Всяко връчване на големи награди в развлекателната индустрия по традиция генерира вълна от разнопосочни емоции.
Възмутени и възхитени, разочаровани и шокирани, доволни и фрустрирани, хората насищат виртуалното и медийно пространство със своите гледни точки и желания за това какво точно е трябвало да се случи.
Оспорването е природен закон за шоубизнеса, но 66-ото връчване на призовете "Еми" за постижения в праймтайм телевизията в САЩ се превърна в особено гореща тема и отключи епични интернет дискусии.
Врявата е толкова осезаема и заради огромния обществен интерес към няколко от големите, смазващо успешни сериали, които бяха в играта за статуетки.
Това вече сме го гледали
Въпреки огромния брой на претендентите в двете основни категории - 108 сериала в "Драма" и 86 в "Комедия", церемонията изглеждаше като deja-vu.
"Модерно семейство" изравни класиката "Фрейзър" с петата си поредна награда за най-добър комедиен сериал, Брайън Кранстън от "Breaking Bad" достигна друг стар рекордьор - Денис Франц от 12-сезонния NYPD, а с трите си статуетки за най-добра комедийна актриса Джулия-Луис Драйфус от Veep вече надмина легендарната Лусил Бол.
Единственият чисто нов сериал, който получи отличие, беше "Фарго" - доколкото можем да приемем, че историята му е 100% нова, имайки предвид, че е вдъхновен от едноименния филмов шедьовър на братята Коен.
Тронове, детективи и метамфетамин
Големият губещ е тв-събитието и поп-културен феномен "Игра на тронове".
Най-номинираният сериал през годината си тръгна с нула статуетки "Еми" в торбата.
Изключително успешният 4-и сезон на епичната фентъзи екстраваганца по книгите на Джордж Р. Р. Мартин "Песен за огън и лед" остана в сянката на друг, не по-малко иконичен мегахит - "Breaking Bad".
Последният сезон на безкомромисната драма за живота на учителя по химия Уолтър Уайт, който се превръща в производителя на метамфетамин Хайзенберг, триумфира с важните призове и отплува в историята като свирепо награждавана модерна класика.
"Breaking Bad" спечели най-трудната и престижна категория в света на тв-наградите - тази за драматичен сериал, в конкуренция с "Игра на тронове", "Момчетата от Медисън Авеню", "House of Cards", "Downtown Abbey" и "Истински детектив".
"Истински детектив" - неконвенционалният криминален трилър, вдъхновен от традициите на южняшката готика - може би пострада от факта, че беше поставен в супер-конкурентната категория "драматичен сериал", докато доста критици го определяха като "минисериал" - в същия дух като "Фарго" и "Американска история на ужасите".
Подобна съдба споходи "Оrange is the new black", който се бореше за най-добър комедиен сериал, вместо да се конкурира за приза в раздел "Драма".
Дори фаворитът за главна мъжка роля Матю Макконъхи (феноменален в "Истински детектив") не успя да се пребори с Брайън Кранстън, който за четвърти път си тръгна с най-престижната награда. Никаква изненада.
Но нищо не може да оправдае скандалното подценяване на 135-сантиметровия актьорски великан Питър Динклидж в раздела за поддържащ актьор в драматичен сериал.
Неговата игра като Тирион Ланистър заслужаваше цялото злато в Калифорния, но Динклидж бе пропуснат за сметка на Арън Пол от "Breaking Bad".
Шок с Шерлок
Малцина очакваха наградния рейд на иначе страшно успешния минисериал "Шерлок Холмс".
Бенедикт Къмбърбач и Мартин Фрийман прибраха актьорските призове в своите категории, но дори не бяха на церемонията, толкова непредсказуема бе тяхната победа.
Сценаристът на вече култовата поредица Стивън Мофат също толкова изненадващо взе "Еми" в раздела за сценарий минисериал или тв филм.
Така модерната интерпретация на класическия детективски шедьовър на Артър Конан Дойл завоюва още един връх по пътя към превръщането си в ефирна институция.
Все пак при минисериалите най-важната награда отиде при едно от събитията на годината - "Фарго".
Поредица прибра и приза за режисура, но фаворитът при актьорите Били Боб Торнтън изненадващо загуби от Бенедикт Къмбърбач.
Не за "Нетфликс"
Възходът на свръхактуалната интернет стрийминг медия "Нетфликс" трябваше да бъде официализиран с триумф на наградите "Еми", но двата големи сериала в портфолиото на компанията - "House of Cards" и "Оrange is the new black" oстанаха само с номинации съответно в категориите за драма и комедия.
"Нетфликс" обаче остава новия голям играч и "'гейм чейнджър" в развлекателната индустрия, а публиката вече е в очакване на още качествени интернет сериали.
Джулия и Джулия
Изборът на Джулия Луис-Драйфус за най-добра комедийна актриса със сериала "Veep" предизвика разнопосочни коментари.
Критична част от мненията са, че звездата от "Зайнфелд" е спечелила наградата незаслужено в силната конкуренция на изпълнителки като Мелиса Макарти, Еди Фалко и Тейлър Шилинг.
Джулия Луис-Драйфус обаче спечели овации със страстната си сценична целувка с друг победител от вечерта - Браян Кранстън.
Джулия Робъртс пък беше фаворит за "Еми" в раздела за минисериали и тв филми с играта си в "Тhe Normal Heart". Статуетката обаче се озова в ръцете на Кати Бейтс за нейната роля в "Американска хорър история".
Но и Робъртс и Бейтс вече имат спечелини награди "Оскар" с кариерите си в киното, така че тук драма няма.
Заложи на сигурното
Вече се оформя нещо като консенсус, че това е била една интригуваща, но и противоречива церемония със стабилен брой спорни решения и ужасяващо сериозна конкуренция сред номинираните високопрофилни телевизионни продукти.
A статистиката от решенията на журито за 2014 е еднозначна - върховенство на принципа "заложи на сигурното" (и "не пропускай "Breaking Bad"...).