Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Land Rover Defender V8 Carpathian Edition - другото име на съвършенството

Land Rover Defender V8 Carpathian Edition - другото име на съвършенството Снимка: Ивелин Марев
Land Rover Defender V8 Carpathian Edition - другото име на съвършенството Снимка: Даниел Петров
Land Rover Defender V8 Carpathian Edition - другото име на съвършенството Снимка: Даниел Петров
Land Rover Defender V8 Carpathian Edition - другото име на съвършенството Снимка: Даниел Петров
Land Rover Defender V8 Carpathian Edition - другото име на съвършенството Снимка: Даниел Петров
Land Rover Defender V8 Carpathian Edition - другото име на съвършенството Снимка: Даниел Петров
Land Rover Defender V8 Carpathian Edition - другото име на съвършенството Снимка: Даниел Петров
Land Rover Defender V8 Carpathian Edition - другото име на съвършенството Снимка: Даниел Петров
Land Rover Defender V8 Carpathian Edition - другото име на съвършенството Снимка: Даниел Петров

Има автомобилни марки, които нямат нужда от представяне. Нямат нужда и от реклама. На тях им стига, че са еквивалент за качество и играят в собствената си висша лига.

Именно затова срещата ми с Land Rover Defender V8 Carpathian Edition със сигурност няма да избледнее лесно.

Причината е елементарна - това е съвършенство във всяко едно отношение.

LR Defender идва с тегло от близо 2,6 тона, дължина от 5 метра и широчина от 2 метра.

Не може да се приеме и за дискретен автомобил с височината си от 1,96 метра и не го препоръчвам на никого, който се притеснява от следене. Огромното туловище на карпатския Defender е възложено на 22-цолови нископрофилни Continental гуми, които, поне за мен, нямат нито една забележка.

Снимка: Ивелин Марев

Няма смисъл да увъртаме - Carpathian Edition е най-скъпият и най-богато оборудван автомобил в този клас, предлаган в момента на пазара. Преди това бях чувал легенди за високата проходимост на Land Rover, чувал съм и най-различни истории като:

- Защо мафията никога не успява да пробие в Лондон?

- Защото всички караха Land Rover...

Не са малко и историите за окачването и качеството на возене, но след като автомобилният пазар се променя и много компании решиха да правят компромиси в качеството, директно попитах един от търговците дали Land Rover е запазил старата си слава.

Снимка: Ивелин Марев

Очевидно обидих служителя, който с лека усмивка заяви, че с тази кола може да се стигне навсякъде. О, да, определено е прав.

Defender разполага с въздушно окачване и редица интересни системи, които позволяват на 4х4 задвижването да премине по всякакъв терен. Точно по тази причина се насочих към Горни Окол, където съм виждал доста странни превозни средства, създадени да минават по всичко, което природата предложи.

Заставайки на черния път, започнах да се замислям дали изобщо да продължавам нагоре, виждал съм хора с АТВ-та да минават, но дали кола ще се справи, особено гигант с подобно тегло...

Признавам си, че през цялото време се молих на гумите да не се предават и да не бъда човекът, който е звънял на пътна помощ, защото е закъсал някъде в нищото. Страховете, разбира се, се оказаха само в моята глава, защото Defender беше на своя територия и нямаше никакви проблеми да стигне до върха, прескачайки скалите по пътя си.

Подозирам, че искаше да върви по-бързо, но аз все още карах с ръчна спирачка в главата си. И трябва да добавя, че карането на отворени прозорци не е препоръчително за аматьорите като мен, които чуват всяко камъче да отскача от гумите.

Снимка: Ивелин Марев

Land Rover разполага с особено впечатляващо 4х4 задвижване, което автоматично разбира по каква повърхност се движи и започва да подава мощност в различните колела, за да няма поднасяния или други неприятни изненади.

Изкачването до поляната - игралното поле за повечето офроуд фенове - ми даде малко време да си отдъхна, а дъждът след няколко секунди зададе курса за следващата част от трасето - калните бани.

