Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Новата Lada Vesta - руски седан с френски полъх

Renault Group вече ще се целят не само в руския и европейския пазар, но и в азиатския Снимка: Lada
Renault Group вече ще се целят не само в руския и европейския пазар, но и в азиатския

Автомобилният завод в Ижевск има амбициите да догони европейските и американските си конкуренти и вече обяви, че един от най-добре продаваните модели на Lada - Vesta - ще получи нова, доста променена и подобрена версия.

Тя ще носи като окончание буквите FL от "Facelift", а промяната няма да се отнася само до дизайна. Остарелите роботи от производствената линия вече са подменени с пет нови машини, съобщават от "Российская газета".

В момента те работят на тестови режим, но до края на 2021 г. би трябвало да функционират на пълен капацитет.

В семейството на Vesta вече има един седан и един кросоувър вариант, като новият модел поне на пръв поглед се доближава повече до кросоувър версията, което не е никак изненадващо предвид възхода на SUV автомобилите в последните години.

Снимка: Lada

Разбира се, първоначално производственият капацитет ще е силно ограничен, но до есента на 2022 г. заводът ще разгърне пълната си мощност.

Пред новата Vesta вече има някои конкретни препятствия, както посочват от "Российская газета". Комисията, която е съставила оценка на прототипа, открива, че пластмасовите детайли все още са с незадоволително качество, а в предната част на колата се чува подозрително скърцане. В дефлекторите и въздуховодите пък са открити някои притеснителни изкривявания.

Автомобилът преминава през някои модернизации - предната решетка е изменена, дръжките на вратите ще са по-масивни и през вратите ще бъдат щамповани нови извити кантове. В салона също ще бъдат нанесени някои подобрения като основната промяна ще е в арматурното табло, през което също преминава масивен хромиран кант.

В луксозния си вариант Vesta FL ще има инфотейнмънт дисплей, подобен на този в Tesla.

Скиците показват, че таблото ще има два варианта - по-бюджетен със слот за по-малка инфотейнмънт система и/или уреди за контрол над автомобила и по-премиум с вече споменатия мащабен екран, наречен Lada Enjoy Pro.

По подобен начин е оформен и новият Dacia Duster, който дели една и съща платформа с Vesta. Два ще са вариантите и според модификациите под капака.

Базовият модел ще е с 1,6-литров двигател и мощност до 106 конски сили, а по-мощният ще се ползва с 1,8-литров двигател и 122 конски сили. Не се изключва да има и Vesta Sport с 1,8-литров двигател, но с 145 конски сили мощност. Във всички случаи скоростната кутия ще е ръчна с пет степени.

Снимка: Lada

И за да е наистина конкурентен на европейските си събратя, автомобилът ще предлага на собствениците си някои приятни екстри като нагряване на седалките, нагряване на външните огледала против обледяване, подобрени фарове за мъгла и безключов достъп до колата.

Всичко това е част от новия стратегически план на Lada, наречен "Революция".

Целта е флагманът на АвтоВАЗ в лицето на Vesta да се приближи максимално до френските си "братовчеди" от Renault и Dacia и да се превърне в техен пълнокръвен конкурент. Крачка в тази насока вече беше направена с кросоувър версията, която получи приятни отзиви дори и в западни издания като немското Motor1.

А от Renault Group, които притежават 75 на сто от АвтоВАЗ, са категорични, че вече ще се целят не само в руския и европейския пазар, но и най-вероятно в китайския и японския.

Компанията се похвали, че за последните пет години са продадени 450 хил. бройки от Vesta, а намеренията са това число поне да се удвои.

Най-четените