От известно време Bentley дразнят феновете си с тестови снимки на новия вариант на седана Flying Spur ("Летящата шпора"). Първата "Шпора" беше представена през 2005 г. и оттогава доста почитатели на марката очакват с нетърпение второ поколение на серията.
Сега от бранда разкриват пълните спецификации на автомобила и не е пресилено да кажем, че чакането си е струвало.
Може би най-важното от всичко е, че Flying Spur официално вече е най-бързият седан в света.
Той може да вдигне до 333 км/час и ускорява от 0 до 100 км/час за 3,7 секунди, което означава, че въпреки теглото си от 2436 кг, "Шпората" е доста пъргава. Така автомобилът измества от първото място BMW Alpina B7, което вдига до максимум 320 км/час.
Flying Spur заимства някои свои части директно от Bentley Continental GT, което означава, че под капака има 12-цилидров двигател с 626 конски сили. Подобна бързина и мощност обикновено очакваме от ниски спортни коли с две врати, но от Bentley опровергават това клише.
Моделът е с осемстепенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител.
"Летяща шпора" от второ поколение се сдобива и с променен дизайн.
Автомобилът е с нова предна решетка с квадратна форма, а емблемата е летящо "B", което може да се прибира по подобие на някои модели на Rolls-Royce.
Самата емблема също е нова и е в чест на стогодишния юбилей на Bentley, който марката чества тази година. В разработката на B-то, украсено със заострени крила, са взели участие общо 16 художници и дизайнери, а видът е вдъхновен от ястребите.
Формите на Flying Spur вече са по-заоблени, но автомобилният производител не пропуска и леко намигване към миналото си. Външният вид на седана съвсем умишлено напомня класическото Bentley от 1957 г. Клиентите ще имат възможност да избират между чисто черна предна решетка, която придава по-спортен вид на колата, или хромирана, която изглежда по-класически за бранда.
Решението потребителите сами да избират какъв цвят да е предната решетка е на ръководителя на дизайнерския екип - Щефан Зилаф. Той коментира, че хората и вкусовете им са различни, а от Bentley искат да изпълнят желанията на всеки свой взискателен клиент.
Зилаф е отговорен и за повечето промени спрямо предишния "Flying Spur".
Предните гуми са изместени с няколко милиметра напред и така колата става с 80 мм по-дълга от предшественика си. По думите на Зилаф измененията придават по-стилен и по-стабилен вид на автомобила. Джантите, с които ще се предлага "Летящата шпора", са 21 инча, като се предлага опция и за 22-инчови.
Интериорът е образец за разточителност - точно както може да се очаква от Bentley.
Явно Зилаф е накарал екипа си да се постарае и да надмине себе си откъм луксозни решения. Механизмите за отварянето на вратите са инкрустирани с диаманти. Диаманти има и около индикаторите пред водача.
Останалата част от елементите са от естествена кожа и алуминий. Освен подгряване и вентилация, задните седалки предлагат на пътниците и масаж. Покривът на Flying Spur е панорамен.
В централната част е разположено табло, което е съставено от три въртящи се части - 12,3-инчов дисплей с инфотеймънт система, табло с три аналогови циферблата и табло от изчистен от детайли дървен фурнир.
Когато колата е спряна, се виждат трите леко старомодни циферблата, но при потегляне на преден план излиза екранът с висока резолюция. Въпреки това по време на движение водачът може да избере и дървен панел, който изцяло се слива с останалата част от таблото.
Зилаф има обяснение и за това дизайнерско решение. Той описва ситуация, в която водачът например се прибира от работа към вкъщи и единственото, което иска, е да се отпусне зад волана. Със сигурност знае пътя и няма нужда от GPS или друга информация пред очите си и затова може да избере изцяло сливащия се дървен панел, докато пристигне.
Както допълва изпълнителният директор на марката - Ейдриън Холмарк - този автомобил е разработен с идеята да прекрачи границите както в технологичен, така и в стилистичен аспект.
Основната му идея е да комбинира лукса на лимузините с представянето на пътя на спортните коли.
Предварителните поръчки за супер седана ще се приемат от средата на тази година. Цената все още не е ясна, но се очаква да започне някъде от 245 хил. долара.
Доставките трябва да започнат в началото на следващата 2020 г.