хил. долара. Снимка: Wikimedia Commons
Alfa Romeo Giulia GTA

Totem Automobil е италиански стартъп, който преобразява ето такива модели Alfa Romeo в електрически коли, които съчетават ретро дизайна със съвременните технологии. Двигателите, които от Totem предпочитат, са с 518 конски сили, като от оригиналното шаси по техни думи остават едва около 10 процента. Цената започва от 510 хил. долара.
MGB RoadsterСобственикът на RBW, които са отговорни за промяната в MGB Roadster, твърди, че е върл почитател на класическите коли, просто иска да ги направи по-екологични. При този автомобил изцяло са подменени предния и задния капак, както и вратите. Добавена е озвучителна система Pioneer, 7-инчов дисплей и електрически прозорци. Цената е 120 хил. долара. Снимка: iStock
MGB Roadster

Собственикът на RBW, които са отговорни за промяната в MGB Roadster, твърди, че е върл почитател на класическите коли, просто иска да ги направи по-екологични. При този автомобил изцяло са подменени предния и задния капак, както и вратите. Добавена е озвучителна система Pioneer, 7-инчов дисплей и електрически прозорци. Цената е 120 хил. долара.
Datsun Nissan ZMoments Motors се намират в Остин, Тексас, и помагат ето такива класики да се превърнат в електромобили с помощта на част от автомобили Tesla. Цената им обаче започва от 70 хил. долара в зависимост от конфигурацията. Снимка: iStock
Datsun Nissan Z

Moments Motors се намират в Остин, Тексас, и помагат ето такива класики да се превърнат в електромобили с помощта на част от автомобили Tesla. Цената им обаче започва от 70 хил. долара в зависимост от конфигурацията.
Volkswagen TransporterХипи микробусът става електрически благодарение не Zelectric, които заместват не само двигателя, но и повечето компоненти с такива от XXI век. Батерията и моторът са от Tesla Model S и се хвалят със 115 конски сили. Цената на подобен микробус започва от 74 хил. долара, срещу които клиентът получава и озвучаване Alpine, електрическо подгряване на седалките, предна и задна камера за паркиране и система за сигнализиране за пешеходци. Снимка: iStock
Volkswagen Transporter

Хипи микробусът става електрически благодарение не Zelectric, които заместват не само двигателя, но и повечето компоненти с такива от XXI век. Батерията и моторът са от Tesla Model S и се хвалят със 115 конски сили. Цената на подобен микробус започва от 74 хил. долара, срещу които клиентът получава и озвучаване Alpine, електрическо подгряване на седалките, предна и задна камера за паркиране и система за сигнализиране за пешеходци.

Ерата на електромобилите вече е тук, независимо дали искаме, или не.

Електромобилите с техния дизайн, който не може да бъде сбъркан, и с техния футуристичен вид стават все по-разпространени и гордо шестват по улиците както на САЩ, така и на Европа.

Какво обаче могат да кажат феновете на класическите коли?

Оказва се, че по света има хиляди ентусиасти, чиято основна цел е да превръщат автомобили от миналия век - шумни, замърсяващи и не особено практични - в модерни и свръхтехнологични електромобили.

Някои правят тези ремонти в собствените си гаражи с набор от любителски инструменти и катастрофирали и бракувани електрически коли. Други се доверяват на специализирани в задачата автокъщи.

Резултатът е налице - наглед повечето от тези коли са запазили автентичния си вид, но всъщност се движат не по-различно от последните модели на Tesla.

Осем такива трансформации можете да видите в нашата галерия.

Най-четените