Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Пътните фирми спират ремонтите на транспортната мрежа

В актуализацията на бюджета няма пари за тях
В актуализацията на бюджета няма пари за тях

Пътните фирми ще спрат всякакви дейности по ремонт и поддръжка на пътната мрежа, обяви председателят на Българска браншова камара "Пътища" Стефан Чайков.

Причината е, че в актуализацията на бюджета не са предвидени пари, с които да им бъдат изплатени вече извършени дейности.

От камарата отхвърлиха и обвиненията на правителството, че огромна част от средствата за пътно строителство са по незаконни договори и с тях се злоупотребява.

"Нашите вече извършени дейности са узаконени. Първо, със споразуменията, подписани между АПИ и пътностроителните фирми през ноември, второ през решението на Народното събрание да изплати 50% от сумите за текущ ремонт и поддръжка", каза Чайков.

"100% от този доклад е неточен и самите приложения към него го опровергават", коментира той и доклада на комисията на министерствата на финансите и регионалното развитие, който установи огромни нарушения и загуба на държавата за 2,5 млрд. лв.

Като пример за нарушение беше посочена 6 метра водосточна тръба, която е струвала 1 млн. лева, както и 3 стълба, за които държавата е платила 2 млн. лева.

Има писмо на ДНСК, което определя какви дейности представляват текущ и кои - основен ремонт, което обаче не било взето предвид от страна на комисията, обясниха от камарата. Например подмяна на хидроизолация или изграждане на водосток например били считани за основен, а не за текущ ремонт, даде пример Лазар Лазаров, изпълнителен директор на пътната камара.

След 1 юли, ако не бъдат предвидени пари в бюджета, по силата на споразуменията с АПИ от ноември ще бъдат поискани изпълнителни листове за задълженията заедно с лихвите, обявиха пътищарите.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените