Имаше времена, в които Maserati нямаше никакъв проблем да предложи на клиентите си суперкола за 1,5 млн. долара, но това беше в ерата преди голямата финансова криза и далеч преди пандемията от коронавирус. Тогава брандът се хвали с MC12 - модел, който няма как да не направи впечатление със своя 12-цилиндров двигател и над 620 конски сили.
Оттогава, както се казва, изтече доста вода и малцина предполагаха, че Maserati ще заложи именно на автомобил, който да прилича именно на състезателния звяр от 2004 г. През февруари тази година слуховете се потвърдиха - италианската фирма разработва именно нова спортна суперкола, която да бъде пряк наследник на MC12.
Може да изглежда като крайно рискован ход предвид случващото се в момента, но пък първите по-ясни кадри на MC20 вече са тук и изглеждат впечатляващо.
От пръв поглед се вижда, че от Maserati до голяма степен са запазили ниския агресивен профил на автомобила. Част от детайлите обаче засега остават тайна, защото на продуктовите снимки колата е облепена със станалите традиционни вече черно-бели стикери, които оставят дизайна до известна степен на въображението.
На задната част обаче много ясно личи името на сър Стърлинг Мос - един от най-популярните британски пилоти във Формула 1 и човек, който е наричан с уважение "Джентълмен номер едно" на пистата. Освен това Мос, който почина през април тази година, беше заклет фен на Maserati и е седял зад волана на не една и две коли на марката по време на състезателната си кариера.
Абревиатурата MC в името на модела също подсказва за неговата състезателна природа - MC означава "Maserati Corse" или "Състезателно Maserati" на италиански. С други думи, никой не бива и за миг да забравя, че колата е предвидена да е олицетворение на спортния и високоскоростен дух, характерен за бранда.
Останалата част от дизайна и формата на спортния автомобил показва, че двигателят ще бъде разположен в средната част на шасито и по информация на "Jalopnik" и "Car and Driver" ще е разработка изцяло на Maserati без сътрудничество с екипите на Ferrari и Alfa Romeo, с които са "под една шапка".
В унисон с най-новите тенденции в автомобилния бранш и тук италианската компания обмисля MC20 да има и изцяло електрически вариант.
Ако фирмата спази обещанието и за версия с батерия, това ще се превърне в първия автомобил на марката, който ще бъде с електрическо задвижване. Извън наличието на стопроцентов Maserati двигател и/ или мощна батерия, от снимките се вижда, че колата ще е с две седалки, което я прави да изглежда далеч по-компактна от Maserati Alferei, който уж за повече комфорт беше създаден с четири места.
Всъщност премиерата на MC20 трябваше да бъде през април-май тази година, но пандемията от COVID-19 осуети тези планове. Заедно с това се заговори, че почитателите на автомобилите с лого-тризъбец ще трябва да изчакат още цяла една година, за да видят новото спортно предложение на бранда.
От Maserati обаче са категорични, че премиерата на модела ще бъде до края на 2020 г., дори и да се наложи представянето да се проведе онлайн. Най-оптимистичните прогнози на компанията са за премиера през септември или октомври, а в тези кратки месеци прототипът от снимките трябва да се превърне в истинска, движеща се кола, което невинаги е лесно и безпрепятствено. Не бива да забравяме и че това ще е първият автомобил на марката, който ще е с двигател (най-вероятно шестцилиндров), изцяло дело на Maserati и никой друг.
Затова от "Car and Driver" предполагат, че базовата цена на колата ще започва от шест цифри.
Останалите детайли около MC20 най-вероятно ще станат ясни едва при неговото представяне пред широката публика, когато и да е то. Все пак компанията предупреждава, че новите продуктови снимки са на прототип и нищо повече и инженерите си запазват правото да правят промени по дизайна в последния момент.
Все пак е видно, че това ще е поредната бърза суперкола на Maserati, която ще излезе на пазара, за да докаже, че компанията не е засегната сериозно от кризата и че още е в състояние да произвежда красиви спортни автомобили, предназначени за точно определен сегмент купувачи.