Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Тя е секси, има розова коса, изкарва по 4000 евро от Instagram... и всъщност не съществува

Айтана Лопес е пример за това как ИИ моделите превземат модния свят Снимка: iStock
Айтана Лопес е пример за това как ИИ моделите превземат модния свят

Айтана Лопес, известна още като Fit Aitana, е в Instagram само от четири месеца, но вече има над 113 000 последователи и успява да припечелва по над 4000 евро на месец от платформата.

Съвсем не лошо представяне, за фитнес модел, който всъщност не съществува в реалния свят.

Виртуалните модели съществуват от няколко години насам, а с навлизането на изкуствения интелект те стават още по-реалистични и популярни.

Айтана Лопес успява да се открои в тази нова вълна на дигитални инфлуенсъри, създадени от изкуствен интелект. Тя е красива, има розова коса, а в биографията си казва, че е от Барселона и работи като фитнес модел.

Само в рамките на няколко месеца тя успява да привлече над 100 хил. последователи, като на профила си в Instagram публикува единствено снимки. Причината за това е, че към момента технологиите за генериране на видео с изкуствен интелект не могат да предоставят достатъчно реалистично усещане.

Въпреки това всяка снимка на Айтана събира по десетки хиляди харесвания и стотици коментари.

Нейната популярност се превърна в стабилен месечен доход за нейните създатели, които твърдят, че през профилите си в социалните медии тя генерира над 4000 евро на месец.

Освен профила си в Instagram тя има още профил и в платформата Х (преди Twitter), профил в TikTok, както и в платформа с абонаменти от рода на OnlyFans, където предлага свои еротични снимки.

Зад профила на Айтана стои базираната в Барселона комуникационна агенция The Clueless. Оттам решават да инвестират в създаването на виртуални модели, след като установяват, че реалните модели и инфлуенсъри им излизат твърде скъпо.

Те изискват заплащане, настаняване в хотел, пътни разходи и други, за да бъде заснета дадена фотосесия.

От друга страна, Айтана може да бъде навсякъде и по всяко време, не се оплаква и не създава проблеми на снимачната площадка. И въпреки че за създаването ѝ са вложени немалко средства, от The Clueless коментират, че тя вече е успяла да избие тези пари и е на печалба.

Компанията открито предлага услугите си на сайта си, позволявайки на клиентите да използват генерираните от AI модели за маркетингови цели. Към момента тя разполага с два - Айтана и Мая Лима.

При създаването на Айтана от The Clueless са се погрижили да създадат не само образ на млада, сексапилна жена, но и да изградят и персона зад снимките. Моделът има свой моден стил и развита личност, залагаща на екстравертен характер, смелост и любопитство, за да може тя да се впише в модерните представи за актуален инфлуенсър.

Едно от нещата, които отличават Айтана от всички други модели, генерирани от изкуствен интелект, които все по-често се появяват в социалните медии, е нейната реалистичност.

Създателите специално са се погрижили за това тя да има определени физически "недостатъци" - леки бръчки, от време на време неоправена прическа и т.н., за да се избегне тази идея за перфектния, но нереалистичен външен вид.

"На първо място, ние не оставяме кожата толкова гладка. Ако ви покажем снимка как излиза от изкуствения интелект, ще знаете, че тази кожа не съществува наистина", обясняват от екипа на The Clueless.

Агенцията вярва, че изкуственият интелект ще играе огромна роля в бъдещето на модата и инфлуенсърството, защото той предлага наистина много възможности на клиентите за специфизиране, каквито човешките модели трудно могат да постигнат.

По този начин скоро компаниите може да разполагат с перфектни модели, съобразени специално с техните нужди и спецификациите на техните клиенти.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените