Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

"Как въобще могат да пуснат тази кола на пазара?!"

Инженер отправя сериозни критики към Tesla, но е и в сериозен конфликт на интереси Снимка: Getty Images
Инженер отправя сериозни критики към Tesla, но е и в сериозен конфликт на интереси

Почитателите на Tesla смятат, че компанията прави може би най-стилните електромобили, създавани някога. Е, един автомобилен инженер с десетки години опит зад гърба си никак не е съгласен.

Санди Мънро навлиза сериозно в бранша на 28 години, когато става част от Ford Motor Company.

Десет години по-късно Мънро създава собствена консултантска компания, която се специализира в предоставяне относно конструкцията и дизайна на новите коли, които тепърва предстои да влязат в поточните линии за производство.

Към инженера се обръщат имена като Mercedes-Benz, Ford и BMW. Последните заявяват, че именно Санди е отговорен за елегантния вид и безкомпромисно качество, заложени в последните серии на Mini Cooper.

В свободното си време обаче вече 72-годишният Мънро обича да анализира автомобили, особено тези на Tesla, до най-малкия детайл. И често мнението му никак не е благосклонно.

През 2018 г. специалистът за първи път отделя сериозно внимание на Model 3 на Tesla и заключението му е "Как въобще могат да пуснат тази кола?".

Снимка: Стопкадър @ YouTube, Munro Live

Model 3 е най-бюджетният електромобил, който фирмата на Илон Мъск прави, и идва на пазара с базова цена от около 37 хил. долара. Въпреки това от Tesla са категорични, че в него не са направени никакви компромиси с качеството.

Мънро хич не е съгласен със становището на Tesla и смята, че изработката на електрическия автомобил е изключително небрежна.

Сред проблемите, които той открива, са изключително трудно отваряне на предните врати, зле положена боя и прозорци, които "сякаш дрънчат" при отваряне и затваряне. Освен това луфтовете между отделните панели по мнение на Мънро са огромни и "могат да бъдат видени и от Марс". Капакът на багажника пък дори няма механична дръжка.

"Това са недостатъци, които за последно съм виждал в Kia от 90-те години", заявява не особено ласкаво инженерът.

Клипът, в който той описва всичко това, носи доста солидна популярност на YouTube канала му - Munro Live. А сега годината е 2021-а, Tesla имат нови модификации на моделите си, които са на пазара, но Мънро продължава да смята, че брандът има сериозни проблеми с довършителните работи.

На 15 януари тази година той се захваща с Model Y - компактния SUV на Tesla. Специалистът се изказва преобладаващо положително за автомобила и не пести положителните си отзиви за детайли, които смята за сполучливи. Но това няма да е Санди Мънро, ако няма и доза критика към думите му.

По негово мнение Tesla стабилно са се провалили при боядисването на електромобила и заявява, че отделът, който отговаря за тази дейност, никак не се справя с работата си.

"Ако бях аз, досега да съм уволнил човекът, който отговаря за тези неща" допълва Мънро.

Преценката на инженера е в сериозно противоречие с думите на Илон Мъск, който през април 2020 г. се хвали, че има "най-добрият отдел за довършителни дейности в света". Тогава компанията обнови мощностите си във Фримонт, щата Калифорния, и в Шанхай. По същото време Мъск обещава "повече пластове боя за максимално наситен, зашеметяващ цвят".

Мънро смята, че стратегията на Tesla явно не работи. И за да е по-ясен в това си мнение, той пуска още един клип през януари, този път посветен на последната модификация на Model 3.

"По-добре е, но все още има някои сериозни проблеми", отбелязва специалистът във видеото. Сред тежките недостатъци Мънро отбелязва сериозния луфт, който е достатъчен да се вкара пила между предната дясна врата и калника. Най-отгоре, към прозореца този луфт пък е едва милиметър широк.

При задните врати луфтът също е твърде голям - както се вижда в клипа, разстоянието е около един сантиметър. "Надявах се, че ще видя една разкошна кола и няма да имам да кажа нищо лошо за нея. Но отново съм разочарован", продължава инженерът.

Противоречия идват не само около изказванията на Мънро, но и от факта, че доскоро той е притежавал акции на Tesla.

В канала си в YouTube той обяснява, че на 1 април 2020 г. придобива акции на стойност 22 хил. долара и успява да ги продаде в началото на новата година за 170 хил. долара. Това кара мнозина да се запитат доколко е обективен Мънро във видеата си и дали зад хапливите му реплики няма скрит замисъл да уязви Илон Мъск и фирмата му.

Критици отбелязват и че инженерът често е ненужно дребнав в мненията си и понякога се хваща за съвсем незначителни детайли. На това Мънро си има собствен отговор - "Ако нещо е л*йно, аз ще ви кажа, че е л*йно. И ще ви го кажа, независимо дали имам, или нямам акции в дадена компания!".

Пред Jalopnik той признава, че не смята, че някой от клиповете му може да навреди на Tesla или на друг автомобилен производител. "Моето най-известно видео има 300 хил. гледания. Няма начин да окажа ефект върху това дали някой ще си купи нещо", убеден е Мънро.

Въпреки това той се ползва с голяма популярност в автомобилните среди и, както от Jalopnik отбелязват, не е лошо преди да критикува дадена компания, да сподели дали не е бил акционер в нея.

Най-четените