Пикапите не са най-вълнуващите автомобили, нали така?
Е, над 1,6 млн. потребители очакват и са поръчали предварително именно този пикап - Tesla Cybertruck, и като че ли най-накрая са на път да го дочакат. Изцяло готов образец от електромобила, боядисан в камуфлажна шарка, вече направи няколко скоростни кръгчета по пистата в Пало Алто, Калифорния.
Заедно с това Tesla показа и кадър "от кухнята" при сглобяването на седалките на колата.
Виждаме спортни ергономични седалки, които изключително много подхождат на дизайна на пикапа.
Вече е потвърдено и че той ще се продава на базова цена от 39 хил. долара и ще идва със задвижване на задните гуми, а не 4x4. Пробегът на електромобила би трябвало да надхвърля 560 километра с едно зареждане, тъй като под капака има достатъчно място за мощни и издръжливи батерии.
1/2 Cybertruck camo spotted on 101 around Palo Alto, CA on Friday July 14th. Badass is an understatement. $tsla pic.twitter.com/a8KHr0Kcro
— Tesla4all (@Tesla4all42069) July 18, 2023
На няколко пъти Илон Мъск заявява, че иска цената на Tesla Cybertruck да е максимално бюджетна, защото останалите пикапи на пазара му се виждат твърде скъпи.
А освен скъпи, явно му се виждат и скучни или поне така твърди биографът на бизнесмена - Уолтър Айзъксън. Според автора, който следи изкъсо всяка стъпка на Мъск в последните три години, собственикът на Tesla намира автомобили като тези на Ford за отегчителни и затова иска да създаде нещо съвсем различно.
"Мъск мрази да му е скучно и затова обича да се вдъхновява от фантастични филми и книги, както и от видеоигри", обяснява Айзъксън в разговор пред CNBC.
Биографът разказва, че когато бизнесменът е разкрил скиците на Tesla Cybertruck, всички в екипа му са били против подобен електромобил.
Компанията е известна с изключително стилните си електрически коли и колегите на Мъск съвсем логично решили, че пикапът е твърде ръбат и няма да грабне потребителите. 1,6 млн. резервации по-късно се оказва, че шефът на Tesla е бил прав, че клиентите искат нещо толкова различно.
Сега само остава да го получат, защото до този юли месец въпросът не беше "Кога?", а "Дали въобще" пикапът ще се реализира и ще влезе в серийно производство.
Първата бройка от електромобила беше тествана още през януари 2022 г., но изтекли документи, до които изданието Wired получава достъп, показват куп проблеми, най-вече в спирачките. Заедно с това инженерите имат притеснения и за окачването, издръжливостта на батериите и стабилността на автомобила.
Документите показват, че прототипът изпитва затруднения като внезапно спиране и прекомерно триене с пътната настилка при натискане на спирачката.
Tesla Cybertruck в началото е и прекалено нестабилен на завоите и при рязко спиране, като последното понякога се командва от софтуера за автономно управление.
Експерти, с които Wired говори, са истински изумени колко технически спънки има електромобил, който вече се подготвя да влиза в серийно производство.
Въпреки това се очаква пикапът да има успех, когато най-накрая стигне до купувачите. Причината е, че пазарът, особено в САЩ, е пренаситен с пикапи, които изглеждат сравнително еднакво.
На този фон Tesla Cybertruck рязко се отличава със странния си, ръбат дизайн.
Мъск от своя страна обещава, че първите електромобили от този модел ще са при потребителите още в началото на 2024 г.