Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Новият "Москвич": Без ABS, въздушни възглавници и предпазни колани

Возещите се ще умират като истински мъже, както гласи един популярен стикер за точно този тип руски коли Снимка: iStock
Возещите се ще умират като истински мъже, както гласи един популярен стикер за точно този тип руски коли

През 2001 г. една легенда спира да излиза от поточните линии, след като заводът на "Москвич" затваря врати.

Войната в Украйна обаче принуди Renault да се изнесе от Русия и така от Кремъл решиха, че е време емблематичната марка да се завърне на руския пазар. Плановете за възраждането на "Москвич" обяви лично кметът на Москва - Сергей Собянин.

"Компанията има дълга и бляскава история", подчерта той в обръщението си.

За производството на новите серии автомобили ще бъде използвана инфраструктурата на Renault, както и руските служители, които са работили за френския бранд.

По думите на Собянин работата по новите "Москвич" започва още тази година и това ще е "една нова страница в тази легендарна история".

Заводът на Renault осигурява работа на 3800 души, които сега ще бъдат пренасочени към проект за нова руска кола. Ако дейността на фабриката продължи без сътресения, тя ще гарантира и работата на още 40 хил. души в Русия, които се занимават с производството на авточасти.

Директорът на завода - Дмитрий Пронин - стигна още по-далеч в мечтите си и каза, че под бранда "Москвич" ще се произвеждат и електромобили. Подкрепа ще бъде осигурена и от Министерството на икономиката, а основен партньор в дейността на компанията ще бъде Камаз.

Руските власти подхождат с оптимизъм, който обаче е възможно да не бъде оправдан.

Сергей Целиков, главен редактор на специализираното издание "Аутостат", отбелязва, че най-вероятно в "Москвич" ще се сблъскат с редица проблеми от разнообразно естество.

Според него е абсурдно да се вярва, че ще има нова версия на руския автомобил още тази година, защото за разработката на кола трябват минимум две години.

Няма и особен шанс новите "Москвич" да напуснат пределите на Русия, защото по никакъв начин не могат да се сдобият с екокатегория по европейските или които и да било международни стандарти.

С доставката на катализаторите и системите, които отговарят за контрол над вредните емисии, се занимаваше Bosch, но тази компания също заяви, че повече няма да доставя продуктите си в Русия. От Камаз пък са категорични, че не могат да предоставят точно такъв тип оборудване.

За да се сдобие с най-ниските категории - Евро 1 или Евро 2 - колата би трябвало да е снабдена поне с катализатор, какъвто явно ще липсва в "Москвич". "Ще караме категория Евро 0, както правихме през Втората световна война", отсече Пронин.

Оставаше му само да допълни, че возещите се в "Москвич" ще умират като истински мъже, както гласи един популярен стикер за точно този тип руски коли.

Причината е, че както и да изглеждат новите модели на марката, те няма да имат не само катализатори, но и въздушни възглавници. Абсолютно всички системи за въздушни възглавници се произвеждат в държави, които Русия е отбелязала като "неприятелски" и които отдавна вече не доставят към Москва.

"Москвич" няма да има и електронен стабилизатор, ABS, система за паркиране и предпазни колани. За последните в Русия вече няма обтегачи, на които коланите да се монтират, няма как и да бъдат внесени.

Целиков изрази опасения, че това ще повиши броя на смъртните случаи и тежките травми на пътя, който и без това е изключително висок в страната.

Много руснаци пък се пошегуваха, че отново ще имат възможност да прекарват почивните си дни под колата си в опит да отстранят поредната повреда.

 

Най-четените