Достъпна спортна кола с двигател с вътрешно горене и доста конски сили - това звучи все по-недостижимо.
Повечето производители са се фокусирали върху това да направят електромобилите по-евтини, защото смятат, че бъдещето принадлежи на тях в опита на човечеството да опазим природата. Останалите са се насочили към разрастващия се SUV сегмент, автомобилите от който стават все по-търсени не само в Европа, но и в Азия.
На този фон изпълнителният директор на Lotus обявява, че компанията ще заложи на спортен автомобил, който няма да струва стотици хиляди долари.
Фил Пофам говори в интервю за "Блумбърг", където сервира и втората голяма новина - това ще е буквално последният модел на бранда, който ще използва двигател с вътрешно горене. Оттам нататък британската фирма ще вложи всичките си усилия в разработката на електромобили, а Evija, първата им суперкола с електрически мотор, е факт още от юни 2019 г.
Въпросът е, че Evija струва 2 млн. долара и е сигурно, че следващите подобни модели на Lotus няма да са чувствително по-евтини. За сметка на това, както казва Пофам, колата, върху която в момента компанията работи, ще излезе на пазара с цена от около 67 хил. долара.
Цената е напълно приемлива за спортен автомобил на фона на конкуренти като Aston Martin, Lamborghini и Porsche. Още повече, че според изпълнителния директор на Lotus това трябва да е спортна кола, но за ежедневна употреба - такава, която предлага достатъчно пространство в купето за удобно пътуване на дълги разстояния.
Продукцията на автомобила трябва да бъде рестартирана следващия месец, след като временно беше замразена заради пандемията от коронавирус.
В момента се изгражда допълнително хале към фабриката в Норфолк, което ще е предназначено специално за производството на колата, която още няма официално обявено име.
Най-вероятно първият прототип на спортния автомобил, както и неговото наименование, ще бъдат съобщени на официалната му премиера, насрочена за по-късно през тази година. Все пак Пофам не изключва леко забавяне в плановете на Lotus заради пандемията и карантинните мерки покрай нея. Той обаче е категоричен, че най-късно в началото на 2021 г. ще има премиера.
А с новата част от завода в Норфолк компанията се надява да вдигне производството от 1600 на 5000 автомобила, които годишно излизат от поточните линии.
Разбира се, Пофам сам отбелязва, че за в бъдеще фокусът тепърва ще бъде насочен към SUV и кросоувъри, но в момента компанията ще произвежда приоритетно спортни коли от различни ценови класове и тази амбиция няма да бъде спряна от пандемията. Напротив - кризата само засилва желанието колите Lotus да стигат до все повече фенове на бързите скорости и красивия дизайн.
"Плановете ни няма да бъдат нарушени от нито един удар, причинен от коронавируса", убедено казва Пофам.
Феновете на бранда обаче вече са чували заявките за "бюджетна спортна кола" и подхождат към тях с недоверие, още повече, че още няма налице дори продуктови скици и макети. Те си спомнят, че Lotus Evora също беше предвиден да комбинира нисък, спортен дизайн с достъпна цена, но най-накрая автомобилът се оказа, че струва над 95 хил. долара за базова версия.
Предвид факта, че новият модел ще трябва малко или много да изкопира вида на Evija, не е изключено да се появи същата неприятна изненада с цената при пускане на пазара.