С малко повече смелост и газ, този тиранозавър беше в свои води и минаваше спокойно през локви и кал, не губеше сцепление и не поднасяше. За моя изненада, комфортът оставаше на същото ниво. Defender се люшка приятно, но не заплашително, злобен е, но не страховит. В един момент установих, че може би е редно да спра да стискам волана и да се отпусна, докато Хълк ме пренася през всяко следващо препятствие, както се случи.

Снимка: Ивелин Марев

Една особено добра екстра, която открих в менюто, докато чаках дъжда да спре, бяха камерите.

Defender е като къщата на Big Brother и следи всичко на пътя. Имате камера за предните колела, камера в централната броня, камера за задно виждане и радарна система, която дава птичи поглед, за да се ориентирате още по-лесно при паркиране и някои сложни маневри. Една от любимите опции е "Офроуд" изгледа, който активира само предните камери и позволява много лесно да се движите по коловозите, без да пропадате.

Снимка: Ивелин Марев

Признавам си, че отидох с идеята, че за половин час ще направя снимките и ще се върна обратно в града, но прекарах около 2-3 часа, търсейки следващата по-сериозна кал, в която да гледам как гумите гребат земна маса.

И го правеше, отново и отново, без колебание, без замисляне. Defender просто има нужда от посока и малко повече смелост, която се добива в рамките на 20-30 минути. Тази машина живее в свой собствен клас и стои много далече от паркетните лъвове, които не искат да си изцапат джантите.

Както забелязвате на снимките, дори мръсотията му отива. След стръмното изкачване идва и стръмно спускане, но отново нямаше никакви проблеми, впрочем Defender има бутони за подпомагането на точно тези операции, но не ги използвах, просто не се налагаше.

Обратно на твърдата настилка се подготвих за нова изненада. Окачването проявява характер и возенето не отстъпва по нищо на лимузините. Усещането за дупки, злобното друсане от паветата, изкуствени неравности и всички малки несъвършенства остават далече в историята.

Снимка: Ивелин Марев

Купето е обезшумено до степен, в която е необходим слух на прилеп, за да чувате преминаването през дупки.

Относно комфортът, отново няма никакви компромиси. Шофьорът има на разположение електрически президентски стол от премиум кожа и микрофибърно покритие.

С малко настройки същият може да се извая по гърба и кръста. На разположение имате затопляне и охлаждане, което през летните месеци се различават сериозно от конкуренцията. Воланът е от алкантара и е прекрасен за галене, при това с подгрев.

Централната конзола на автомобила разполага с навигация, няколко вида радио, включително дигитално, система за пречистване на въздуха, възможност за гласови команди, интеграция с Android и Apple и още много други. Точно под подлакътникa имате безжично зарядно за телефон, а самият подлакътник разполага с хладилно отделение за напитки.

Land Rover Defender има достатъчно място и за приятели, като никой няма да се лиши от комфорта и качеството на пътуването.

Снимка: Ивелин Марев

Задните седалки са с размера на среден диван, но с тази разлика, че най-вероятно са по-удобни от този у дома. Пасажерите могат да регулират температурата на климатика, да използват още един сериозен набор от USB портове или просто да се предадат на люшкането на окачването.

Возих по-едър приятел, който остана впечатлен, че за първи път се качва в кола, в която може да закопчее коланът.

Ако имате деца и вече не искате да давате отговор на въпроса "Стигнахме ли?", то Defender ще постави рекорд за най-бързо заспало дете - точно 10 минути след потегляне на дълъг път.

Не препоръчвам да се доверявате на хората, които ще бъдат компания за по-сериозни пътешествия. В този SUV ще бъдете шофьорът на спалното отделение.

И не казвам това, защото смятам, че този автомобил е скучен, напротив, колкото повече го карах, толкова по-труден беше прехода обратно в реалността, в него всичко е съвършено.

Какво мога да кажа за мощност и движеща сила? Land Rover Defender V8 Carpathian Edition разполага с 5-литров V8 двигател със суперчарджър и мощност от 525 конски сили. Този детайл допълва многоликия образ на машината - получавате всъдеход, лимузина за дълги пътувания и спортен автомобил на едно място.

Снимка: Ивелин Марев

Defender има силата да мести планини, гласът му може да създаде земетресение в съседния град, а 8-степенната скоростна кутия ще помогне за ускорението от 0 до 100 км/ч за 5 секунди. Именно тези данни ме плашиха най-много, при това седмица по-рано, когато разбрах, че съм избраният за тази среща.

Ще ви се наложи да свикнете с погледите, както и да не обръщате много внимание на съседите, които гледат критично. Запалването на двигателя е като опит да се доближите до недоволно Гризли.

Двигателят е тунингован, за да изнася концерти на злото за околните, особено ако решите, че искате да му дадете воля на изразяване.

Суперчарджърът е готов да изкриви времето и пространството, да ви залепи на седалката и да ускорява до лимита на стрелката. Под секрет вярвам, че най-вероятно ще подмине максималното число, но аз лично не виждах смисъл да натискам повече.

Снимка: Ивелин Марев

И най-страховитото е, че докато вие стоите и наблюдавате света отвисоко, чувате вятъра и не усещате тази скорост, околните със сигурност забелязват огромното туловище на динозавър, което приближава в рамките на секунди.

Харесва ми и фактът, че Carpathian Edition няма отличителни знаци. Откривате едно небрежно и почти невидимо V8 на праговете до предните гуми и нищо повече. Нямате нужда от емблеми на тунинг компании, стикери или някакви други по-изчанчени съобщения. Цветът на тази модификация е само един - черен мат.

Снимка: Ивелин Марев

Този Defender е премиум изживяване, което ще ви отличи на пътя и ще промени разбиранията ви за комфорт в един автомобил.

Няма смисъл да говорим за разход, логично е, че няма да бъде най-пестеливата кола. Минималният разход, който аз постигнах, беше около 17 литра на 100 км.

Това е оправдано, когато получавате семеен автомобил с достатъчно просторен багажник (за две тела, както каза един приятел), спортен автомобил, машина за Париж-Дакар и капсула, в която всички проблеми, атмосферни условия, напрежение и други негативи ще изчезнат, при това с натискането на само един бутон.

Имате достатъчен брой въздушни възглавници, както и едни от най-добрите адаптивни светлини - оставете ги на автоматичен режим и те ще свършат всичко вместо вас.

Снимка: Ивелин Марев

Defender има спортен режим, но дори не го включих, адреналинът беше напълно достатъчен и без него, нека по-смелите да разказват това усещане. Управлението не е сложно, системите правят много неща вместо вас.

Един от най-големите плюсове, които открих след тестването на много други подобни модели, при това на други марки, е, че Defender не наказва. Компютрите няма да ви пречат, няма да се карат, когато не гледате пътя, могат да се изключат по всяко едно време и процедурата е елементарна - един бутон за включване и изключване.

Не забравяйте, че двигатели като този най-вероятно ще започнат да изчезват след 2025 г. и в бъдеще всичко ще е електрифицирано и/или спомагателно.

Не съм категоричен, но ако това се случи, най-вероятно след още 20 години, този модел може да бъде класика, при това една от последните.

Снимка: Ивелин Марев

Какво мога да кажа за финал? Опитвах се да намеря недостатък и в рамките на 3 дена и близо 800 километра зад волана, повярвайте ми, търсех усилено.

Най-вероятно ще трябва да ви разочаровам, защото единственият минус беше, че картата на навигацията не беше обновена и използвах тази на Car Play.

Този процес, както ми обясниха служителите в понеделник сутринта, отнема точно една минута и ще се случи, преди да получите ключовете за вашия Defender.

 

Най-четените