Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

"Бурж ал-Араб" бледнее пред този хотел от 24-каратово злато

"Голдън лейк" в Ханой е забележително, макар и рисковано постижение на архитектурата Снимка: http://www.hoabinhgroup.com/
"Голдън лейк" в Ханой е забележително, макар и рисковано постижение на архитектурата

Ако го гледате отвън и за кратко игнорирате заобикалящата го среда - можете лесно да се заблудите, че сте в Дубай и пред вас е поредната пищна демонстрация на благополучие и несметни богатства. Всъщност обаче този изключителен хотел се намира във Виетнам и по-точно - в Ханой.

Забележителен е не само фактът, че това е един от малкото шестзвездни хотели в света, който се нарежда в този списък редом до "Бурж ал-Араб" в Обединените арабски емирства и "Пангу" в Пекин (последният наскоро дори се сдоби със седма звезда). Най-характерното не е и отличителната му архитектура от 25 етажа, която се издига над голяма част от пейзажа на Ханой.

Най-необичайното за хотела, наречен "Голдън лейк", е, че действително е златен.

Да, има много луксозни места за отсядане, в които преобладава златистото като цвят и благородният метал е използван за различни орнаменти и детайли. От времето си на предприемач например Доналд Тръмп предпочита хотелските му стаи да са декорирани предимно в пищно златисто, което може да се открие буквално от пода до тавана. В прословутия "Бурж ал-Араб" също има много златисти елементи, макар и да има малко повече вкус и баланс.

Снимки на "Голдън лейк" показват също толкова впечатляваща лъскава фасада, само че този път тя е наистина и съвсем буквално златна. Общата площ, покрита със злато, възлиза на 5 хил. кв. метра. Един от първите въпроси, които си задава човек при вида на хотела, е как са успели строителите да постигнат този равномерен скъпоценен отблясък.

Снимка: http://www.hoabinhgroup.com/

При по-внимателно вглеждане обаче се вижда, че всъщност облицовката е от плочи с 24-каратово златно покритие, които са доставени специално от Япония. Нгуен Донг, изпълнителен директор на компанията, която стои за "Голдън лейк", уточнява, че строежът на амбициозния проект е започнал още през 2009 г.

Донг допълва, че цялото начинание е било и още е "изключително рисковано", защото в него са вложени колосално количество средства. Освен това лепенето на скъпоценните плочки се оказало трудно и пипкаво и изисквало работници със специална квалификация, за да е сигурно, че материалът няма да бъде съсипан.

Цената най-вероятно си е заслужавала, най-малкото защото златният хотел рязко се откроява на сивия фон на Ханой. По думите на Донг това е и първият хотел, облицован с подобни златни плочки.

Интериорът на сградата не би трябвало да отстъпва на разточителната фасада.

Хотелът разполага с 400 стаи, обзаведени с мебели със златен обков и оборудвани с прибори и пособия от злато. Басейнът на покрива също е облицован със злато. Благородният метал не е спестен и в асансьорите, които ще обикалят между 25-те етажа на лъскавата сграда.

Снимка: http://www.hoabinhgroup.com/

"Голдън лейк" ще има и няколко луксозни апартамента за настаняване на ВИП-гостите си, като изработката на всяко от елитните помещения е струвало по 6500 долара на квадратен метър. Всички апартаменти ще гледат към едно от езерата в центъра на Ханой и Донг няма как да не се похвали, че хотелът се намира на невероятна локация.

Той не крие, че въпреки пандемията от коронавирус Виетнам вече гледа към привличането на туристи и рекламата пред международната общност. Според Донг туризмът е ключов отрасъл за виетнамската икономика и трябва да има какво да предложи на посетителите. В този ред на мисли "Голдън лейк" е нещо, което гостите не бива в никакъв случай да пропускат - стига да е по джоба им.

Тези, които могат да си позволят да платят по 300 долара на нощувка в стая в златния хотел (или далеч повече за някой от апартаментите), ще имат възможността да разгледат както фасадата, така и не по-малко луксозния интериор на лобито, асансьорите, коридорите и стаите. Част от апартаментите пък може би ще бъдат продадени на предприемачи, на които обаче ще бъде забранено да живеят там.

За да се привличат още повече туристи, бизнесмените ще са длъжни да отдават под наем помещенията през някои от популярните платформи за споделен туризъм.

А златният "Голдън лейк" не е първият случай, в който виетнамски предприемачи правят и невъзможното, за да привличат посетители към родината си. Един от най-ярките примери е мостът "В ръцете на Господ", който смайва с античния си вид, но всъщност е едно скъпоструващо модерно съоръжение.

 

Най-четените