Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Lotus се сбогува с не-електрическите коли с един достъпен спортен звяр

Той трябва да е копие на електромобила Evija, но на далеч по-поносима цена Снимка: LotusCars
Той трябва да е копие на електромобила Evija, но на далеч по-поносима цена

Достъпна спортна кола с двигател с вътрешно горене и доста конски сили - това звучи все по-недостижимо.

Повечето производители са се фокусирали върху това да направят електромобилите по-евтини, защото смятат, че бъдещето принадлежи на тях в опита на човечеството да опазим природата. Останалите са се насочили към разрастващия се SUV сегмент, автомобилите от който стават все по-търсени не само в Европа, но и в Азия.

На този фон изпълнителният директор на Lotus обявява, че компанията ще заложи на спортен автомобил, който няма да струва стотици хиляди долари.

Фил Пофам говори в интервю за "Блумбърг", където сервира и втората голяма новина - това ще е буквално последният модел на бранда, който ще използва двигател с вътрешно горене. Оттам нататък британската фирма ще вложи всичките си усилия в разработката на електромобили, а Evija, първата им суперкола с електрически мотор, е факт още от юни 2019 г.

Снимка: LotusCars

Въпросът е, че Evija струва 2 млн. долара и е сигурно, че следващите подобни модели на Lotus няма да са чувствително по-евтини. За сметка на това, както казва Пофам, колата, върху която в момента компанията работи, ще излезе на пазара с цена от около 67 хил. долара.

Цената е напълно приемлива за спортен автомобил на фона на конкуренти като Aston Martin, Lamborghini и Porsche. Още повече, че според изпълнителния директор на Lotus това трябва да е спортна кола, но за ежедневна употреба - такава, която предлага достатъчно пространство в купето за удобно пътуване на дълги разстояния.

Продукцията на автомобила трябва да бъде рестартирана следващия месец, след като временно беше замразена заради пандемията от коронавирус.

В момента се изгражда допълнително хале към фабриката в Норфолк, което ще е предназначено специално за производството на колата, която още няма официално обявено име.

Най-вероятно първият прототип на спортния автомобил, както и неговото наименование, ще бъдат съобщени на официалната му премиера, насрочена за по-късно през тази година. Все пак Пофам не изключва леко забавяне в плановете на Lotus заради пандемията и карантинните мерки покрай нея. Той обаче е категоричен, че най-късно в началото на 2021 г. ще има премиера.

А с новата част от завода в Норфолк компанията се надява да вдигне производството от 1600 на 5000 автомобила, които годишно излизат от поточните линии.

Разбира се, Пофам сам отбелязва, че за в бъдеще фокусът тепърва ще бъде насочен към SUV и кросоувъри, но в момента компанията ще произвежда приоритетно спортни коли от различни ценови класове и тази амбиция няма да бъде спряна от пандемията. Напротив - кризата само засилва желанието колите Lotus да стигат до все повече фенове на бързите скорости и красивия дизайн.

Снимка: LotusCars

"Плановете ни няма да бъдат нарушени от нито един удар, причинен от коронавируса", убедено казва Пофам.

Феновете на бранда обаче вече са чували заявките за "бюджетна спортна кола" и подхождат към тях с недоверие, още повече, че още няма налице дори продуктови скици и макети. Те си спомнят, че Lotus Evora също беше предвиден да комбинира нисък, спортен дизайн с достъпна цена, но най-накрая автомобилът се оказа, че струва над 95 хил. долара за базова версия.

Предвид факта, че новият модел ще трябва малко или много да изкопира вида на Evija, не е изключено да се появи същата неприятна изненада с цената при пускане на пазара.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените