Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Скритите послания в някои от най-популярните лога

Какви са скритите послания в 10 от най-известните брандове - можете да видите в галерията: Снимка: Getty Images
Какви са скритите послания в 10 от най-известните брандове - можете да видите в галерията:
AmazonВ логото на Amazon има не едно, а две скрити послания. Първо, стрелката свързва буквите A и Z, с което подсказва, че в платформата човек може да намери буквално всичко. И второ, в наши дни стрелката обозначава с коя страна нагоре трябва да гледа пратката, за да пристигне невредима. Снимка: Getty Images
Amazon

В логото на Amazon има не едно, а две скрити послания. Първо, стрелката свързва буквите A и Z, с което подсказва, че в платформата човек може да намери буквално всичко. И второ, в наши дни стрелката обозначава с коя страна нагоре трябва да гледа пратката, за да пристигне невредима.
AppleИма безкрайно практична причина ябълката на Apple да не е цяла, а отхапана – дизайнерите решават, че по този начин дори и много малко, логото отново ще изглежда като ябълка, а не като малка черешка например. Снимка: Getty Images
Apple

Има безкрайно практична причина ябълката на Apple да не е цяла, а отхапана – дизайнерите решават, че по този начин дори и много малко, логото отново ще изглежда като ябълка, а не като малка черешка например.
TobleroneДа, разбира се, на логото на Toblerone се вижда швейцарска планина, но при внимателно вглеждане се вижда и очертаният силует на изправена на два крака мечка. Мечката е символът на швейцарската столица Берн, където се ражда легендарният шоколад. Снимка: iStock
Toblerone

Да, разбира се, на логото на Toblerone се вижда швейцарска планина, но при внимателно вглеждане се вижда и очертаният силует на изправена на два крака мечка. Мечката е символът на швейцарската столица Берн, където се ражда легендарният шоколад.
WikipediaГлобусът на Wikipedia е и винаги ще изглежда незавършен и винаги ще липсват парченца от него. Причината е, че компанията смята, че винаги ще има още и още информация за допълване и винаги ще има поне още едно парче от пъзела, което да бъде наредено. Снимка: iStock
Wikipedia

Глобусът на Wikipedia е и винаги ще изглежда незавършен и винаги ще липсват парченца от него. Причината е, че компанията смята, че винаги ще има още и още информация за допълване и винаги ще има поне още едно парче от пъзела, което да бъде наредено.
PinterestНа пръв поглед логото на Pinterest e лаконично – червен кръг с калиграфски изписано P в него. Само че начинът, по който е изографисана буквата, е ключов – тя е предвидена да изглежда точно като карфиците, които се забождат на карта, за да обозначат конкретно място. По същия начин Pinterest e мястото, на което човек си „забожда“ идеи за всичко – от интериор до храна и пътешествия. Снимка: Getty Images
Pinterest

На пръв поглед логото на Pinterest e лаконично – червен кръг с калиграфски изписано P в него. Само че начинът, по който е изографисана буквата, е ключов – тя е предвидена да изглежда точно като карфиците, които се забождат на карта, за да обозначат конкретно място. По същия начин Pinterest e мястото, на което човек си „забожда“ идеи за всичко – от интериор до храна и пътешествия.
Beats by DreТук случаят е подобен на този с Pinterest – имаме стилизирано b в червен кръг и смятаме, че няма повече послания. Всъщност малкото b е стилизирано така, че отдалеч погледнат, червеният кръг изглежда като глава в профил, на която има поставени слушалки. Снимка: Getty Images
Beats by Dre

Тук случаят е подобен на този с Pinterest – имаме стилизирано b в червен кръг и смятаме, че няма повече послания. Всъщност малкото b е стилизирано така, че отдалеч погледнат, червеният кръг изглежда като глава в профил, на която има поставени слушалки.
AdidasДотолкова сме свикнали с логото на Adidas, че едва ли обръщаме особено внимание на трите ленти над шрифта. Те обаче си имат своето значение и са предвидени да символизират планина/ планински връх. Според дизайнерите планината е символ на успеха на един атлет, който решава да „катери до върха“. Снимка: Getty Images
Adidas

Дотолкова сме свикнали с логото на Adidas, че едва ли обръщаме особено внимание на трите ленти над шрифта. Те обаче си имат своето значение и са предвидени да символизират планина/ планински връх. Според дизайнерите планината е символ на успеха на един атлет, който решава да „катери до върха“.
Sony VaioНе, това не е просто артистичен шрифт, с който някой графичен дизайнер се е заиграл. Vaio цели да пресъздаде прехода от аналоговото към цифровото бъдеще. V и A символизират аналоговата вълна, а начинът, по който са оформени I и O, напомня за бинарния цифров код. Снимка: iStock
Sony Vaio

Не, това не е просто артистичен шрифт, с който някой графичен дизайнер се е заиграл. Vaio цели да пресъздаде прехода от аналоговото към цифровото бъдеще. V и A символизират аналоговата вълна, а начинът, по който са оформени I и O, напомня за бинарния цифров код.
Ray-BanОбърнете глава на една страна и се вгледайте внимателно в B-то на Ray-Ban и ще забележите скритото послание. Буквата е специално стилизирана, за да прилича на иконичните слънчеви очила на бранда и тяхната бъбрековидна форма. Снимка: iStock
Ray-Ban

Обърнете глава на една страна и се вгледайте внимателно в B-то на Ray-Ban и ще забележите скритото послание. Буквата е специално стилизирана, за да прилича на иконичните слънчеви очила на бранда и тяхната бъбрековидна форма.
HyundaiПо много стилизиран начин двете части на логото на Hyundai напомнят двама души, които си стискат ръцете. Единият трябва да представлява търговецът на коли, а другият – доволен клиент, който току-що си е закупил чисто нов автомобил. Снимка: iStock
Hyundai

По много стилизиран начин двете части на логото на Hyundai напомнят двама души, които си стискат ръцете. Единият трябва да представлява търговецът на коли, а другият – доволен клиент, който току-що си е закупил чисто нов автомобил.

Рекламите и логата на брандове са около нас всеки ден дотолкова, че спираме да им обръщаме особено внимание.

За нас нахапаната ябълка на Apple или стрелката на Amazon са разпознаваеми, но рядко се замисляме върху тях.

Оказва се обаче, че някои от най-популярните лога крият неподозирани послания.

Нека не забравяме, че зад дизайна на всяко лого стоят часове и дни труд и размисъл, както и десетки, ако не и стотици отхвърлени скици и макети.

Никой не знае колко точно предложения са били отхвърлени, преди да стигнем до логата, каквито ги познаваме днес.

По тази причина понякога нещата далеч не са такива, каквито изглеждат на пръв поглед, а някои от закодираните идеи на графичните дизайнери могат да бъдат откровено изненадващи.

Какви са скритите послания в 10 от най-известните брандове - можете да видите в галерията.

Тагове: лого, amazon, лога, fedex
 

Най-четените