Няколко аргумента в полза на чата, вместо телефонното обаждане

Една трета от така наречените милениали въобще не използват смарфона си за телефонни обаждания. Те предпочитат чатове и месинджъри, и приемат гласовия разговор като прекалено навлизане в личното пространство на другия, а и на тяхното собствено.

Напълно в реда на нещата да мразите разговорите по телефона, казват психолозите.

Хората предпочитат да имат време за реакция и подготовка преди да се изкажат, в противен случай изпитват дискомфорт.

И не е задължително да сте интроверт, за да приемате нещата по този начин. Много екстровертни и открити личности също всячески странят от телефонните разговори.

Причината е схващането, че при този вид общуване човек не може да се изрази достатъчно добре и затова предпочита думите му да са "черно на бяло".

Отделно писането, за разлика от говоренето, позволява на младите хора да са мултитаскинг - да вършат няколко нещата едновременно, да превключват от занимание на занимание.

"Прозорецът", в който можеш да общуваш с останалите хора също е много по-голям. Не е много ок да звъннеш на някого в 8 сутринта, но спокойно можеш да му драснеш в месинджъра "Спиш ли" или още по-добре - да си кажеш каквото имаш, а той да ти отговори, когато може и ако иска.

Има една друга група хора, свикнала да започва всеки телефонен разговор с уводното и престорено деликатно "Удобно ли е?", което води до комични случки като това да попиташ дали е удобно, свързвайки се с близката пицария.

В момента само за времето, докато слушаме сигнала "свободно", можем да си кажем всичко по някой от многобройните месинджъри.

Отделно формата на комуникация се е променила много - любопитната информация се споделя много по-бързо с препращане линк или описание в няколко изречения.

Да не говорим, че докато разкажеш по телефона вица-трепач на цялата компания, Сиромахов вече ще го е откраднал и пуснал във ФБ от свое име.

Това е и другата характерна особеност - комуникацията вече е по групи. Отдавна вече разговор не означава, че това трябва да е само с един човек.

Да трябва да говориш по телефона освен време, губи и нерви, например ако отсреща не ти вдигат. Или ти вдигнат, но в този момент гласът на Надя Обретенова съобщава "Следващата спирка Софийски университет" и всички разбират, че си в метрото, което ти не държиш да се знае, защото по това време обикновени си в офиса.

Още една промяна в общуването - късата памет, която имаме заради постоянното превключване от тема на тема и все по-трудната концентрация.

Не може да не ви се е случвало да говорите с някого и след пет минути да нямате и спомен от казаното? Е, с писмената онлайн комуникация няма такъв риск. Ценната и полезна информация лесно се складира във виртуалното пространство и остава там колкото прецените.

По този начин няма никаква опасност да забравите важни и необходими данни и подробности. Напротив, те ще са ви под ръка във всеки един момент.

За милениалите положението трябва да е наистина спешно, за да налага пряка комуникация. В останалите случаи писмената форма е напълно приемлива.

Така че следващия път, когато някой с учудване ви попита защо не ви се говори по телефона, или му пратете линк към тази статия, или приключете темата кратко и лаконично - "Защото не ми се занимава...".

#1 kuulman 28.06.2017 в 19:10:33

До по малко от 10 години ще изчезнат сим картите.

#2 Latrell Spencer 28.06.2017 в 21:37:45

Лигльовци

#3 dedo adji 01.07.2017 в 01:20:04

Значи милениалчетата вече не са сигурни в себе си и да говорят лично. Не ползвам смартфон и последната ми месечна сметка за мобилния беше 2.80. За стационарния беше 13.60, с 10 лв такса. Защото говоря само, когато имам какво да кажа. Дъщеря ми има огромни (за мен) сметки, но тя по телефона върти бизнес, който ги изплаща. А за чат zdr ko prai6, да са живи и здрави татковците, да плащат

Новините

Най-четените