Всеки автомобилен производител иска да завладее китайския пазар, а сега амбициите са по-големи от всякога. Азиатската държава е в силен икономически подем, след като обяви локална победа над коронавируса, и китайците се насочиха към закупуването на коли от среден и висок клас.
Затова, за да изкуши китайските си купувачи, Porsche им представя нов вариант на най-продаваната си спортна кола - Porsche 718 Spyder.
И тъй като е специално за Източна Азия, колата пристига в розово и с нов двигател.
Както признава пред Car and Driver шефът на дизайнерския отдел на компанията - Франк-Щефан Вализер - без Китай е много вероятно Spyder отдавна да е изчезнал от пазара. За това си има причина и тя е 2-литровият двигател на автомобила.
По-слабият мотор на Запад се разглежда като минус, но Пекин налага данъците спрямо мощността на двигателя и по тази причина 718 е предпочитан от китайците.
Новият Spyder, който беше показан на автомобилното изложение в Шанхай, ще се предлага с вече познатия двигател, но ще има и вариант с 4-литров мотор. И в двата случая колата ще е със седемстепенна автоматична скоростна кутия и двоен съединител.
На външен вид този вариант на Porsche 718 не се различава от събратята си с изключение на бронята, която е малко по-масивна от стандартната. Автомобилът обаче ще се предлага в ексклузивен за Китай цвят, който от бранда наричат "замръзнала малина металик".
В същия цвят ще се предлага и Porsche Taycan на американския пазар, където обаче се очаква да не срещне особено много почитатели.
Иначе този Spyder ще се хвали с 300 конски сили и ускорение от 0 до 100 км/ч за около 4 секунди.
Представянето е по-слабо от това на "стандартния" 718 Spyder, който крие 420 конски сили под капака и ускорява от 0 до 100 км/ч за 3 секунди, но тук отново идва казусът с по-високото данъчно облагане на по-мощните автомобили от страна на Пекин.
В интериора на китайската модификация няма изненади.
Тук са спортните седалки, които са вложени и в Porsche 718 Boxster, стандартен кръгъл волан, не особено голям дисплей на инфотейнмънт системата и малко повече пластмаса по таблото, отколкото на потребителите и природозащитниците би им се искало.
Освен това купето не е никак просторно, което обаче е разбираемо за толкова компактен автомобил като Spyder. Същото може да се каже и за багажника, който може да побере един малко по-голям куфар или два малки куфара тип "ръчен багаж".
В крайна сметка обаче подобен тип коли не са създадени, за да пренасят твърде много товар.
Ако има лоша новина за Китай, то това е, че намалените двигател и мощност не влияят особено на цената.
Porsche 718 Spyder ще се продава на базова цена от 738 хил. юана или около 113 хил. долара.
За сравнение в Северна Америка шестцилиндровият модел се продава за около 100 хил. долара без допълнителни екстри.