Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Битката на титаните

Битката на титаните Снимка: Audi
Битката на титаните Снимка: Audi

През новия сезон в Германския пистов шампионат за туристически автомобили (DTM) ще е много интересно - BMW се завръща в голямата битка и ще се опита да наруши хегемонията на Audi и Mercedes.

Баварската компания вече показа концептуалния си модел за DTM - изграден на базата на М3, който направи първите си тестове и потвърди първите двама от шестимата пилоти, които ще ползва догодина - Анди Приоул и Аугусто Фарфус. Двамата напуснаха Световния пистов шампионат за туристически автомобили (WTCC) заедно с BMW и сега ще водят атаката на компанията на национално ниво.

На автомобилния салон във Франкфурт другите две компании, които участват в DTM също представиха новите си състезателни коли за сезон 2012 - А5 за Audi и C-klasse за Mercedes.

Звездите от Формула 1 Михаел Шумахер и Нико Розберг представиха новия състезателен автомобил на Mercedes за сезон 2012 в DTM, а заедно с тях на сцената във Франкфурт се появиха вицепрезидентът на компанията, който отговаря за спорта Норберт Хауг и председателя на съвета на директорите Дитрих Цетче.

Заради новите правила, които влизат в сила за новия сезон, конструирането на новите състезателни автомобили трябваше да започне почти от нулата, признават от екипите. Основната промяна - за основа на бегачките вече се използват серийни двуврати автомобили тип "купе" и така се слага край на присъствието на четивратите седани като А4.

Въпреки че на външен вид автомобилите доста се различават, под ламарините има доста прилики - все пак, правилата изискват трите компании да използват около 50 еднакви детайли и компоненти, което трябва да намали разходите им. И в това число влизат доста важни неща: носещия монокок, подрамата на двигателя и скоростната кутия. Според най-смелите изчисления, така разходите по конструирането на състезателните автомобили за DTM се спаднат с 40%. И това сравнение включва колите от сезон 2011, което е впечатляващо.

Другите промени включват ограничения в конструкцията на окачването, а при трансмисиите има стъпка напред - предавките ще се сменят от лостчета зад волана, както е във Формула 1 и смяната на скоростите ще става по-бързо и безопасно. Но животът на скоростните кутии е драстично удължен - на 24 000 състезателни километра, което е четири пъти повече в сравнение с 2011. На практика и трите компании ще ползват идентични трансмисии.

DTM пое курс към опростяване на аеродинамиката на автомобилите, така трябва да има повече изпреварвания, а първите резултати ще са видни още през 2012. Вече са забранени сложните аеродинамични елементи в задната част на колата, както и дефлекторите под задните брони, в историята остава и прекарването на въздушни потоци през каросерята на автомобила. За сметка на това размерът на задното крило е увеличен, но площта на хоризонталната му повърхност е еднаква за всички.

Автомобилите в DTM се задвижват от 4-литрови V8 мотори, като при Audi мощността е около 460 конски сили. От Mercedes съобщиха, че мощността на техния мотор е около 500 конски сили при 7500 об/мин, а максималният му въртящ момент е 500 Nm.

Спирачките също са еднакви за всички - карбонови дискове, без ABS. Доставчикът на гуми за DTM, корейската компания Hankook е разработила нови сликове за 2012 - те са по-широки и по-висок борд. Размерите на новите гуми са идентични с тези на прототипите от LMP2 в Льо Ман.

Вече е време за първите сериозни тестове на новите машини, като септемврийската сесия е на пистата "Лаузицринг" и в нея участваха и трите компании. Битката на титаните на германското автомобилостроене може да започне.

Тагове: bmw, mercedes, dtm, audi
 

Най-четените